Gå til innhold

Vurderer å selge pc. Hva er den verdt?


Anbefalte innlegg

Det begynner å bli over to år siden jeg sluttet i hw.no, og i løpet av den tiden har jeg sluttet å følge noe særlig med på bruktpriser på datautstyr. Nå vurderer jeg å bytte ut min ganske brukbare pc og gå for noe helt annet.

 

Nå skal jeg ikke prøve å skryte maskinen opp i skyene, og heller gå for sannheten:

 

Maskinen er en gammel selvbygg-maskin som har blitt oppgradert en rekke ganger. Noen komponenter er nesten helt nye (som CPU), mens enkelte ting begynner å dra på årene.

 

Kabinett: Chieftec Maxitower (eldste delen av maskinen, slitt)

PSU: 450W m/vifteregulering (merket er Skippy eller noe sånn)

Hovedkort: Gigabyte nF4 SLI. Onboard Marvel gigabit-brikke fungerer ikke, men det gjør onchip gigabit Nvidia-brikke)

CPU: AMD Athlon 64 4600+ (dual core, s939)

RAM: 2 GB PC3200 (fire 512 brikker, to Corsair XMS CL2, 2 Crusial CL2,5)

GFX: Asus ATI Radeon x700 128 MB (har også en Gigabyte GeForce 6600 SLI-kort, to brikker på ett kort, liggende hvis det er interessant)

Harddisk: Kan slenge med en 250 GB ved behov

Skjerm: Nope

Mus/tastatur: I utgangspunktet ikke

Annet: En del 80mm vifter kan fås med

 

(rettet minneinfo)

Endret av DesertGlow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Uff som tiden går. 2 år siden Magnus "rulet" forumet med hård hånd? :)

 

Jeg er stygt redd for at den maskinen ikke er mulig å selge for mer en ca. 3k slik andre før meg har antydet.

Lenke til kommentar

Gammalt kabinett, ukjent PSU (Iallefall for min del) Helt OK hk, 2GB PC2100 fordelt på 4 brikker, graffikkkortet tør jeg ikke å utale meg om (har ikke følgt med på ATi), grei CPU på gammel socket.

 

Dvs denne maskinen er ikke noe å bygge videre på, noe som gjør at den ikke er noe å invistere i, kun kjøp. Bruk. Kast. 2000, er du heldig klarer du å klemme ut 3000,- vil nå jeg tro.

Lenke til kommentar

Antar at skjermkortet yter omtrent det samme som et GF5800 et eller annet? Det var iallefall "stort" rett etter/omtrent samtidig som Radeon sin 9800 serie.

 

Husker jeg la på noen lapper og kom opp til 6600GT framfor et X800 kort, så jeg antar selve pakken blir "spillvennlig" med 6600 SLI kortet.

 

Om du får så mye mer enn 2,5k for den må du være happy. Jeg ser ikke bort i fra at du får mer, men jeg hadde vært ok fornøyd med pris over 2k (som selger..).

Lenke til kommentar
Gammalt kabinett, ukjent PSU (Iallefall for min del) Helt OK hk, 2GB PC2100 fordelt på 4 brikker, graffikkkortet tør jeg ikke å utale meg om (har ikke følgt med på ATi), grei CPU på gammel socket.

 

Dvs denne maskinen er ikke noe å bygge videre på, noe som gjør at den ikke er noe å invistere i, kun kjøp. Bruk. Kast. 2000, er du heldig klarer du å klemme ut 3000,- vil nå jeg tro.

9042092[/snapback]

Ups, skulle være PC3200, gikk litt fort i svingene her..

 

Ser AMD har dumpet prisene sine enda mer i dag, det gjør ikke et salg noe særlig mer lukrativt :(

Lenke til kommentar

Ups, skulle være PC3200, gikk litt fort i svingene her..

 

Ser AMD har dumpet prisene sine enda mer i dag, det gjør ikke et salg noe særlig mer lukrativt :(

9042507[/snapback]

HAHA! Da så hjelper litt, men tror jeg holder på prisen fremdeles. Jeg solgte min P4 3.2GHz HT, 2GB (2x1GB) Patrot, 6600GT til 2k. Denne var stæsjet med en Ninja CPU kjøler, MIST og SilenX vifter(3x120mm), SeaSonic 430W PSU, Zalman viftestyring, trådløst nettverkskort, 2x200GB harddisk + 1x 80.

Lenke til kommentar

Ups, skulle være PC3200, gikk litt fort i svingene her..

 

Ser AMD har dumpet prisene sine enda mer i dag, det gjør ikke et salg noe særlig mer lukrativt :(

9042507[/snapback]

HAHA! Da så hjelper litt, men tror jeg holder på prisen fremdeles. Jeg solgte min P4 3.2GHz HT, 2GB (2x1GB) Patrot, 6600GT til 2k. Denne var stæsjet med en Ninja CPU kjøler, MIST og SilenX vifter(3x120mm), SeaSonic 430W PSU, Zalman viftestyring, trådløst nettverkskort, 2x200GB harddisk + 1x 80.

9042539[/snapback]

Lol jeg solgte min HP-pc som kostet 6000 for 3 år siden, for 3 tusen.

amd athlon 2Ghz, 1gbram (2x512(333mhz)), 250Gb hdd + 120gb, og Geforce 6200(hakket over integrert skjermkort! :p:p )

Lenke til kommentar
Lol jeg solgte min HP-pc som kostet 6000 for 3 år siden, for 3 tusen.

amd athlon 2Ghz, 1gbram (2x512(333mhz)), 250Gb hdd + 120gb, og Geforce 6200(hakket over integrert skjermkort!  :p  :p )

9042722[/snapback]

 

Alt er mulig ;) Jeg kunne uten tvil fått mere hvis det var ønsket mitt, men jeg ville bare bli kvitt den. En på jobb som kjøpte den, da slapp jeg stresset med å sende den og evt problemer med betaling osv. Jeg fikk egentlig 3200 for maskinen, men da stod jeg to timer vakt for han en dag ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...