Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

funker det med hjemmelaga luftfilterslange?


Anbefalte innlegg

Morn!

 

har seg slik at jeg kjøpte meg dellorto 21mm forgasser og da passa ikke den originale luftfilterslangen.

 

spørsmålet mitt da er om jeg kan lage meg en hjemmelaga luftfilterslange fra forgasseren til de originale luftfilterboksen? vil dette virke bra? noen som har gjort det?

 

lite lyst til å skaffe meg powerfilter fordi det lyser trim og det bråker som f. den bråker nok fra før. men må jeg så må jeg :cry:

 

er en yamaha DTmx hvis det skulle ha noen betydning ;)

 

mvh

Dataprob :)

Endret av Dataprob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Krympestrømpe er tingen ;)

9053642[/snapback]

Vel, når motoren blir varm så vil man vel da risikere å "plutselig" få et betydelig mindre tverrsnitt på denne, såfremst du ikke har en veldig tykk krympestrømpe så tror jeg ikke jeg ville satset på det.

Endret av Patz
Lenke til kommentar
Krympestrømpe er tingen ;)

9053642[/snapback]

Vel, når motoren blir varm så vil man vel da risikere å "plutselig" få et betydelig mindre tverrsnitt på denne, såfremst du ikke har en veldig tykk krympestrømpe så tror jeg ikke jeg ville satset på det.

9057321[/snapback]

 

tror kanskje han mente at jeg skal trekke det over slangen, altså som en erstatning for en slangeklemme. eller?

Lenke til kommentar
Krympestrømpe er tingen ;)

9053642[/snapback]

Vel, når motoren blir varm så vil man vel da risikere å "plutselig" få et betydelig mindre tverrsnitt på denne, såfremst du ikke har en veldig tykk krympestrømpe så tror jeg ikke jeg ville satset på det.

9057321[/snapback]

 

det vill aldri bli så varmt bak dær..å krympestrømpe i den sizen er ganske tykk,kan jo uansett forsterkes med tape å alufolie eller nåt.

 

hva med å tilpasse en gammel radiator slange fra bil med slangeklemmer el lign ?

Lenke til kommentar
Jeg brukte støvsugerslange på min DTR.

 

Dvs... Jeg tok ut oljebeholderen og strakk støvsugerslangen inn dit. På enden satt jeg et power-filter til en XJ1100. Vanlige moped-powerfiltre gav for lite luft.

9060449[/snapback]

 

åssen festa du støvsugerslangen til forgasseren? noe sier meg at slangen vil "knekke"/sprekke hvis man bruker en slangeklemme.. eller funker det?

 

edit: setter btw stor pris på hjelpen jeg får :thumbup:

Endret av Dataprob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...