Gå til innhold

Diskusjon angående handel av gull.


Anbefalte innlegg

Påminnelse

 

Denne tråden støtter IKKE kjøping av gull eller lignende ting som stritter imot Blizzard's EULA

 

Har tenkt litt over at folk blir bannet for handel av gull osv en stund nå, men hva om man tilfeldigvis får slengt et par slanter i postkassen sin helt uten videre. Som at f.eks en gold-store prøver å lokke deg til å kjøpe gull av dem ved at de gir deg noen slanter gratis. Hva om du da får ban av Blizzard for dette?

 

Etter min mening så synes jeg ikke at det er godt nok bevis om man får 1000 gull i mailboxen og får ban for det. Blizzard kan ikke bevise noe som helst på det.

 

Del dine meninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan ikke helt se hvordan. :hmm:

 

"Here's the gold I borroed earlier mate, thanks"

9075859[/snapback]

 

Joa, du sier noe der. Men jeg tviler fortsatt på at di som selger gull, sier "meet me in Goldshire for your gold" også. Har ikke hørt om noen som har opplevd dette, og jeg kjenner mange som har bestillt.

Lenke til kommentar
Kan ikke helt se hvordan. :hmm:

 

"Here's the gold I borroed earlier mate, thanks"

9075859[/snapback]

 

Joa, du sier noe der. Men jeg tviler fortsatt på at di som selger gull, sier "meet me in Goldshire for your gold" også. Har ikke hørt om noen som har opplevd dette, og jeg kjenner mange som har bestillt.

9075861[/snapback]

 

Er de du handler fra "seriøse" og smarte så gjør de det nok. En venn av meg ba de la være å skrive noe som kunne tyde på at han hadde kjøpt gullet og de gjorde heller ikke det. Så det kommer vel helt ann på hvem du handler fra kanskje.

Lenke til kommentar
Kan ikke helt se hvordan. :hmm:

 

"Here's the gold I borroed earlier mate, thanks"

9075859[/snapback]

 

Joa, du sier noe der. Men jeg tviler fortsatt på at di som selger gull, sier "meet me in Goldshire for your gold" også. Har ikke hørt om noen som har opplevd dette, og jeg kjenner mange som har bestillt.

9075861[/snapback]

 

Er de du handler fra "seriøse" og smarte så gjør de det nok. En venn av meg ba de la være å skrive noe som kunne tyde på at han hadde kjøpt gullet og de gjorde heller ikke det. Så det kommer vel helt ann på hvem du handler fra kanskje.

9075865[/snapback]

Ok, men han fikk di vell ikke på trade ?

Lenke til kommentar

Vet at det er ett "firma" som ringer opp og bekrefter at du er deg liksom, en kineser som snakker ufattlig dårlig engelsk.. også får du gullet i posten gjerne fordelt utover ett døgn om det er mye, dem deler det opp.

 

har ikke kjøpt gull, men det er sinnsykt mange i guilden som har :)

Lenke til kommentar

Det er jo litt juks å kjøpe gull i wow, men jeg mener det er blizzard sin skyld fordi man må grinde/farme så umenneskelig mye om man skal få råd til noe. Det er jo greit at man ikke får alt gratis, men etter min mening så blir wow så latterlig tidskrevende at det nesten ikek kan anses som et spill, men heller som en jobb.

 

Teamwork og sånt er ganske gøy, men wow er jo nesten bygget på å gjøre det samme 50,000 ganger for å levle eller tjene gull

Lenke til kommentar

Jeg brukte et firma til å kjøpe 5000G. Ble litt satt ut når ei kinesisk dame som nesten ikke snakka engelsk ringte 10 minutter senere. Også sto det en kar bak henne og ropte på kinesisk i tillegg. Hun ville bare konfirmere at det var jeg som hadde bestilt, siden ordren var på over 100 dollar. Hun kunne ikke si L, så da hun spurte etter min "iiiimairrr" skjønte jeg ingenting. Men vi rodde oss i land tilslutt.

 

Så venta vi...først ei uke..så dumpa 900G inn i postkassa mi..ingenting mere. Fikk bare beskjed at de var tom på server, at det var vanskelig å farme gold for tiden men de jobba så fort de klarte. Tilsammen over 3 uker fikk vi vel 3000G, og da bare ga de opp og sendte mail der de refunderte $30 og sa de ikke fikk tak i mere. Så det er ikke sånn at disse goldfarm-firmaene sitter på uendelige mengder gull.

