Gå til innhold

Det ultimate MMORPG. Hvordan ser ditt ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet
http://everquest2.station.sony.com/promotions/playthefae/ som er trialen til den nyeste utvidelsespakken, og http://www.trialoftheisle.com/ er den gamle trialen. På playthefae kan du bare velge én rase, nemlig den som kom med utvidelsespakken, men du får spille på et nytt kontinent, og på trialoftheisle får du spille alle rasene utenom den nye, men man får en bedre innføring i spillet enn den andre trialen.
Videoannonse
Annonse
Skrevet
http://everquest2.station.sony.com/promotions/playthefae/ som er trialen til den nyeste utvidelsespakken, og http://www.trialoftheisle.com/ er den gamle trialen. På playthefae kan du bare velge én rase, nemlig den som kom med utvidelsespakken, men du får spille på et nytt kontinent, og på trialoftheisle får du spille alle rasene utenom den nye, men man får en bedre innføring i spillet enn den andre trialen.

9066485[/snapback]

Lastet ned Trial of the Isle nå. Er bare 6 timer igjen før den er ferdig oppdatert...

Skrevet

langtongting: Har du sett på Eve: Online? Har ikke prøvd det selv, men kjenner en som sier det er sinnsykt tøft. Det er store spiller-allianser og mer. Utviklerne har jo selv sagt at de ikke utvikler spillet lenger. De er spillerne som gjør det.

Men det som kan bli tøft er MMORPG-et som skal ta plass i World of Darkness. Det er utviklerne bak Eve: Online som har begynt planlegging sammen med White Wolf. Jeg gleder meg!

Skrevet
The sims online hadde vært en SUPERHIT! :)

9062400[/snapback]

Hadde vært?

Det ER en flopp.

9064483[/snapback]

Går utifra at du tok ironien i den settningen :|

:!:

Skrevet
langtongting: Har du sett på Eve: Online? Har ikke prøvd det selv, men kjenner en som sier det er sinnsykt tøft. Det er store spiller-allianser og mer. Utviklerne har jo selv sagt at de ikke utvikler spillet lenger. De er spillerne som gjør det.

9066870[/snapback]

Er du sikker? Det er da ikke lenge siden CCP sa de drev med en DX10 patch til EVE...

Skrevet
Darkfall ja hahahaha

Det er vel en 0,0000000000000000000001% sjanse for at DET spillet noengang lanseres  :thumbdown:

9061272[/snapback]

Jahadu. Litt dumt å gi faen i spillet etter utvikling siden 2001, closed beta (snart open), og en fanbase på ca 100,000 aktive medlemmer FØR release + et folkerikt forum? Det kommer når det kommer. De tar sin tid med å polere gameplay og oppgradere grafikken enn å spy ut enda et halvferdig produkt.

The url contained a malformed video id.

9060451[/snapback]

Sorry, hadde litt problemer. Her er den riktige linken. Mye bra der!

http://www.youtube.com/watch?v=_bYYT6Wg3Gg

Skrevet

9066870[/snapback]

Er du sikker? Det er da ikke lenge siden CCP sa de drev med en DX10 patch til EVE...

9068074[/snapback]

Jo, men det er mer et uttrykk. Selvfølgelig utvikler de videre, men det er brukerne som "fremmer" disse forandringene.

Skrevet

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg tenkte litt på å starte opp med LOTRO, da jeg er et fan av dette universet, men etter å ha prøvd betaen, står jeg nok over. Jeg får ikke det jeg er ute etter i dette spillet. Det er jeg er ser for meg er et spill der en kan entre et annet "univers".Det være seg LOTR, Star Wars, Warcraft eller andre.

Dette finnes ikke i dag. Det jeg mener er, at spill som LOTRO, WoW og andre, kun er spill, som attpåtil er meget begrenset. Det er også kloner av hverandre. Man må nesten følge en rød tråd i disse spillene, som resulterer i at alle beveger seg i flokk.

WoW er foreksempel et rendyrka actionspill. Man er 100% avhengig av våpen og være "aggresive" for å komme noen vei. Man kan liksom ikke bare være i WoW, da man ikke kan bevege seg langt vekk fra startområdene med sin lowlvl. Det samme gjelder for LOTR.

SWG hadde noen gode egenskaper som MMORPG, da man kunne bare være til, ja og jobbe som Crafter eller entertainer ol. Man kunne gjemme seg vekk i sitt hus eller sitt romskip, og dekorere disse eller gjøre husa om til butikker med vedorer fylt opp av ting man lagte selv. Men SWG hadde jo også dette med lvl og med "mobs" av skapninger som fylte hver kvaderatmeter av verdenen. 

