Gå til innhold

Haster! MÅ ASUS Crosshair ha minst 600 W ?


mpeg

Anbefalte innlegg

Dette hovedkortet har en spesiell måte å resette BIOS på. Man bruker både en vanlig jumper, og en Clear CMOS-knapp. Først flytter man jumperen over, deretter presser man ned knappen, så er det bare å trykke en gang til (løse opp) og flytte jumperen tilbake igjen. Knappen trenger bare være inne i et par sekunder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har jeg også prøvd nå. Kobblet av kabler flytta jumper og så trykkt ned knapp.

Står en annen plass att det burde stå slik ei ri. Men det hjalp ikke.

 

Jeg får ikke bilde engang. Ingen mulighet til å komme meg i bios. Vifta på cpu starter med en gang, men ikke skjermkortet. Starter det ikke så slår den seg av.

Kobbler jeg til 4 eller 8 pinns atx 12v blir det bare ett bling før den slår seg av.

 

Eneste beskjed jeg får er cpu init på display. Står noe på denne siden om spenning på ram å hvor rask den bør være for og få komme igang. Dette har jeg prøvd men ikke med annet enn 1000mhz ram

 

http://kostakiss.com/blog/2007/07/08/asus-...cpu-init-error/

 

her er hvordan man restetter cmos

 

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us

Lenke til kommentar

Nå prøvde jeg ett tipps jeg fannt. Ta ut alt og legg det på papp, på grunn av att du kan få gjordingsfeil på støtter til hovedkort. Gjordet dette og da forsvannst cpu int.

 

Da kom det cmos error som mld. Men gigg inn i bios for og kikke litt, og alt såg ut til å funnke. Tenkte jeg skulle finne ny bios og kobble til diskettstasjon.

Mens jeg holdt på så begynnte jeg å kjenne en brennt lukt. Så da kikket jeg rundt og sjekket om det var fra rommet det kom.

 

Da jeg kikket på øvreside på hovedkort så pluttselig smallt det og det kom røyk ut.

Men pcn slo seg ikke av?? Måtte gjør det selv. Så hva kan ha skjedd nå??

Legger ved ett bilde som viser hvor det smallt. Hvor jeg tror det kom fra

 

post-90658-1184421658_thumb.jpg

Lenke til kommentar

På minne støtte står det att det tar dual channel 800\667\533 eller hva de er.

Kan de ha nå å si att jeg har brukt 1000mhz dual channel?? Men bare brukt en brikke når det startet. På komplett er ddr2 8000 minne ett tilbehør som står det skal passe. men den er ikke dual channel da. vil ikke minne skru seg ned eller noe??

Lenke til kommentar
På minne støtte står det att det tar dual channel 800\667\533 eller hva de er.

Kan de ha nå å si att jeg har brukt 1000mhz dual channel??

9072660[/snapback]

Neida, dette har ingen betydning. Det er BIOS-innstillingene som bestemmer hvilken hastighet minnet starter på, og å bruker "for raskt" minne gir aldri problemer. Det betyr bare at minnet er garantert å klokke lengre.

 

Jeg mener også du bør sende inn kortet ditt.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Prøv å ta ut BIOS-batteriet på hk, sett det inn igjen "baklengs" (slik at det ikke står noe strøm til BIOS) og vent noen minutter. Snu batteriet og prøv å boot PC'n.

 

/DFN

9038301[/snapback]

 

hvis du mener og resette bios, hvorfor skal du sette det inn feil vei? hvorfor ikke bare ta det ut? og hvis du setter det inn feil vei kan ting gå veldig galt, hvis du greier og sende strøm feilvei til bios. selvom det er laget sånn at det ikke skal kunne gå.

uansett på de fleste hovedkort kan du jo bare flytte over den lille jumpern og finnes rett vedsidenav batteriet, eller som noen hovedkort har, en liten knapp som heter "reset BIOS"

9071026[/snapback]

 

Er snakk om en litt hardere BIOSreset enn vanlig for å si det slik. En del nyere Asus-BIOSer blir ikke skikkelig cleared bare ved å flytte på BIOS jumpern. Og strømmen ekke no å bekymre seg for, BIOS blir ikke toasta (om du starter pc med batteriet på denne måten kan det muligens bli stygt dog). Denne metoden er beskrevet mange steder på Asus' forums.

 

/DFN

9071298[/snapback]

 

k, dette viste jeg ikke, har bare erfaring med andre svakstrømsenheter der dette har virkelig gått galt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå prøvde jeg ett tipps jeg fannt. Ta ut alt og legg det på papp, på grunn av att du kan få gjordingsfeil på støtter til hovedkort. Gjordet dette og da forsvannst cpu int.

 

Da kom det cmos error som mld. Men gigg inn i bios for og kikke litt, og alt såg ut til å funnke. Tenkte jeg skulle finne ny bios og kobble til diskettstasjon.

Mens jeg holdt på så begynnte jeg å kjenne en brennt lukt. Så da kikket jeg rundt og sjekket om det var fra rommet det kom.

 

Da jeg kikket på øvreside på hovedkort så pluttselig smallt det og det kom røyk ut.

Men pcn slo seg ikke av?? Måtte gjør det selv. Så hva kan ha skjedd nå??

