Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[løst]Worklog Volvo 850 2.5


Anbefalte innlegg

Pen bil!

Vi har en 850 med akkurat samme fargen stående på gårdsplassen, å den skal etterhvert tas over av meg, så jeg kommer til å følge med i tråden din :p

9037497[/snapback]

 

Takk og du får følge med daruu så kanskje du snapper opp noen tips etter hvert... oysfaerg man må i dag betale 4600,- for 5500,- svenske kroner så da blir det nok Nebula felger på meg samt jeg bor bare 8 mil unna grensen. Da blir det nok 17 tom men er litt usikker på bredde da jeg fikk høre at 225.45 kunne bli litt for trangt bak men ser sammtidig at mange har denne dimmen på bilen sin? Jeg har fått et godt tilbud på 225.45.17 dekk så det hadde vært fint om jeg kan bruke dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada-jada: Jeg har kjørt 235/35-18 på min 940 og det gikk fint, der er det ENDA trangere enn på 850 :) Skal nok ikke være noe særlig problem. Såvidt meg bekjent ble også T5R levert med 225-dekk uten at det var noe problem (samme hjulbuer)

225/45-17 er den optimale størrelsen for 17"ere på din bil, så det går helt supert :)

Lenke til kommentar

hadde 8x18 på 850n min med 215/35-18 og var godt med plass igjen etter 40mm senk.. angra på at jeg ikke kjøpte 225/40-18.

 

Bilde088.jpg

 

hvis du skal lakkere dørrhåndtaka på denne hadde jeg anbefalt deg å kjøbe dørhåndtak til s70 verson1 istedet.. passer rett på og da får du fjerna dørrlåsa. holder lenge med fjernkontroll.

 

underdelen til r-fangern foran burde du også kjøpe deg. kosta 2200 på volvo i sverige.

Endret av kentsor
Lenke til kommentar
Jada-jada: Jeg har kjørt 235/35-18 på min 940 og det gikk fint, der er det ENDA trangere enn på 850 :) Skal nok ikke være noe særlig problem. Såvidt meg bekjent ble også T5R levert med 225-dekk uten at det var noe problem (samme hjulbuer)

225/45-17 er den optimale størrelsen for 17"ere på din bil, så det går helt supert :)

9039130[/snapback]

 

850 t5-r ble levert med 205/45-17 pirelli p-zero. var bare 7 toms felger orginalt.

Lenke til kommentar

Vel da er det god plass til dekk alikevel skjønner jeg så takk for nyttig info :)

 

kentsor du anbefaler å kjøpe håndtak til S70 men bilen min har ikke fjernstyrt sentralås så da holder det jo ikke med bare nye dørhåndtak? uansett så må de lakkers de også har jeg funnet ut samt skal man ha fjernstyring må man kjøpe et kit for dette eller roter de på Volvo her?

 

Underdelen til r-fangern foran har jeg tenkt på og tror jeg kommer til å kjøpe denne så takk for tipset om å kjøpe den i Sverige.

Lenke til kommentar

Meget pen bil, Jada-jada! Men du vet vel at det ulovlig å kjøre uten å ha på beltet? ;)

 

Skal følge med fremover i tråden, har troen på at denne svenske cruiseren kan bli enda bedre etterhvert!

 

Ja til svenske storbiler :D

 

Edit: For å unngå eventuelle misforståelser så har Jada-jada oppklart beltesaken med meg, han bruker belte når han kjører, og takk for det :)

Endret av OML
Lenke til kommentar

Ja hyggelig at du vil følge med OML :) Da har jeg fått tilbud på felger og de er 100% strøkne med nye dekk som har gått 3 mil 225.45.17 og prisen er prutet til 4800,-

 

Viser bilder av felgene samt jeg fant en bil med rimlig like felger bare de er 18 tom og blankere... Hva tykker folket om disse felgene og skal jeg slå til? Veldig billig i hvertfall.

post-80037-1184073575_thumb.jpg

post-80037-1184073589_thumb.jpg

post-80037-1184073601_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Er jo verdt pengene de, hvertfall med dekk.

 

Uansett, vil du ha nye seinere kan du jo bare selge de, evt. kjøpe vinterdekk da dekkene på nå er utslitt :)

9045917[/snapback]

 

Jepp det blir handel i morgen og liker jeg de ikke så kan jeg som du skriver bare selge de igjen, 17 tom på vinter tror jeg at jeg skal spare helsen min for ;)

 

Det følger ikke med muttere med disse felgene men jeg regner med at orginalmutterne passer :hmm:

Lenke til kommentar
På alufelger trengs det annerledes kon på boltene enn på stålfelger. I flere tilfeller må man ha lengre bolter også.

 

Du kan raskt måle da du får nye felgene, ved å ta ut en av de orginale boltene, og sjekke hvor langt ut den stikker på alufelgen kontra en orginal stålfelg.

9046099[/snapback]

 

Hmm de har sittet på en V70 99 mod med orginalmuttere og bolter så da bør det passe da dette er likt på disse to bilene i følge Volvo.

 

Felgene til Sabben min gikk også med orginalmuttere og bolter så da er det nok ikke alltid det er annerledes kon da tydelig.

Lenke til kommentar
Doh, jeg som ikke leste før jeg skrev. Du hadde muttere ja, ikke bolter ;)

Tenkte bolter jeg :p

 

 

Men da skal det nok gå bra tenker jeg. Ta bilde da du får montert felgene da!

9046255[/snapback]

 

Jepp tror det skal gå bra og oysfaerg bekrefter at det er like muttere på disse bilene.

 

Kommer bilder i morgen hvis jeg får dem til å passe da ;)

Lenke til kommentar
Ble pent det. Skal du sote ruter/ lys?

9050842[/snapback]

 

Tusen takk jeg ble veldig fornøyd i hvertfall.

 

Lurer på å sote blinklysene foran kommer til å kjøpe sorte på siden så da blir nok dette pent, jeg tror ikke jeg kommer til å sote rutene.

 

Har sett et par biler som har lakkert originalgrillen sort og tror også jeg kommer til å gjøre dette samt R Vingen og øyelokk står for tur neste gang så da håper jeg bare at jeg får delene raskt ;)

 

NB- noen flere bilder tatt i dag

 

http://i72.photobucket.com/albums/i162/Jad...vo/DSC00340.jpg

http://i72.photobucket.com/albums/i162/Jad...vo/DSC00334.jpg

http://i72.photobucket.com/albums/i162/Jad...vo/DSC00337.jpg

http://i72.photobucket.com/albums/i162/Jad...vo/DSC00335.jpg

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Ble fint det.. Ta på "bumbershine" på den svarte plasten, eventuellt lakke i bilens farge..? :)

9052059[/snapback]

 

Takk takk pc^2004 og oysfaerg

 

Planen er å lakkere alt sammen i bilens fage men det blir evt ikke før jeg har fått kjøpt underdelen til R fangeren som også trenger lakkering evt også S70 dørhåndtak hvis jeg kan få de lakkert og fjerntstyrt sentralås men dette blir nok det siste jeg gjør med bilen.

Det hadde jo vært mye enklere/billigere å kjøpt en boks med bumbershine til 65,- og vært fornøyd med dette men tror jeg kommer til å dra prosjektet litt lenger ;)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...