Gå til innhold

videreføre youngtalk før 12 mnd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, mulig dere har forstått meg feil.. Det jeg mente var at hvis en kjøper en telefon med 12 måneders bindingstid hos netcom (med feks abonomentet youngtalk), så kan en etter 6 måneder kjøpe en ny telefon på dette youngtalk abonomentet med 12 måneder bindingstid (da blir det til sammen 18 måneders bindingstid igjen).

Lenke til kommentar
Hmm, mulig dere har forstått meg feil.. Det jeg mente var at hvis en kjøper en telefon med 12 måneders bindingstid hos netcom (med feks abonomentet youngtalk), så kan en etter 6 måneder kjøpe en ny telefon på dette youngtalk abonomentet med 12 måneder bindingstid (da blir det til sammen 18 måneders bindingstid igjen).

9057206[/snapback]

 

Bindingstider som er lengre enn 12 mnd. er i følge Forbrukerombudet urimelige overfor forbrukere og skal ikke forekomme.

 

tror du skal sjekke dette opp med 05050 ;)

Lenke til kommentar
Hmm, mulig dere har forstått meg feil.. Det jeg mente var at hvis en kjøper en telefon med 12 måneders bindingstid hos netcom (med feks abonomentet youngtalk), så kan en etter 6 måneder kjøpe en ny telefon på dette youngtalk abonomentet med 12 måneder bindingstid (da blir det til sammen 18 måneders bindingstid igjen).

9057206[/snapback]

 

Bindingstider som er lengre enn 12 mnd. er i følge Forbrukerombudet urimelige overfor forbrukere og skal ikke forekomme.

 

tror du skal sjekke dette opp med 05050 ;)

9057712[/snapback]

 

Du er nå morsom, Mathias666, om ikke annet ...

 

TheScirocco og KloA har helt rett - man kan kjøpe ny subsidiert telefon når det har gått 11 måneder av avtaletiden, og forbrukerrådet/-ombudet har bestemt at for privatpersoner er det maks 12 måneders avtaletid som gjelder.

 

Man kan ikke kjøpe ny telefon etter 6 måneder, dersom man har en avtaletid på 12 måneder. Dersom du har fått dette, må det ha vært et spesielt unntak, og du har i så fall uansett ikke fått mer enn 12 måneders avtaletid. (man kan ikke legge sammen avtaletid slik du beskriver her).

Endret av zegenie
Lenke til kommentar
Prøver ikke å være morsom nei, men skal finne "bevis" for at det jeg sier er rett når jeg kommer hjem fra jobb.. Har gjort dette en god del ganger for å si det sånn og har d ikke fått noen spesiel kontrakt eller noe.. Men mer om dette i 6 tiden ;)

9058551[/snapback]

 

Betviler ikke at du har fått gjort det, men det er ikke regelen, og du kan ikke forvente det om du "trenger" det igjen. Regelen er hos NetCom som hos Telenor (og Tele2?) at du kan kjøpe ny telefon med avtaletid etter 11 av 12 måneder.

Lenke til kommentar

Mathias666: Jeg har vært NetCom forhandler de 4 siste årene og bortsett fra deler av det første året har det aldri vært lov til å ha lengre enn 12 måneders bindingstid. Det er heller ingen forhandlere av NetCom som har noen særavtaler på dette. Som tidligere nevt her, på bedriftsabonnement er det mulig å videreføre 6 måneder før bindingstiden går ut. Hos NetCom er det 24 måneders bindingstid på bedriftsabb og man vil derfor kunne videreføre etter 18 måneder. Det må være her du roter.

 

Hva slags kjede jobber du egentlig i? Har du god kontroll på provisjonsrapporten du får fra NetCom hver måned?

Lenke til kommentar

Jobber ikke i noen kjede eller noe mog har alltid kjøpt som privatperson, grunnen til at jeg skulle svare etter jobben var at jeg var på vei til bussen og ikke hadde tid til å skrive mer :p

 

Har ikke fått ringt netcom i dag men skal prøve å få gjort det i morra, jeg er 99% sikker på at jeg har rett og har kjøpt ny telefon før bindingstiden har gått ut før (dette har alle ganger vært på telebutikken hvis dette har noe å si). Skal prøve å få laget en post med beviser i morra hvis ikke jeg havner tidlig utpå, skal i hvertfall prøve å få postet i løpet av helga.

Lenke til kommentar

Reglene er de samme uansett om du handler hos Elkjøp eller direkte gjennom Netcom sin nettbutikk. ;)

Hvis man leser avtalen man skriver under på binder man seg i 12 måneder. Netcom og Telenor har hvertfall det slik at når det har gått 11 måneder kan man få ny subsidiering mot ny binding. (da blir den gamle slettet og man starter nye 12 måneder)

En privatperson kan aldri ha mer enn 12 måneders binding når det gjelder mobilabonnement. I 2004 ble dette utarbeidet sammen mellom blant annet Telenor og FTU. Er man under binding koster det penger å si opp den.

Er det bedriftsabonnement er reglene de samme, bare hos Telenor har man 18 måneders binding (og kan videreføre etter 15 måneder) og hos Netcom er det 24 måneder binding (og der kan man videreføre etter 18 måneder).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...