Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

hvordan takke ja til skoleplass?


Anbefalte innlegg

jeg er på vigo, jeg har brukernavn og passord, men jeg finner ikke ut hvordna jeg få få den jævelskapen til å registrere svaret mitt.

 

jeg trykker på registrer svar. Jeg ønsker tilbudt plass: Ja

Jeg har lest informasjonen: og krysser av jeg trykker lagre svar og ferdig, men så vil drittn at jeg skal skrive ut en kvitering men siden jeg ikke har skriver ås velger jeg avbryt på det. det virker som svaret mitt ikke blir registrert da!

 

 

er så sur :@

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når jeg avbryter så får jeg en feilmelding om at den ikke fant en printer og jeg får en side hvor dette står

 

| Forside |

 

 

Gjelder for alle søkere:

 

Tilbud om skoleplass er gitt med de forbehold som framkommer av informasjonsfolderen/søknadsskjema og informasjon gitt på nordland.vilbli.no.

Dersom du blir tatt inn på et av dine lavere ønsker, kan du ta imot plassen og samtidig velge å stå på venteliste til høyere ønske®.

Takker du nei til tilbud på lavere ønske og ja til å fortsatt stå på venteliste, vil du stå uten skoleplass hvis du ikke kommer inn på høyere ønske.

Hvis du i senere inntak får tilbud om plass på et høyere ønske, faller den tidligere mottatte plassen automatisk bort.

Sier du nei til det nye tilbudet og heller ikke står på venteliste, vil du stå helt uten skoleplass.

Har du svart ja til skoleplass/ventelisteplass, men senere får andre planer, må du gi melding til inntakskontoret snarest mulig. Du kan ikke takke nei til skoleplass over telefon.

Hvis du ikke svarer på denne meldingen innen svarfristen, vil du miste tilbudet om skoleplass/ventelisteplass.

Svarer du ja til skoleplass og ikke møter fram første skoledag, vil du miste plassen.

 

Etter forvaltningsloven har du rett til å klage på vedtaket innen 3 uker fra den dag du skulle ha mottatt dette brevet på oppgitt adresse. Evt. klage må begrunnes og sendes skriftlig til inntakskontoret.

 

fatter ikke mye av det, men så trykker jeg på forside og begynner på nytt igjen!

Lenke til kommentar

WTF, har vist et problem jeg og.

 

Har svart ja på skoleplass, men da jeg logget inn i dag så står det enda "registrer svar" og alt var som det var før jeg søkte.

 

Er dette riktig? =/

 

Dette er det jeg får etter jeg er ferdig med å søke:

Men så er den helt vanlig når jeg logger inn igjen. . .

post-105631-1184512089_thumb.jpg

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Er redd for samme greia :( . Trykker på registrer svar og at jeg ønsker plassen og krysser på at jeg har lest all teksten.

så står det:

 

Generell orientering.

 

*Du skal svare ja eller nei på tilbud om plass og/eller venteliste. Dersom du har glemt å svare på spørsmål om plass og/eller venteliste, tolkes dette av inntakskontoret som nei.

 

*Dersom du får inntak på et lavere ønske enn ditt førstevalg, må du svare både på tilbud om plass og tilbud om venteliste. Du kan ta imot tilbudet om plass, samtidig som du kan stå på venteliste til høyere ønsker.

 

*Ungdom med rett til videregående opplæring som ikke har fått noe tilbud om plass i første inntaksrunde, vil få tilbud før skolestart.

 

Nærmere informasjon finnes på www.vilbli.no -> Hvordan søker du? -> Hvordan svarer du? Husk å velge Oslo for å få fram informasjon fra Oslo.

 

*Etter forvaltningsloven har du rett til å klage på vedtaket innen 3 uker fra den dag inntaksresultatet er lagt ut på www.vigo.no. Eventuell klage må begrunnes og sendes skriftlig. Vi understreker at det ikke er anledning til å klage på inntaksreglene. Sett deg godt inn i inntaksreglene på www.vilbli.no. Husk å velge Oslo for å få fram informasjon fra Oslo.