Legger ved ett bilde som viser hvor det smallt. Hvor jeg tror det kom fra

 

post-90658-1184421658_thumb.jpg

9072267[/snapback]

 

Heisann.

Det du beskriver er akkurat det som skjedde på kortet mitt også. Det kom plutselig et smell, og det luktet brent. På samme plass som du beskriver.Jeg sendte inn kortet ,og først her om dagen fikk jeg tilbakemelding om at kortet var ødelagt. Det tok lang tid før jeg fikk svar( pga ferie), men jeg hadde bestillt meg et ASUS M2N32 SLI-Delux slik at jeg slapp å vente så lenge til pc`n var oppe å kjørte igjen. Når jeg fikk beskjed om at kortet var ødelagt, la jeg til 1100,-kr og kjøpte et XFX 8800 GTS 640 Mb skjermkort istedet. Så nå kjører maskinen fint igjen uten Crosshair. Stolte ikke helt på det til å ville ha et til.Tror det kan være en feil på flere av disse kortene. ASUSM2N32 SLI-Delux fungerer bra.

Det er neppe noen problemer med CPU en din. Jeg trodde også det, men den fungerer fint.

I 95% av tilfellene er det hovedkortet som er ødelagt.

 

Mvh Mpeg

Endret av mpeg
Lenke til kommentar

700W er sikkert "kjekkt og ha" når det er to HD2900XT skjermkort på et CrossFire hovedkort. Sikkert litt "juice" tilovers, men syns og ha sett at HD2900XT skjermkorta er de skjermkorta som trenger mest strøm av dagens.

 

Er vel neppe problem og sette sammen ei maskin med det hovedkortet og PSU fra Qtek på 3-400W om en bruker et HD2400 / GeForce 8400 GS skjermkort, en disk, en CD og det er alt "innholdet" i "kassa".

Når ASUS sier 700W er vel det i "worst case" for ei "kasse" full i disker, to "sultne" skjermkort og en "skog" av vifter som sender hybelkaninene over til naboen...

 

Det artige er hvilke feilmeldinger "meldesystemet" på hovedkortet kan komme opp med, her var det ei strømforsyning på kortet som svikta, og feilmeldinga gjaldt CPU - den mangla kanskje "juice" på noen pinner og oppførte seg som en "ailien" (ukjent type).

"Grilla" et skjermkort rett etter PCI-e korta kom, D-Led på hovedkortet fortalte om feil på "floppy controller" - "fant" et PCI skjermkort, bytta kort og maskina fungerte OK uten floppy feil. Sendte skjermkortet tilbake og fikk pengene tilbake - det kunne ikke repareres, - "døde" på sin første halvtime.. hovedkortet og CPU'en lever fortsatt :innocent:

Lenke til kommentar

Vil bare slenge inn min erfaring, som går litt imot strømmen i denne tråden:

 

Jeg har stresstestet dette kortet i ukevis med ganske mye forskjellig hardware, blant annet 8x1 GB RAM (som regel 4 GB om gangen), og har ingenting negativt å påpeke.

 

 

+ BIOS har oversiktlig og glitrende layout, til tross for at den er EKSTREMT avansert

 

+ Særdeles finkornet spennings-regulering (vCore kan stilles i 0.00625v-trinn)

 

+ Stabiliteten er ekstrem. Spenningene forandrer seg svært lite ved plutselige lastendringer, som når man går fra idle til full belastning på begge kjernene + RAM. Har ikke prøvd maks HTT, men 330 har ihvertfall gått helt perfekt uten å røre spenningen

 

+ God kjøling, ihvertfall så lenge man har litt luftflyt rundt prosessoren

 

+ God layout, spesielt mtp at man har PCI-plasser ledig selv om man kjører SLI (men kanskje litt trangt i enkelte områder, f.eks. at IDE-kontakten er helt inntil ATX)

 

 

Kort sagt: Av de mange hovedkortene jeg har brukt, er dette uten tvil det mest fantastiske!

Lenke til kommentar

Enig med Quintero her..

Kjører selv på dette kortet, og har gjort det siden høsten 2006.

 

Har hørt mye forskjellig om div hovedkort med tanke på fabrikasjonsfeil og lignende så det er nok ikke noe stor forskjel på hverken eller om det er dette eller andre kort..

Slike kondensatorer som antagelig gikk opp i røyk på kortet ditt er samme type komponent på veldig mange hovedkort.

 

 

Svei faktisk av en 1200micro farad i en 15" nokia lcd her for ca en måneds tid siden selv jeg. Liker ikke den luktas som spredte seg i stua her da gitt.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Hei.

Må spørre dere om det kan være riktig. Kjøpte meg nemlig en 500W Mist til dette hovedkortet, og maskinen startet bare i fem sekunder før den sloknet, dette har gjentatt seg. Leste så i boka til ASUS crosshair, at den må ha MINST 600W ??

Noen av dere som vet noe om dette? Når det står minst 600W, betyr vel det at PSU bør være 700W for å kunne drive alle komponeneter.

HÅper dere kan svare raskt, da jeg skal kjøpe ny innen noen timer.

Takker så mye.

 

Mvh Mpeg

 

Hei.

Jeg har Asus Crosshair hk. Jeg har en 400 W strømforsyning og alt fungerer helt perfekt.

Har fult av lys og vifter også...

(AMD 5200, 2GB Geil RAM, 8600GTS..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...