Gå til innhold

Ocerina fløyte spill


Flin

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dette emne passer her, men jeg lager det her likevel...

 

Jeg har kjøpt meg en ocerina, en sånn de bruker i OoT og nå vil jeg lære meg å spille den, men jeg klarer ikke å finne noe på internett.

 

Vil noen hjelpe meg å finne et kurs eller guide på internett eller er det noen som kan komme med noen råd..

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjalp litt, men mitt problem er at jeg tydligviss har fått tak på en skjelden type den har 7 hull på toppen og 9 under.. Det er ikke så lett å finne noter og sånt til den.

 

Alt jeg ville var å lære meg zelda sangen men det var ikke så lett.

Lenke til kommentar
Hvor fikk du kjøpt en ocarina med så mange hull? vilha! Har en fra Peru med bare 6 hull, vi kan bytte?

9047928[/snapback]

 

Den har jeg kjøpt på middelalder festivalen i Oslo. Fikk med et note kart, men har mista det.. Den er formet som ocerina of time og er laget av leire.

Jeg vet man får kjøpt helt opp til 10 hul på internett, men de kommer fra Japan..

Lenke til kommentar

Takk for opplysningen. Jeg har ikke noen greptabell, men generelt sett er jo en Ocarina et instrument på linje med en blokkfløyte.

Lyden dannes på samme måte, og den dypeste tonen får man når man dekker alle hullene, og så blir tonen lysere og lysere jo flere hull man avdekker. Du får ikke til en skala på den ved å prøve dette?

Lenke til kommentar

Joa, kanskje noen mennesker klarer det, jeg har ikke musikalsk sans i det hel tatt.

 

Skulle helst hatt noe med noter og alt, men jeg tror kanskje jeg kan klare det med noen opplysninger jeg har funnet på diverse sider.

 

Hadde jeg hatt noter kunne jeg bare spilt alle zelda sangen rett fra tven :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...