 

OBS ! Det gis ikke standpunktkarakter på Vg1 yrkesfag i fagene engelsk og norsk. Disse fagene er derfor ikke med i poengberegningen for inntak til Vg2. Det gis heller ikke standpunktkarakter på Vg1 i fremmedspråk I og II på studiespesialiserende utdanningsprogram. Det er derfor ikke feil i karakterene som vises på web.

 

Svarfrist: 20.07.2007

 

Og under:

 

Du er tilbudt plass ved:

Ønskenr. Skolenavn Programområde/kurs Skolestart

1 3039 (SKOLEN JEG HAR TAKKET JA TIL) 8040 VK II ALLMENNE FAG 20.08.2007, kl. 09:00

 

Så trykker jeg på ferdig og får spm om å printe ut og jeg sier OK, og da får jeg at jeg ikke har printer. Greit nok og kommer til denne sia:

 

Ta godt vare på bruker-ID, passord og kvitteringsbilde!

 

1. inntak er klart ca. 12. juli. Du vil få en påminnelse på SMS/E-post om at resultatet av inntaket er klart. Logg deg på www.vigo.no innen svarfristen fredag 20. juli for å se resultatet av 1. inntak og for å registrere svaret ditt.

 

Dette gjelder kun søkere til skoleplass. Søkere til opplæring i bedrift får beskjed fra bedriften om de har fått læreplass.

 

Og om jeg logger inn igjen fra forsiden så føles det som om jeg ikke har fått registrert svaret mitt :( . Hjelp... Etter jeg har logga inn så står det bare at jeg har tilbud enda??!

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Jeg har ikke skriver, går det ikke uten? :o

 

Hadde vært jævla kjipt hvis jeg ikke hadde fått registert svaret når jeg egentlig har registrert. Hadde ikke blitt noen skoleplass for meg da pga drittsiden :love:

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Jeg skrev ikke ut svaret i fjor, og jeg fikk plass på skolen jeg takket ja til..  :)

9077960[/snapback]

Men hva skjedde etter du trykket på ferdig? Var bare siden blank som bildet jeg postet eller sto det en melding som bekreftet at du hadde søkt?

Lenke til kommentar

Det kom opp sånn ca sånn:

 

 

Svar på tilbud om skoleplass(elns): JA Skole: min skole

 

 

 

 

Gjelder for alle søkere:

 

Tilbud om skoleplass er gitt med de forbehold som framkommer av informasjonsfolderen/søknadsskjema og informasjon gitt på nordland.vilbli.no.

Dersom du blir tatt inn på et av dine lavere ønsker, kan du ta imot plassen og samtidig velge å stå på venteliste til høyere ønske®.

Takker du nei til tilbud på lavere ønske og ja til å fortsatt stå på venteliste, vil du stå uten skoleplass hvis du ikke kommer inn på høyere ønske.

Hvis du i senere inntak får tilbud om plass på et høyere ønske, faller den tidligere mottatte plassen automatisk bort.

Sier du nei til det nye tilbudet og heller ikke står på venteliste, vil du stå helt uten skoleplass.

Har du svart ja til skoleplass/ventelisteplass, men senere får andre planer, må du gi melding til inntakskontoret snarest mulig. Du kan ikke takke nei til skoleplass over telefon.

Hvis du ikke svarer på denne meldingen innen svarfristen, vil du miste tilbudet om skoleplass/ventelisteplass.

Svarer du ja til skoleplass og ikke møter fram første skoledag, vil du miste plassen.

 

Etter forvaltningsloven har du rett til å klage på vedtaket innen 3 uker fra den dag du skulle ha mottatt dette brevet på oppgitt adresse. Evt. klage må begrunnes og sendes skriftlig til inntakskontoret.

 

 

Også kom det opp tilbud om å skrive ut, så jeg trykket avbryt også lukk.

 

Det er nok registrert, hvis ikke kan du jo prøve å sende en mail til intakskontoret og spørre om de kan sjekke det elns? Vet ikke om det går..

Lenke til kommentar
Trykk på "kvittering" og se om det står "følgende svar er registrert" Er det som holder meg gående :)

9078021[/snapback]

Det står at følgene svar er registrert ja og så trykker jeg på ferdig og så kommer spørsmålet om jeg vil skrive ut så trykker jeg avbryt så kommer jeg til Vigo sin side hvor alt er hvitt og så står det en knapp: "forside".

 

Så jeg satser på at det er registrert jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...