Gå til innhold

Hva syntes dere om dette oppsettet? cirka15k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par ting jeg vil påpeke;

 

Strømforsyninga er litt overkill, men kan retferdiggjøres dersom du skal sette på et 8800 kort til i fremtiden.

 

RAMen er vel mer myntet på hardcore overklokkere så hvis du ikke er en av de så kunne du godt kjøpt litt billigere RAM, evt kjøpt mer eller 800mhz.

 

Og til slutt så kan du skaffe operativsystem gratis hvis du føler for det ;)

 

Dette er selvsagt bare småpirk og du vil uten tvil få en vill maskin om du kjøper den :thumbup:

Lenke til kommentar
Et par ting jeg vil påpeke;

 

Strømforsyninga er litt overkill, men kan retferdiggjøres dersom du skal sette på et 8800 kort til i fremtiden.

 

RAMen er vel mer myntet på hardcore overklokkere så hvis du ikke er en av de så kunne du godt kjøpt litt billigere RAM, evt kjøpt mer eller 800mhz.

 

Og til slutt så kan du skaffe operativsystem gratis hvis du føler for det ;)

 

Dette er selvsagt bare småpirk og du vil uten tvil få en vill maskin om du kjøper den :thumbup:

9033039[/snapback]

 

Anngående PSU så tengte jeg at jeg kunne kjøpe en som var litt overkill så jeg slipper og kjøpe ny når jeg skal oppgradere senere :) og RAMen er det jo ikke så ille pris på da 2100 for 2*2 GB. syntes den så bra ut og tengte jeg like godt kunne ta den, det er jo mulig jeg kommer til og klokke den hardere i fremtiden ;)

men takk for tilbakemeldingen :)

Lenke til kommentar
Jeg ville gått ned på strømforsyningen og valgt et annet tastatur og mus. PSU er litt overkill men da trengs den jo ikke byttes i neste omgang. Ville kanskje også kjøpt GTX hvis du har penga til det. Skaff heller OS gratis

9033084[/snapback]

 

Jeg vil ha trådløs mus/tastantur er det noe som er bedere som ikke er veldig dyrt da? og tror ikke jeg kommer til og koste på meg GTX enda :p og anngående OS så vil jeg ha Windows og da er det FYFY med gratis :innocent:

Lenke til kommentar
En annen ting jeg vil annbefale er å sette opp et oppsett på;

 

https://prisguiden.no/

 

Mulighet for å spare noen kroner. Komplett er ikke den eneste webshoppen i Norge og langt fra den beste ;)

9033159[/snapback]

 

nei vet :) tror jeg kjøper fra pcutstyr. grunnen til at jeg ikke satt opp i HW er at de ikke hadde noen av delene der. f eks kabinett som noen her ikke liker men jeg elsker :!:

Lenke til kommentar

Var det ikke de WD750 diskene som det var så stor feilrate på da? Eller var det 500GBerne når de kom ut :hmm:

 

Uansett så kan det hende at han har stor lagringsplass fra før, eller ikke har behov for det så skjønner ikke helt hvorfor han skulle legge mere peng i HDD...

 

Hvis det var pga. ytelsen så har vanlige HDDer svært lite å si for total ytelse av maskinen uansett så...

Lenke til kommentar
Ville heller gått for 2GB 6400 CL5 til 800 kroner og kjøpt 8800GTX. Hvis du skal spille får du mye mer igjen for pengene. Og ang. harddisk hadde jeg brukt 150 ekstra og kjøpt WD 750 GB, meget god omtale hos Tom's hardware.

9033392[/snapback]

 

kommer ikke til og spille så mye krevende spill. så tror 8800gts holder. er det ikke bedere med 2*400gb?

Endret av Kennet_H
Lenke til kommentar

Så først nå at du skulle ha 2 disker...

 

Men det er mange grunner for både det ene og det andre alternativet:

 

Fordeler med en stor disk;

 

- Mindre støy

- Bruker mindre strøm

- Tar mindre plass i kabinettet

- Utvikler mindre varme

- Bruker bare en SATA/IDE port

 

Ulemper:

 

- Krasjer den mister du alt

- Krasjer den har du ikke noe å legge OSet på mens du venter på den nye

- Blir vanskeligere å ta backup hvis du er en av de med behov for det

 

Fordelene og ulempene med 2 burde komme fra fra det jeg skrev om en disk ;)

 

Forresten så er det billigere per GB med 500gb disker enn med 400gb disker...

Lenke til kommentar
Ville heller gått for 2GB 6400 CL5 til 800 kroner og kjøpt 8800GTX. Hvis du skal spille får du mye mer igjen for pengene. Og ang. harddisk hadde jeg brukt 150 ekstra og kjøpt WD 750 GB, meget god omtale hos Tom's hardware.

9033392[/snapback]

 

kommer ikke til og spille så mye krevende spill. så tror 8800gts holder. er det ikke bedere med 2*400gb?

9033485[/snapback]

 

Var litt rask ang. disken, du hadde jo bestilt to stk. Du bør selvsagt ha 2 stk. grunnet backup og raskere overføring av store filer, og da er jo prisen god. Hvis spilling ikke er pri1 så holder vel et 8800 GTS med 320MB?

Lenke til kommentar
Ville heller gått for 2GB 6400 CL5 til 800 kroner og kjøpt 8800GTX. Hvis du skal spille får du mye mer igjen for pengene. Og ang. harddisk hadde jeg brukt 150 ekstra og kjøpt WD 750 GB, meget god omtale hos Tom's hardware.

9033392[/snapback]

 

kommer ikke til og spille så mye krevende spill. så tror 8800gts holder. er det ikke bedere med 2*400gb?

9033485[/snapback]

 

Var litt rask ang. disken, du hadde jo bestilt to stk. Du bør selvsagt ha 2 stk. grunnet backup og raskere overføring av store filer, og da er jo prisen god. Hvis spilling ikke er pri1 så holder vel et 8800 GTS med 320MB?

9033593[/snapback]

 

ja kommer til og ta 2x400gb. Men jeg vet ikke helt med skjermkortet, kommer til og bruke min samsung samsung LE40M86 lcd tv med 1920x1080 oppløsning til skjerm så er vel greit med litt minne? er jo heller ikke så mye forskjell i pris.

Lenke til kommentar
Så først nå at du skulle ha 2 disker...

 

Men det er mange grunner for både det ene og det andre alternativet:

 

Fordeler med en stor disk;

 

- Mindre støy

- Bruker mindre strøm

- Tar mindre plass i kabinettet

- Utvikler mindre varme

- Bruker bare en SATA/IDE port

 

Ulemper:

 

- Krasjer den mister du alt

- Krasjer den har du ikke noe å legge OSet på mens du venter på den nye

- Blir vanskeligere å ta backup hvis du er en av de med behov for det

 

Fordelene og ulempene med 2 burde komme fra fra det jeg skrev om en disk ;)

 

Forresten så er det billigere per GB med 500gb disker enn med 400gb disker...

9033539[/snapback]

 

Siden plass og strøm ikke er noe problem på det oppsettet så kommer jeg til og ta 2HDD. er sikkert ikke mye støy fra en ekstera hdd? men er lik pris pr GB på 400 og 500 diskene. 2kr pr GB på begge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...