 

Har ikke giddet å kjøpe gold siden da, var så mye styr med å maile og mase på de + livechat med kundesupport for å mase, tok laaaang tid også, og de klarte ikke skaffe alle pengene engang.

 

Denne tråden blir ødelagt så fort "Moralens Ypperste Voktere" får teften av den og begynner å poste laaaaaange tirader om hvor fælt det er, hvor mange som sulter i afrika pga goldfarming, at de ødelegger for millioner av mennesker osv.

 

Men tenk dere om..de er ikke monstre de som sitter og gjør dette. Det er ungdommer i Kina, med ekstremt høy arbeidsløshet i landet. De søker på en jobb der du får spille dataspill hele dagen OG få betalt for det. Hvem ville vel ikke gjort det?

Bedre enn å sitte hjemme eller henge på gata og deale dop.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Har tenkt litt over at folk blir bannet for handel av gull osv en stund nå, men hva om man tilfeldigvis får slengt et par slanter i postkassen sin helt uten videre. Som at f.eks en gold-store prøver å lokke deg til å kjøpe gull av dem ved at de gir deg noen slanter gratis. Hva om du da får ban av Blizzard for dette?

 

Etter min mening så synes jeg ikke at det er godt nok bevis om man får 1000 gull i mailboxen og får ban for det. Blizzard kan ikke bevise noe som helst på det.

 

Merkelig eksempel etter min mening. Jeg har ALDRI fått "reklame-gull". Ei heller har noen jeg kjenner det. Jeg har aldri hørt om noen som har fått det en gang. Og heller aldri hørt om noen som har blitt bannet av Blizzard for dem. Du viser heller ikke til noe eksmepel. Har det i det hele tatt skjedd?

 

Eller er du bare opptatt av å skape et inntrykk av at Blizzard er slemme som går etter gullhandel? Det virker som du hinter om dette men at du ikke klarer å finne noe konkret, så du insinuerer at Blizzard banner uskyldige, uten bevis for det... Så jeg kan ikke helt se hva som er problemstillingen...

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Denne tråden blir ødelagt så fort "Moralens Ypperste Voktere" får teften av den og begynner å poste laaaaaange tirader om hvor fælt det er, hvor mange som sulter i afrika pga goldfarming, at de ødelegger for millioner av mennesker osv.

 

Du tenker sikkert på blant annet meg. Jeg misliker det fordi det er juks. Jeg har ALDRI sett noen klage over at goldfarming gjør at afrikanere sulter. Vær ihvertfall ærlig. Å tillegge kritikerne av goldfarming denslags, er rett og slett trolling fra din side. Argumenter ærlig!

 

Men tenk dere om..de er ikke monstre de som sitter og gjør dette. Det er ungdommer i Kina, med ekstremt høy arbeidsløshet i landet. De søker på en jobb der du får spille dataspill hele dagen OG få betalt for det. Hvem ville vel ikke gjort det?

Bedre enn å sitte hjemme eller henge på gata og deale dop.

9075912[/snapback]

 

Ugyldig argument. Hvem sier at alternativet er dop? For i det hele tatt å kunne ha den type jobb må man ha en viss dataerfaring. Dette er ikke gatebarn. Og det er heller ikke massiv arbeidsløshet i Kina. Uansett, synes du prostitusjon er greit med samme argumentasjonsrekke?

 

Skal ikke dataspill få lov til å ha regler bare fordi det alltid er et lavkostland som kan tilby tjenester som bryter reglene? At det er noen som er villig til å gjøre en jobb, betyr ikke at du kan kreve at alle andre synes det er "greit".

Lenke til kommentar

Men tenk litt over dette. Er det virkelig nødvendig å kjøpe gold for å få tak i noe spesielt?

 

Klarte selv, uten problemer, å skaffe meg 5000 gold på 2 uker.

 

Ikke noe juks, ikke noe exploits av noe slag. Alt helt lovlig.

Ofte er det opp til en selv og finne måter å tjene pengene på selv.

Tenk litt over hvilke professions du vil gå opp i. Skiller du i LW og BS er sjangsene minimale for at du får noe særlig penger ut av det. Isåfall tjener du bare opp det du har brukt for å skille opp.

 

Før jeg byttet professions trodde jeg faktisk ikke det var mulig å tjene noe særlig på de. Undervurderte de så absolutt. Desverre...

 

Er ikke imot kjøping av gull, men syntes man skal tenke seg godt om før man evt. gjør det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...