Yamato47 Skrevet 12. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2007 Lur som jeg var valgte jeg norsk språk da jeg installerte debian. Nå får jeg feimeldinger i skall på svensk, noe jeg er lite fornøyd med. Jeg vil ha norsk tastatur, norske regionale preferanser mtp tid og slikt, men alta anna på engelsk. Googler som en tulling etter "debian language setting" o.l. og fint lite brukbart kommer opp. Noen tips? Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 12. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2007 Lur som jeg var valgte jeg norsk språk da jeg installerte debian. Nå får jeg feimeldinger i skall på svensk, noe jeg er lite fornøyd med. Jeg vil ha norsk tastatur, norske regionale preferanser mtp tid og slikt, men alta anna på engelsk. Googler som en tulling etter "debian language setting" o.l. og fint lite brukbart kommer opp. Noen tips? 9058905[/snapback] Prøv å åpne pakkebehandleren og søk etter norwegian. Da ser du om det er noen pakker som ikke er installert. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juli 2007 Alt er satt til norsk, fant det i ei oppsett-fil under /etc. Men siden ikke alt er oversatt til norsk ennå, faller systemet tilbake på svensk, så dansk og til slutt engelsk Fant ut jeg må sette en LANG-variabel i /etc/profile, må bare finne ut hva den engelske lang-saken heter. Lenke til kommentar
Aeyoun Skrevet 11. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2013 (endret) Endre `LANGUAGES` i filen `/etc/default/locale` til `"nb_NO:nb:no_NO:no:nn_NO:nn"`. Fjern svensk og dansk fra den listen. Jeg skrev mer om dette på https://www.aeyoun.com/posts/scandinavian-debian-languages.html Endret 15. desember 2013 av Aeyoun Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) Min løsning på nøyaktig samme problem. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=401300&p=20535353 Eventuelt kan du droppe Gnome og bruke KDE på Debian i stedet. Der kan alt fikses i KDE sin språkgreie under System Settings. Endret 12. desember 2013 av endrebjo Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 12. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2013 Jeg håper trådstarter som spurte om dette for seks og et halvt år siden har fått løst problemet for lenge siden.. 2 Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. januar 2014 Tidenes nekro :-P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå