The Red Devil Skrevet 8. januar 2003 Skrevet 8. januar 2003 Eg er ikkje så vant til å bruke databaser, og lurer på om det er eint program (helst shareware) som kan brukes til å ta backup av ein MySQL database. Skal forandre server og er ikkje lysten til å skrive alt inn for hand igjen. På forhand takk
hce Skrevet 8. januar 2003 Skrevet 8. januar 2003 Eg er ikkje så vant til å bruke databaser, og lurer på om det er eint program (helst shareware) som kan brukes til å ta backup av ein MySQL database. Skal forandre server og er ikkje lysten til å skrive alt inn for hand igjen. På forhand takk Du har backuprutiner innebygd i mySQL tjenere, bare å lete deg litt frem i database programmet så finner du nok hvor du tar backup av hele/deler av databasene. Husker ikke helt hvor dette er lengre, da jeg satt på automagisk backup hver natt da jeg tok over ansvaret for en mySQL server, men det er ikke vanskelig. Begynn i HELP, du skal/bør klare finne frem derfra
BBC Skrevet 8. januar 2003 Skrevet 8. januar 2003 Sett opp en crontab som kjører dette scriptet når du vil: #!/usr/bin/perl ($sec, $min, $hour, $mday, $mon, $year, $wday, $yday, $isdst) = localtime(); $mon++; $year += 1900; $date = "backup_${year}_${mon}_${mday}_${min}"; `mysqldump -u brukernavn --password=passord --lock-tables database > ~/url-til-backup-mappe/$date.sql`; Filene blir da lagret hver gang crontab kjører som: ~/url-til-backup-mappe/backup_år_måned_dato.sql
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå