Gå til innhold

Trenger annbefalinger til 1080 HDTV!


Stigma

Anbefalte innlegg

Jeg sitter nå å vurderer denne samsungen selv jeg.

Skal krige litt med prisene i morra, så ser jeg hva jeg ender opp med. Til denne kommer jeg til å koble:

 

En HTPC (den jeg skrev artikkel om for gud vet hvor lenge siden for hw)

En PS3 (mulig jeg går for pakkeløsningen til SIBA

 

Så kjøper jeg meg et nytt anlegg på neby hifi med dvd spiller som har en falludjachip mm :)

 

Henge på en slik løsning Sigma?

Mulig jeg kan skaffe mine priser til deg i samme slengen.

 

da blir det: tv, ps3, kabler, anlegg.

Du må ha en blue-ray spiller for å ha gleden av det. Og en skikkelig DVD spiller som kan herje litt med bilde før det sendes til TVn gjennom HDMIen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsungen er sweet.

 

 

Må ærli innrømme at jeg også har tenkt på 1080p lenge.

Å når M87 panelet til samsung kom så må jeg innrømme at jeg la inn søknad til kona om å få handle.

 

 

Vi har allerede en 42" plasma i stua og når jeg foreslo 40"'eren på den lokale ekspert butikken var svaret jeg fikk: Vi kan jo i alle fall ikke ha en som er mindre...

 

 

Så ser ut som om jeg må gå for 46"'eren.

 

 

 

Noen som har handlet fra SHG forresten?

Lenke til kommentar

Jeg er godt fornøyd med min LG 42ly95, der jeg vil sette som eneste negative punkt at svart kan bli litt grått når det begynner bli mørkt ute, og at plugger bakpå (HDMI, SCART osv) stikker ut fra tven og ikke ned, slik at et supersmalt veggfeste ikke har noe for seg.

Ellers er det fine farger, skarpt bilde, pixelmapped på 2 HDMI + 1 component, pen design(som må sees, bildene av den rettferdiggjør den ikke)

 

Nå har jeg ikke testet analoge tuneren, men derimot den digitale og tv ellers går via HTPC (dvi til HDMI @ 1080p) så skaleringen vet jeg ikke hvordan er i praksis foruten på dvb-t mottakeren som var helt ok med tanke på at dette er en 1080p skjerm.

 

Jeg bestilte en Samsung i m87 serien til en arbeidskollega og tok en rask gjennomgang av innstillingene(så kjenner den ikke *så* godt) men mitt inntrykk er at den hadde dårligere bilde på vanlig digital tv(dårlig skalering?) + at tv bildet hadde noe som lignet på en feil visse med Ati kort har opplevd (TRDenoise), dvs det ser ut som om det henger noe tynt gjennomsiktig framfor bildet, slik at bildet henger igjen på en måte, veldig vanskelig forklare for dem som ikke har sett dette :), dessuten var det rundt hver kontur noe som så ut som en riktig grov dithering(Antialiasing), det som jeg derimot så var at svart var virkelig svart.. :)

Men det er klart xbox 360 bildet så veldig pent ut, så alle kilder med minimum HD ready ser bra ut!

 

Skulle jeg kjøpt en LCD tv i dag skulle det blitt samme skjerm jeg allerede har med ett unntak - 42" er for lite for oppleve fullhd skikkelig...da sitter jeg 2.5meter fra skjermen.

 

[edit] Glemte ta med en detalj som kommer bli viktig om 2 år - LG ly95 serien(og også lf65/66) støtter 24p via hdmi og component.

post-31359-1184883634_thumb.jpg

post-31359-1184883642_thumb.jpg

Endret av RoosterX
Lenke til kommentar

Kjøpte meg en samsung 37" hd ready og er veldig godt fornøyd med den. Synes det ikke er så aktuelt med visning i 1080 format for det er jo kun bare dvd formatene som kan vise det. Vanlig tv-sending kommer ikke opp i noe høyere enn 720 på bra mange år enda. Min tv har 2 scart utganger,3 hdmi og en avg pluss diverse video og audio utganger. Tv-en kosta 13999 på expert. For en full hdvd måtte jeg gi ca 3-4 tusen mer.

Lenke til kommentar

Vel, det nå ikke tvil om at du skal gå for LE40M87BDX....

Som sakt har sony en W2000 i samme str, men den kan ikke måle seg med denn samsungen på svart farger.

 

Jobber selv på Expert på Gjøvik, har skjermene der å LE40M87BDX er kremen kan jeg vel godt si. Vi skal etter vært kjøre kampanje på 46" av samme sort, til en veeeeeldig hyggelig pris.

 

LE40M87BDX ligger på 19990,- hos oss som veiledene utsalgs pris (men du kan få et bedre tilbud hos meg)

Etter som statestikkene kommer ut, så er det jo 37" av disse skjermene av Samsung sin nye kolleksjon som seller best mest av R8 og M8, siden da er første året samsung levere 37".