Ja her er litt av problemet med dagens MMORGP`er. Man kan ikke gå ti meter uten at man treffer på noen slags skapninger som har satt seg som mål å drepe deg. Dette er jo lite "realistisk" (i denne sammenheng), at man skal treffe på 10 bjørner elle noe, innen for et område på 50m2, for så å treffe på 10 skilpadder med et dårlig humør rett bak der igjen. En Hunter uansett, med en bra pil og bue, burde jo lett klare å ta ned en hjort ol, uansett lvl.

Jeg er redd AOC bare kommer til å bli et nytt spill basert på dette gameplayet.

Det er i mitt ideale MMORGP mulig å gå langt inne, f.eks en skog, der man er heldig om man ser en hjort eller noe. At man kan gå langt om lenge før man treffer på andre som er online. Der man kan bygge seg et lite hus i en skog eller noe og bare holde på med sitt. Ja helt enkelt en stor interaktiv verden.

Selvsagt må det være bygget opp, slik at man kan følge en story eller ennå bedre, om det hender eventer, som gjør at man kan bli aktiv i en kamp eller noe. (eksempelvis kampen mot douron sine krefter ol)

Jeg er selv den som er en aktiv spiller, så jeg hadde nok blitt en kriger eller noe, men som jeg var vitne til i SWG, var det mange som likte å bare være der, å gjerne fylle opp en rolle i univerest. Det måtte være crafter, shipsbygge eller hva!

Dette er nettopp med å gjør en interactive verden til et "Second Life".

Det kan slik være gøy å spille noen timer i uka.

Vel jeg er ikke den beste til å ordlegge meg ved å skrive, men dette er i allefall min 5cent om MMORGP idag og hva jeg skulle ønske de kunne få til.

Hva er deres tanker? Hva ville du ha sett i det ULTIMATE MMORGP?

9054628[/snapback]

Synes denne ideen din var veldig god. Å lage en enorm fantasy-verden der man ikke nødvendigvis måtte drepe. Man kunne gjøre det man ville og kriging var bare en liten del av det. Også det at man faktisk må lete litt før man finner dyr. Synes f.eks. man kunne tatt utgangspunkt i Warcraft-universet. Man kan velge akkurat hva man vil gjøre men det er en gyllen regel: Du må ha mat for å overleve. Det kan være ved å tjene penger, stjele, jakte, fiske eller hva som måtte falle deg inn. Du kan f.eks. begynne ditt liv som en blacksmith for å tjene til livets opphold. Om du går lei av det skal du ikke være fortapt i det yrket. Du kan når som helst begynne med noe annet om du måtte ønske det. Det er heller ikke så strenge regler mellom factions. Om du er et menneske og av en eller annen grunn fikk lyst til å drepe et annet menneske så kunne du det. Men da måtte du ta den straff som eventuelt måtte komme. De som da har jobb som "politi" i denne verdenen kan da prøve å fange deg. Du kan lande i et virtuelt fengsel. Alt er som den vanlige verden i dag bare at det foregår i en middelalder/fantasy-verden. Det er også med orker og alver, slik at man har litt valgfrihet.

Det som ville blitt vanskelig med et sånn spill er at det vil kreve enorme ressurser og lang tid å lage. Siden spillet er så stort og man kan gjøre hva man vil, må det brukes lang tid på å finpusse alle detaljer. Alle ideer som skulle fange en bruker inn måtte også være gjennomførbare.

Skrevet

Mitt Ultimate MMORPG måtte vært en blanding mellom Dark messiah og LOTR Online. Et MMORPG som foregikk i LOTR verdenen men med en viderutviklet versjon av slossesystemet til Dark Messiah. Der karakterens styrke lå i spillerens ferdigheter og utstyret. Ikke bare level. :)

Skrevet
*snip*

Du burde sjekke ut Ultima Online, det har faktisk veldig mange av de punktene du nevner, selvom det kom ut i 97 er det forsatt verdt å ta en kikk på. De har også lovet å gi ut en "redux" av spillet senere i år.

Skrevet
*snip*

Du burde sjekke ut Ultima Online, det har faktisk veldig mange av de punktene du nevner, selvom det kom ut i 97 er det forsatt verdt å ta en kikk på. De har også lovet å gi ut en "redux" av spillet senere i år.

9073107[/snapback]

Er det mange som spiller det spillet i dag?

Skrevet (endret)

Ifølge wikipedia var det 135 000 subscribers i 2006, men jeg vil tro at det kommer en god del flere når reduxen kommer ut. Det er også en en veldig mange som spiller på ulovlige servere.

EDIT: Etter å ha lest litt ser jeg at "reduxen" faktisk bare var en expansion pack til den vanlige Ultima Online.

Endret av Vorpal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...