Gå til innhold

Xbox 360 lager riper i spillene


Smukken

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt Xbox 360 og den har hitachi spiller. Har spilt Tiger Woods en del og så akkurat at spillet har fått en kraftig ripe ca 1 cm fra ytterst på platen og innover som er veldig synlig. Konklusjon er at spillet henger på en del baner og hull.

 

Har stort sett skrudd av boksen etter at jeg ikke orker å spille mer :love:

 

Kan det være et poeng og ta ut platen før man skrur av ? merker at jeg er veldig sur akkurat nå.

 

Alle forslag mottas med stor interesse !!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vert mye snakk om at enkelte konsoller lager riper i spillene. Men bare for å spørr, du har aldri flyttet på konsollen din mens spillet er i gang? Boksen er veldig følsom på beveglser når an har spillet for full rulle i drevet, dette står også forklart i manualen.

 

Men mest sansynlig har du med å gjøre ein litt vrien boks :(

Lenke til kommentar
Det har vert mye snakk om at enkelte konsoller lager riper i spillene. Men bare for å spørr, du har aldri flyttet på konsollen din mens spillet er i gang? Boksen er veldig følsom på beveglser når an har spillet for full rulle i drevet, dette står også forklart i manualen.

 

Men mest sansynlig har du med å gjøre  ein litt vrien boks :(

9058756[/snapback]

 

Nei da - den står trygt og solid i stereo racket og påvirkes heller ikke av høyttalere. Muligens jeg må bytte boksen da.

 

Kjøpte den på Siba for øvrig - men dette har ingen betydning.

Lenke til kommentar

Samme problemet her også. Min må sendes inn til reperasjon. Alle spillene mine har fått 1-3 tynne perfekte sirkler, og det har gått verst utover Forza 2. Men spillene fungerer. Rører selvsagt ikke konsollen, står vannrett og ikke noe form for vibrasjoner i nærheten. Hører plutselig litt bråk fra dvdspilleren, og så litt klikking før dirty disc dukker opp. Høres ikke bra ut i det hele tatt. Problemet har vært sånn fra starten av, så var på tide å sende den inn nå. Produksjonsdato er april 2006. Ikke hatt noen andre problemer med den.

Endret av Captain Charisma
Lenke til kommentar

Merkelig det der at noen konsoller lager riper selv om den står helt rolig uten noen form for vibrasjoner eller sånn. Min står på bordet foran meg nå å det hender jeg slår kneet inn i bordet med uhell (et lavt ustabilt glassbord) så alt holder på å ramle ned å Xboxen står å gynger fram å tilbake mens et spill eller DVD står på- Dette skjer sikkert daglig nå å jeg har aldri fått en eneste ripe i noen av spillene eller filmene mine :hmm:

Lenke til kommentar
Merkelig det der at noen konsoller lager riper selv om den står helt rolig uten noen form for vibrasjoner eller sånn.

 

Egentlig ikke, hvis man ser på hvordan DVD-drevene i 360 er konstruert. Det er en magnet som trykkes ned mot platen for å holde den fast. Problemet er at magneten "svever", den holdes kun i en fast posisjon ved hjelp av magnetkraft. Men denne er svak og griper heller ikke nok over platen til f.eks. å forhindre at platen roterer skjevt om man beveger på 360'en. Og om denne magneten ikke roterer 100% jevnt, vil platen vibrere og dermed skrape ned i de utsatte områdene inni DVD-drevet.

 

En annen årsak til riper kan være om platen i seg selv ikke er 100% flat. Selv den minste ujevnhet i platen kan skape vibrering i rotasjonen, spesielt på hastigheter som 12X.

Lenke til kommentar

Jeg ville tro slike riper vil komme i rotasjonsretningen og ikke som en ripe på tvers av plata, slik trådstarter beskriver. Mer nesten som man kunne lure på om ikke hodet har skrapt nedi plata ved en anledning mens plata har vært i ro. Hvis man skal utelukke at det ikke er trådstarter som har gjort en tabbe. ;)

Endret av baltie
Lenke til kommentar
Merkelig det der at noen konsoller lager riper selv om den står helt rolig uten noen form for vibrasjoner eller sånn. Min står på bordet foran meg nå å det hender jeg slår kneet inn i bordet med uhell (et lavt ustabilt glassbord) så alt holder på å ramle ned å Xboxen står å gynger fram å tilbake mens et spill eller DVD står på- Dette skjer sikkert daglig nå å jeg har aldri fått en eneste ripe i noen av spillene eller filmene mine  :hmm:

9083567[/snapback]

har nesten samme greia. har xboxen liggende på pulten ved siden av skjermen, og det har ofte hendt at jeg har slått hånda i pulten pga ren frustrasjon. har ingen riper i spillene mine.

Lenke til kommentar

Jeg fikk byttet min (DOA) og nå er alt som det skal være.........

 

No more hazzle. For ordens skyld - ripene ble laget fra ytterst og innover dvs. loddrette ift platens leseretning.

 

Den plata som ble mest "herpa" hadde 1 cm tykk stripe innover :dribble: før det ikke virket lenger.

 

Men nå er jeg en happy gamer.

Lenke til kommentar

Jeg hører iblant et par ulyder fra min xbox 360 når jeg spiller som gjør at jeg blir litt redd for at den spiste et spill til lunsj. Denne lyden kommer veldig ofte ved spilling av f.eks Guitar Hero II, men til nå har den faktisk ikke spist noen spill, ikke engang når den stod oppreist med spill i konsollen og jeg spilte og katten dunket konsollen rett i bakken på steingulvet. Jeg var sikker på at ring of death og at spillet skulle ha en skikkelig ripe, men på et utrolig vis skjedde absolutt ingenting annet enn at jeg måtte reise konsollen opp igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...