Gå til innhold

Tennis - hvordan fungerer sidebytte ved set-skifte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Jeg kan ingenting om tennis, og jeg er heller ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener, men kanskje du finner svaret her ?

9036483[/snapback]

 

Nei, det besvarte ikke. Det er altså når man bytter set som er spm, det jeg tror er at man bytter side fra slik man stod i forrige set på siste ball uansett om dette var tie-break eller serve-game, og også bytter server (spiller til å serve).

Lenke til kommentar
Hvordan er premissene for hvem som starter å serve på hvilken side når man starter på et nytt set? Sånn helt bånn nøyaktig så ingenting kan misforstås...

9028628[/snapback]

 

 

Serve: Å være server eller mottaker avgjøres ved trekning.

Vinneren av trekningen avgjør å være server eller mottaker og motstander velger side. Serveren skal slå første serve (både 1. og evt. 2. serve) fra høyre side, over nettet til serveruten diagonalt på motstanderens banehalvdel.

Neste serve slås fra venstre side, neste fra høyre osv.

 

som står i linken han i andre innlegg linket til

Lenke til kommentar
Hvordan er premissene for hvem som starter å serve på hvilken side når man starter på et nytt set? Sånn helt bånn nøyaktig så ingenting kan misforstås...

9028628[/snapback]

 

 

Serve: Å være server eller mottaker avgjøres ved trekning.

Vinneren av trekningen avgjør å være server eller mottaker og motstander velger side. Serveren skal slå første serve (både 1. og evt. 2. serve) fra høyre side, over nettet til serveruten diagonalt på motstanderens banehalvdel.

Neste serve slås fra venstre side, neste fra høyre osv.

 

som står i linken han i andre innlegg linket til

9038571[/snapback]

 

Da leste du ikke hva jeg skrev, jeg snakker om ved BYTTE AV SET! Ikke ved kampens begynnelse.

 

En annen ting, har hørt at føring av ball som ikke er med vilje er lovlig/gyldig. Stemmer det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...