Gå til innhold

Beste gaming mus?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen tar feil, monster. Hvilken mus som er best er helt subjektivt.

9182406[/snapback]

 

Enig der, men på papiret så er optisk bedre enn laser. Det er fakta.

 

Og optisk er bedre enn laser, i alle tilfeller. Grunnen er at laser er på mange måter samme teknikken, og begge gir like "smooth" bevegelser. Forskjellen er at du kan bevege optiske muser (gode optiske muser, som MX 518) fortere over matten, og lengre, uten at den skipper, noe du ikke kan med lasermus.

 

Og bare så det er sagt, så er jeg ingen musekspert, men jeg har mine kilder, og 5 års erfaring fra CS og andre FPS spill. Jeg har også prøvd en hel rekke forskjellige mus hos venner og på LANs.

 

Hvis man tenker på trådløs mus, så er det eneste det er mulgi å game med i mitt tilfelle G7, men den er så absolutt ikke å foretrekke, så lenge du kan leve med ledning, noe jeg kan.

 

Og husk at musmatten er halve opplevelsen. Har du god mus, bør du så absolutt ha en god musmatte! (skates er også positivt, slik at musen glir bedre. Selv liker jeg littegran motstand, men ikke mye)

 

 

EDIT:

razer

9182533[/snapback]

 

Jeg tipper du har Razer? :p (typisk tilfelle av "Det jeg har er det beste")

Endret av Farnsworth
Lenke til kommentar
Ingen tar feil, monster. Hvilken mus som er best er helt subjektivt.

9182406[/snapback]

 

Enig der, men på papiret så er optisk bedre enn laser. Det er fakta.

 

Og optisk er bedre enn laser, i alle tilfeller. Grunnen er at laser er på mange måter samme teknikken, og begge gir like "smooth" bevegelser. Forskjellen er at du kan bevege optiske muser (gode optiske muser, som MX 518) fortere over matten, og lengre, uten at den skipper, noe du ikke kan med lasermus.

 

Og bare så det er sagt, så er jeg ingen musekspert, men jeg har mine kilder, og 5 års erfaring fra CS og andre FPS spill. Jeg har også prøvd en hel rekke forskjellige mus hos venner og på LANs.

 

Hvis man tenker på trådløs mus, så er det eneste det er mulgi å game med i mitt tilfelle G7, men den er så absolutt ikke å foretrekke, så lenge du kan leve med ledning, noe jeg kan.

 

Og husk at musmatten er halve opplevelsen. Har du god mus, bør du så absolutt ha en god musmatte! (skates er også positivt, slik at musen glir bedre. Selv liker jeg littegran motstand, men ikke mye)

 

 

EDIT:

razer

9182533[/snapback]

 

Jeg tipper du har Razer? :p (typisk tilfelle av "Det jeg har er det beste")

9182587[/snapback]

 

Du har mange gode poeng.. men.. igjen så skipper ikke Laser så lenge du har god musmatte.. Jeg spiller BF2.. High-sense i tanks og fly f.eks og extreme low-sense i INF.. når jeg spiller inf så må jeg bevege musa JÆVLIG fort i nærkamp fordi musa er satt på 400DPI på musa og 0.5 ingame.. det vil si 200 DPI tror jeg..og men steelpad 5L så vrir jeg soldaten min rundt 1 og 2/3 runde.. så jeg beveger musa mi JÆVLIG FORT uten at den skipper på 5L.. samme i tanks.. skipper ikke når jeg kjører tanks på 1.1 ingame og 800DPI på musa.. Så jeg lover at har du riktig underlag så skipper ikke laser....

Lenke til kommentar
Ingen tar feil, monster. Hvilken mus som er best er helt subjektivt.

9182406[/snapback]

Hvis du skal bruke musa til andre ting enn å koble den til en datamaskin, ja; da er det kanskje helt subjektivt. Hvilken mus som er best kan måles; det er ikke tvil om det. Ta en tur innom esreality.com og les mustestene deres; de er svært grundige.

 

De fleste anmeldelser som blir gjort av spillmus mener jeg er fullstendig overfladiske og unyttige; de er for det meste opptatt av form og all slags gimmick produsentene har lagt til for å lure folk til å punge ut.

Lenke til kommentar

Og husk at musmatten er halve opplevelsen. Har du god mus, bør du så absolutt ha en god musmatte! (skates er også positivt, slik at musen glir bedre. Selv liker jeg littegran motstand, men ikke mye)

Ikke glem "skates" da; de er ekstremt viktig for friksjon. De fleste tenker først på mus (heh), så musmatte; men "skates" blir sjeldent nevnt.

 

For ordens skyld: "skates" eller "glides" er en slags tape man fester under musføttene for å ikke slite ut musa, og for å gi best mulig gli.

Lenke til kommentar
Ja, men så er nå dette snakk om "den beste gaming musen", ikke om hva som har best ytelse. Har lest testen på esreality.com, og den bryr meg svært lite. Så lenge musen følger med i svingene og føles god ut driter jeg i om det er en million DPI eller 800.

9183346[/snapback]

 

Nettop det testen tenker på. Selv om de også nevner at DPIen på musen stemmer med deres testresultater.

 

De tester altså om de forskjellige musene holder med i svingene.

 

Og det er ikke uten grunn at i testen på ESReality, så er de 9 beste musene på perfekt kontroll nettop optisk.

 

 

...Optisk er bedre enn laser, punktum.

Lenke til kommentar
Som jeg allerede har påpekt tidligere i tråden ...

Trådstarter spør uansett om hva du synes er den beste musen.

9183694[/snapback]

 

Da sier jeg MX518 ;) Selv om jeg er venstrehendt, og ikke har denne musen per i dag.

 

(som sagt, dette er min subjektive mening, og ikke det som nødvendigvis er "rett")

Lenke til kommentar
Da sier jeg MX518 ;) Selv om jeg er venstrehendt

Hvordan går det? Holder du med høyre eller venstre?

9183892[/snapback]

 

Jeg holder med venstre (eller holdt, ettersom jeg ikke har den enda) og det var ingen problemer. Selv fra første stund var den ikke ubehagelig. Den lå ikke like bra i hånden som emd en universal mus, men den lå ganske bra, og jeg ble helt vandt til det allerede de første dagene. Musen var også veldig god, derfor jeg anbefaler den, men skal du ha den, så hold deg unna Icemat musematter (de er av glass)

 

 

Icemat matter kan man generellt holde seg unna uansett. Det beste er plastmatte, eller en god tøymatte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Syns G5 ser så stor og rund ut... har prøvd Razer Diamondback, og likte den godt. Hva bør jeg velge mellom G5 2007-edition og Razer Diamondback?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...