Gå til innhold

Eksorsisme og graviditet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor tror du på noe du ikke kan bevise?

9062859[/snapback]

DU opplever verden kunn gjennom sansene dine, hvordan vet du at sansene dine har noe som helst med virkeligheten aa gjöre hvis virkeligheten i det hele tatt eksisterer.

Med andre ord: Hvordan kan du bevise noe som helst?

Lenke til kommentar
Hvorfor tror du på noe du ikke kan bevise?

9062859[/snapback]

DU opplever verden kunn gjennom sansene dine, hvordan vet du at sansene dine har noe som helst med virkeligheten aa gjöre hvis virkeligheten i det hele tatt eksisterer.

Med andre ord: Hvordan kan du bevise noe som helst?

9078176[/snapback]

 

Ved å konsultere med andre om de klarer å sanse det andre.

 

Som Descartes sa, så er det eneste vi sikkert kan vite være om vår egen eksistens. Skal vi gå vidre herifra må vi bruke våre sanser. Sansene våre kan lure oss, og derfor bør vi ikke stole blindt på våre egne sanser. Her er den vitenskaplige metode glimrende, i og med at det vitenskapen definerer som "virkelig" er kun det som kan observeres objektivt og som kan gjenntaes om og om igjen.

 

Det er jo et ganske godt spørsmål om vi faktisk kan stole på våre egne sanser, men strengt talt har vi ikke noe annet valg. Den virkelighet vi kjenner til er den vi får matet inn igjennom våre sanseorganer. Dette med at folk opplevere ånder, Gud og annen fantasi handler ofte om hvordan en tolker informasjonen en får.

 

Men ingen kan bevise ånder, Gud eller noen andre fantasiskapninger, og derfor kan vi heller ikke si at de eksisterer. Dette betyr likevel ikke å utelukke deres eksistens, men det er liten grunn til å finne på noe, for og så prøve å se om det eksisterer. Da eksisterer det mest sannsynelig ikke.

Lenke til kommentar
Det at vi er tvunget til aa stole paa sansene vaare betyr ikke at de forteller sannheten..

 

Jeg gaar utifra at du mener at spiritisme kunn fungerer fordi en i gruppa dytter paa glasset, men at noen dytter paa glasset kan du iallefall ikke bevise.

9078310[/snapback]

 

Kan du heller ikke lese det smoothie skriver, én gang til.

Lenke til kommentar
DU opplever verden kunn gjennom sansene dine, hvordan vet du at sansene dine har noe som helst med virkeligheten aa gjöre hvis virkeligheten i det hele tatt eksisterer.

Hvis det eksisterer, kan vi måle det. For eksempel kan vi ikke se ultrafiolett lys, men vi kan måle det og "oversette" det slik at vi kan se det likevel.

Lenke til kommentar
Det at vi er tvunget til aa stole paa sansene vaare betyr ikke at de forteller sannheten..

 

Jeg gaar utifra at du mener at spiritisme kunn fungerer fordi en i gruppa dytter paa glasset, men at noen dytter paa glasset kan du iallefall ikke bevise.

9078310[/snapback]

 

Når 5 null-troiske ateister driver med spiritisme vendes glasset på magisk vis rundt og fylles med cider mens rommet fylles med stemmer som ler av de troende...

 

Det er det som er problemet...

Bare troende er i stand til å "påkalle" åndene :roll:

Lenke til kommentar
Det at vi er tvunget til aa stole paa sansene vaare betyr ikke at de forteller sannheten..

 

Jeg gaar utifra at du mener at spiritisme kunn fungerer fordi en i gruppa dytter paa glasset, men at noen dytter paa glasset kan du iallefall ikke bevise.

9078310[/snapback]

 

Når 5 null-troiske ateister driver med spiritisme vendes glasset på magisk vis rundt og fylles med cider mens rommet fylles med stemmer som ler av de troende...

 

Det er det som er problemet...

Bare troende er i stand til å "påkalle" åndene :roll:

9087023[/snapback]

Når mennesker som mener at religion og overtro er roten til alt ondt og vier livene sine til å bekjempe religion prøver noe overnaturlig funker det selvfølgelig ikke, prøver en über religiøs person å snakke med sin gud kan hun sikkert til og med høre en stemme :p

Men hvis nøytrale mennesker prøver har jeg lest, hørt og sett at det fungerer.

 

Hvis dere ønsker å stille sprøsmål ved det kjente utykket "jeg tenker derfor er jeg" ogat det er det eneste du kan bevise så er det greit, men jeg gidder ikke å hjelpe dere gjennom det bit for bit..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...