Gå til innhold

fornye abonement på virusbeskyttelse...


Anbefalte innlegg

Anbefaler selv at du bruker Norton, enkelt og greit for de aller fleste.

Kjører selv Norton 2006(gratis fra nettleverandør) på min bærbare og Norton 360 på min nye stasjonære m/Vista maskin.

9031837[/snapback]

 

Bortsett fra at maskinen din blir sirup i forhold til om du bruker Nod32 eller AVG.

Kast ut Nortonskiten og bruk noe som gjør at maskinen blir brukbar etterpå.

AVG er gratis og Nod32 er ikke dyre greiene det heller.

 

Andreas

9032104[/snapback]

 

Hvor har du det ifra??

 

Noen link til tester som sier at feks Norton Internet Security 2007 gjør maskinen treg eller bruker mye ressurser?=)

 

NIS07 får du ifra Telenor, bruk den.

9032234[/snapback]

 

Link resursbruk symantec

 

Fra konkurent av symantec, men de er seriøse og har nok kildene i orden..

9040081[/snapback]

 

Hehe, du har ikke en link til en seriøs uavhengig kilde??

 

En ifra en konkurrent er ikke mye til å stole på=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, jeg har enda ikke turt gjøre noe (ja jeg er pingle!) for jeg har fortsatt 10 dager på meg. å jeg vil ha PC'n lengst mulig. (tror nemelig alt går til helv*et når jeg skal igjennomføre dette!)

men jeg har NOK ett spørsmål. hehe........

 

jeg driver å leser litt her; http://www.online.no/kundeservice/veiledni...veiledning.html

 

å det står følgende; "Tidligere versjoner av Norton Internet Security og Norton AntiVirus blir automatisk avinstallert. " å jeg har jo Norton fra før! betyr det at jeg bare skal drite i å slette det gamle da eller? å bare laste ned den nye Norton? :-S

 

skjønner det godt dersom dere synes jeg stiller håpløse spørsmål altså, men jeg er så redd for å gjøre noe feil! :p

Lenke til kommentar
ok, jeg har enda ikke turt gjøre noe (ja jeg er pingle!) for jeg har fortsatt 10 dager på meg. å jeg vil ha PC'n lengst mulig. (tror nemelig alt går til helv*et når jeg skal igjennomføre dette!)

men jeg har NOK ett spørsmål. hehe........

 

jeg driver å leser litt her;  http://www.online.no/kundeservice/veiledni...veiledning.html

 

å det står følgende; "Tidligere versjoner av Norton Internet Security og Norton AntiVirus blir automatisk avinstallert. " å jeg har jo Norton fra før! betyr det at jeg bare skal drite i å slette det gamle da eller? å bare laste ned den nye Norton? :-S

 

skjønner det godt dersom dere synes jeg stiller håpløse spørsmål altså, men jeg er så redd for å gjøre noe feil! :p

9056918[/snapback]

 

I utgangpunktet så skal det det gå automatisk, men ikke alltid. Derfor anbefales Removal Tool, denne rydder bedre opp på Pc-en. Koster jo ikke noe å kjøre den, så derfor har jeg valgt å bruke den etter at jeg fikk problemer med en oppgradering for ca. 1 år siden.

Det var support hos Symantech som anbefalte den for å unngå trøbbel.

 

Har oppdatert 5-6 pc'er det siste året og det har gått helt smertefritt etter at jeg begynte å gjøre det på den måten jeg beskrev i en post tidligere.

 

Så, frykt ikke, det går helt sikkert bra. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

først av alt så vil jeg si at jeg har prøvd flere ulike antivirus løsninger, og de kommer i praksis likt ut både på skannetid, ressursbruk og lignende.

Norton internet security har kommet svært godt ut i flere tester, men jeg anbefaler å kjøpe pakken i en butikk.

Har selv brukt telenorvarianten, og opplevde å miste support fra symantec og jeg fikk beskjed om at de ikke tok ansvar for den pakken fordi det var noe telenor hadde klusset med.

De to tingene jeg hatet med nis, var:

1 -Elendig rapportering på hva som var gjort med det som ble funnet.

Fikk stort sett kun melding om at det og det var funnet, men det manglet info om det var slettet, satt i karantene, eller hva som var gjort.

2 -Rapporterte ved hver eneste oppstart at windows update var satt til å laste ned men la meg bestemme hva som skulle innstalleres.

Fikk derfor en gul varsel (delvis usikkert) på et valg jeg som bruker hadde tatt og som ikke påvirket sikkerheten nis skulle ivareta.

 

Etter at abonnentperioden gikk ut, byttet jeg til avg free.

Første skannen fant en trojaner (og slettet den) som nis aldri har oppdaget.

Avg rapporterer også dårlig, event history log kan kun eksporteres som en .xml fil (hvorfor ikke en .txt, .doc eller annet valg?).

Alt i alt synes jeg det virker like bra som nis pakken, selv om man mangler support fra avg (kun tilgang til brukerforum).

Savner også "pakken" med funksjoner til nis (spamfilter bl.a) som avg mangler, men det er det andre programmer som gjør en bra jobb på.

 

Av det jeg har lest på "en million" forum og egne erfaringer, så er det ikke et eneste som tar alt og er helt perfekt.

 

Det jeg egntlig virkelig savner i et antivirusprogram, er en knapp man kan trykke på som er merket med "drep utvikleren" så sender antivirusselskapet en bestialsk leiemorder med en særdeles syk fantasi hjem til utvikleren....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...