rvenes Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Har ein retail versjon av Vista Ultimate. Har nå aktivert den 3 ganger. 1. gang var i februar når eg kjøpte den, aktiverte via web. 2. gang var for eit par veker sida, sikkert skifta litt for masse hardware, måtte da ringe til Microsoft og taste inn ein heil haug med tall. Skifta eit par bioser blant anna) 3. gang var nå for ikkje så lenge sida, installerte 64bit versjonen pga meir ram i pc'n, måtte ringe inn til Microsoft og sei alle talla. Må eg nå heretter ringe Microsoft for kvar gang eg skal aktivere Ultimaten min? Fungerer det bare 1 gang med den automagiske saken over internet?
Knightospr Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Det verste er at de snakker til deg på en sånn måte, som om du er mistenkt for å bruke den på flere pc'er enn tillatt. Som jeg hater å ringe en aktivering, når den i andre enden snakker utydelig norsk en såvidt forstår(gjerne med indisk dialekt). En må virkelig spisse ørene for å forstå hva de sier!
Gjest medlem-105082 Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 Som jeg hater å ringe en aktivering, når den i andre enden snakker utydelig norsk en såvidt forstår(gjerne med indisk dialekt). En må virkelig spisse ørene for å forstå hva de sier! 9076524[/snapback] Skjedd med meg hver gang jeg ringer, så får jeg en inder på telefonen :!:
L O G I M A N Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 Det aktiveringstullet er nok mer problemer enn noen reel stopp av pirater. Det skal vel fungere igjen, men det vil ikke gå for ofte via web. Min erfaring etter xp er at om det har gått en stund siden forrige aktivering funker det igjen.
barin Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 Det skal vel fungere igjen, men det vil ikke gå for ofte via web. Min erfaring etter xp er at om det har gått en stund siden forrige aktivering funker det igjen. 9085572[/snapback] nei det vill bare fungere over web den første eller 2 første gangene.. jeg spurte inderen som snakket en blanding av norsk svensk og indisk.. han sa at den fungerer bare første gang og deretter må man ringe inn hver eneste gang man reinstallerer vista
L O G I M A N Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 Det er latterlig. Men et tips tl dere alle.Installer Vista og drivere. Aktiver. Ta et image Så er det klart ved neste clean install
Uderzo Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 (endret) Det skal vel fungere igjen, men det vil ikke gå for ofte via web. Min erfaring etter xp er at om det har gått en stund siden forrige aktivering funker det igjen. 9085572[/snapback] nei det vill bare fungere over web den første eller 2 første gangene.. jeg spurte inderen som snakket en blanding av norsk svensk og indisk.. han sa at den fungerer bare første gang og deretter må man ringe inn hver eneste gang man reinstallerer vista 9088239[/snapback] huh? Jeg kjøpte en retail versjon for å slippe dette. Faen heller om jeg blir nødt til å ringe til en inder hver gang jeg skal aktivere vista på nytt. Hva faen er da poenget med retail? Er support den eneste forskjellen mellom retail og OEM? Endret 18. juli 2007 av Uderzo
L O G I M A N Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 Hvem som har support er en forskjell. Retailen kan du flytte til flere pcer, men det kan du egentlig ikke med OEM.
rvenes Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Skrevet 18. juli 2007 Det er latterlig. Men et tips tl dere alle.Installer Vista og drivere. Aktiver. Ta et image Så er det klart ved neste clean install 9088313[/snapback] Kan jo ikkje bruke image når man skal installere det på ein ny pc. Man skulle heller fått muligheiten til og deaktivere windowsn online, også aktivert den igjen. Så måtte man heller ringe om man ikkje fikk deaktivert den pga hd krasj eller.o.
L O G I M A N Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 Nei, men image er grei for de som må formatere pcen pga kræsj.
Stig-Arne Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 Hver gang jeg har kontaktet MS i det site for aktivering så er det nå en maskin med innspilt tale jeg har "pratet" med. Og han har nå vært veldig lett og forstå, og aktiveringen har vært unnagjort på 5 min. Han har spurt diverse spørsmål om jeg har OS på andre maskiner osv.. Svarer som alltid, nei.. og da slipper jeg glatt igjennom.
L O G I M A N Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 Om de har skifta til automatisk høres det bedre ut. De hottentotten jeg har vært borti før er bare irrterende. De gangene aktiveringssystemet har vært nede når jeg har ringt, har jeg hold på denge noen
L O G I M A N Skrevet 21. juli 2007 Skrevet 21. juli 2007 ja, du mener den første du kommer til? Ja, det hjelper jo stort når en må taste å knote igjenom den får å få samme svar som via web aktivering. Rett til kundebehandler virker vanskelig.
rvenes Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Skrevet 30. juli 2007 Hmm, nå må eg sikkert snart ringe igjen, fant ut at eg skulle skifte hk og cpu. Fant ut sist gang, at når man ringer til han Bill i USA for få aktivert den kunne du bruke stemme gjenkjenning, du leser bare opp talla fort og greit, men man kunne jo seff ikkje få den heilt automatisk, måtte snakke med ein dood. Han spørte om kvifor eg reinstallerte osv... sist gang var det 32 --> 64bit, nå er det: I've changed my motherboard...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå