Gå til innhold

debian og språkvalg


Anbefalte innlegg

Lur som jeg var valgte jeg norsk språk da jeg installerte debian. Nå får jeg feimeldinger i skall på svensk, noe jeg er lite fornøyd med. Jeg vil ha norsk tastatur, norske regionale preferanser mtp tid og slikt, men alta anna på engelsk. Googler som en tulling etter "debian language setting" o.l. og fint lite brukbart kommer opp.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lur som jeg var valgte jeg norsk språk da jeg installerte debian. Nå får jeg feimeldinger i skall på svensk, noe jeg er lite fornøyd med. Jeg vil ha norsk tastatur, norske regionale preferanser mtp tid og slikt, men alta anna på engelsk. Googler som en tulling etter "debian language setting" o.l. og fint lite brukbart kommer opp.

 

Noen tips?

9058905[/snapback]

 

 

Prøv å åpne pakkebehandleren og søk etter norwegian. Da ser du om det er noen pakker som ikke er installert.

Lenke til kommentar

Alt er satt til norsk, fant det i ei oppsett-fil under /etc. Men siden ikke alt er oversatt til norsk ennå, faller systemet tilbake på svensk, så dansk og til slutt engelsk

 

Fant ut jeg må sette en LANG-variabel i /etc/profile, må bare finne ut hva den engelske lang-saken heter.

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...