 

Har selv sett en del film på LE40M87BDX med blue-ray spiller og hdsvs spiller og den er ganske så fantastisk, med tanke på svart fargen de har klart å lever kontra PS42Q97 som er årets ny kommer i Plasma serien. Kjørte noen film snutter med et Sony HDR-HC3E og det var helt perfekt, siden den da tar snuttene helt opp til 1080i som er som 720p.

 

Uannsett så får du en veldig bra skjerm i M8 klassen og da har FullHD fra 37" til 52"

Bare å si fra hvis du vil vite noe mer om skjermen.

Lenke til kommentar

LE40M87BDX ligger på 19990,- hos oss som veiledene utsalgs pris (men du kan få et bedre tilbud hos meg)

Etter som statestikkene kommer ut, så er det jo 37" av disse skjermene av Samsung sin nye kolleksjon som seller best mest av R8 og M8, siden da er første året samsung levere 37".

 

 

 

Fy så dyrt, koster fra 16000 her i .se, og det er svenske kroner ;)

 

Men iallefall, jeg har hørt visse kritikker om at det svarte blir for mye, dvs at selv gråe nyanser vil bli svart, din mening om dette?

Lenke til kommentar

Kommer jo litt annpå skjermpanelene da. Men jeg hørt noe, men kan desverre ikke bekrefte at det er riktig eller feil, så her tør jeg ikke å uttale meg mer om det.

Men etter det jeg har sett så har grå nyansene vært ganske normale for mitt øye, kingdom of Heaven var en film som jeg så på blue-ray å der er det "ganske" mye grå nyanser og vi kjørte samme filmen på alle tvene bort sett fra denne på komponent via en dvd switch, og jeg kan på ta hånd på hjerte å love at fargene var like hvis ikke bedre på LE40M87.

I hvertfall helhetskvaliteten på bilde hvis dere skjønner :)

 

Men du får skjermen hos meg for en god del billigere...en det som er veil.

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar

Kjøpte en 52" Samsung M86 fra SGH for ca 2mnd siden, og angrer ikke ett sekund :) Posten kom hjem på døra med lastebil, ikke varebil (!)

 

M86/M87 har like specs, bare en minimal design-forskjell på utseendet.

 

Den har brukbart bilde på analog tuner (Canal Digital), og ved digitale signaler (har en nusselig DM500) er det helt suverent. For ikke å snakke om 720p eller høyere via PC....dæven er alt jeg kan si :)

 

Edit: Default innstillinger på skjermen er ikke helt perfekte, justerte skjermen inn etter et oppsett jeg fant på/via Avforum og da blei det suverent :)

 

|2mmy|

Endret av 2mmy
Lenke til kommentar

Dere som skal kjøpe/bestille denne.

 

Et tips.

 

Få butikken dere kjøper fra om å sjekke at TV'en har firmware 2000 og ikke 1010, 1013 el.l. Grunnen er at TV'en har hatt noen småfeil som har blitt rettet med FW2000 og i tillegg har disse et nyere hovekort som bl.a. er nødvendig for at man skal få 24p fra PS3.

 

LES HER ang. forskjell på M86 og M87

Endret av WebKnight
Lenke til kommentar
Er det mulig og kjøpe den tatungen i butikker som elkjøp, expert osv...?

 

skal du kjøpe den på nett så er det jo 1000kr frakt :O

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=58463

9077025[/snapback]

 

Det er det. Liste over forhandlere finner du her:

 

http://www.tatung.no/tatungsentre.html

 

Har denne TV-en selv og kan varmt anbefale den. Har ikke brukt den så mye til vanlig TV (da jeg har dårlige signaler på antenna knyttet til den TV-en venter jeg på digitale sendinger fra RikstTV (Var bra bilde på test signalene til RiksTV)), men er veldig bra bilde på filmer spilt av på HTPC og X360

Lenke til kommentar
Jeg har Samsung M87 46" og er storfornøyd!

Det er en tv som anbefales på det sterkeste. 15000:1 i kontrast er saker. Det som er sort er virkelig sort på den. Ikke noe hvitt gjennomskinn i det heletatt.

9110717[/snapback]

 

Men så er det dynamisk kontrast da, noe de fleste velger stenge av siden det er irriterende når man ser kontrasten forandres(dimmes opp eller ned)

Lenke til kommentar

Anngående M86/M87 så er det bare elektrobutikker mellom...

Elkjøp har M86, men Expert har M87 og det er bare en dekor list og til tider skifte mellom blåt og rødt indikator lys på av/på knappen.

Hifiklubben kjører foresten M86 som El-kjøp.

 

R87 har 8000:1 i kontrast mens M87 har 15000:1 i kontrast.

S=low end serien R= mellom klasse M= High-end

 

Også til Dahle.... Sharp er LANGT i fra like bra som Samsung for øyeblikket.

Da ville jeg heller tatt en till på W-2000 serien til Sony.

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...