Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Forstoppelse forsvinner ikke


Fastar

Anbefalte innlegg

Jeg hadde forstoppelse over 3 måneder siden og etter å ha fulgts legens råd og brukt labolex forsvant det. Men så etter 2 uker fikk jeg forstoppelsen min tilbake. 1 uke siden var jeg i kreta der jeg badet mye saltvann og forstoppelsen forsvant , da jeg kom til norge igjen fikk jeg forstoppelsen tilbake.

 

 

Jeg har prøvd alt for å kvitte meg med forstoppelsen men den kommer igjen og igjen, derfor har jeg nødt til å bruke labolex hver gang jeg avfører.

 

 

Hvordan kan jeg få kvitt dette? Trenger jeg en sånn der skylle-operasjon eller fins det sterkere avføringsmidler enn labolex

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du skal vurdere å dra til legen og få en tarmskyll..

 

Prøv å spis mindre fullkorns knekkebrød. Spis mindre blåbær og sånt, for det binder vann og kan gi forstoppelse. Jeg anbefaler på det sterkeste at du spiser Kellogs Albran m/ Kultura m/ jordbærsmak eller pæresmak i en måneds tid. De gode bakteriene vil rydde opp i tarmene dine. Og de enorme mengder fiber du får fra Allbran vil gi næring til bakteriene.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Hvordan er forstoppelsen? Blir den fulgt med diare?

 

vaio ;)

9029112[/snapback]

 

 

Den kommer ikke ut selv om jeg presser og presser. Og når jeg driter endelig kommer det små klumper ut.

 

Jeg har prøvd god kosthold ved havregryn, svisker, fiberik ris og knekkebrød men det virker ikke. Jeg skal ta også kjøpe den cornflaken og se hva som skjer.

 

:ph34r:

Lenke til kommentar
Hvordan er forstoppelsen? Blir den fulgt med diare?

 

vaio ;)

9029112[/snapback]

 

 

Den kommer ikke ut selv om jeg presser og presser. Og når jeg driter endelig kommer det små klumper ut.

 

Jeg har prøvd god kosthold ved havregryn, svisker, fiberik ris og knekkebrød men det virker ikke. Jeg skal ta også kjøpe den cornflaken og se hva som skjer.

 

:ph34r:

9029259[/snapback]

 

Jeg drikker mye biola, havregryn og svisker blandet...gjør det ca. hver 2 eller 3.dag. Og det hjelper litt. Hvis det er ekstra ille tar jeg en te-skje daglig med avførings-middel frem til det løsner. Håper du får en løsning på det der, det er ikke noe artig å være plaga av det :no:

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Siden dette har vært vedvarende nå så bør du nok få litt mer hjelp.

Svisker er veldig bra det, men husk da å drikke store mengder vann i tillegg.

 

Men for å få litt fortgang her så anbefaler jeg deg å ta en tur på apoteket.

Der kjøper du medisinsk parafin. Ta ca. 15 ml 2 ganger dagen de neste to-tre dagene, da bør du få en virkning. Deretter reduserer du dosen til 10 ml x 2, så videre til 5 ml x 2.

Husk: fortsatt å drikke mye vann!

 

I noen tilfeller kan det være lurt å fortsette med en liten dose over litt tid, så magen får regulert seg skikkelig, mens du ellers spiser normalt.

 

Hvis ikke dette skulle hjelpe så finnes det hardere skyts på markedet, men for dèt må du ha resept. Så jeg foreslår at du først prøver parafin som er reseptfritt og helt ufarlig.

 

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel det har blitt mye bedre, spiser bra, drikker mye, tar en konsertret sviske som kjøpt fra sånn butikk hver dag. Det var visst stress relatert, er mer avslappene nå...tenker neste bare happy thoughts.

 

 

 

Det er så deilig å gå på do nå :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...