Gå til innhold

Haster! MÅ ASUS Crosshair ha minst 600 W ?


mpeg

Anbefalte innlegg

Hei.

Må spørre dere om det kan være riktig. Kjøpte meg nemlig en 500W Mist til dette hovedkortet, og maskinen startet bare i fem sekunder før den sloknet, dette har gjentatt seg. Leste så i boka til ASUS crosshair, at den må ha MINST 600W ??

Noen av dere som vet noe om dette? Når det står minst 600W, betyr vel det at PSU bør være 700W for å kunne drive alle komponeneter.

HÅper dere kan svare raskt, da jeg skal kjøpe ny innen noen timer.

Takker så mye.

 

Mvh Mpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt tull at et hovedkort krever 600W for å starte... kommer helt ann på komponentene i pcn din. Skal ganske mye til for å knekke en Mist 500W

9014873[/snapback]

 

 

Hei.

Ja, selvsagt skulle jeg skrevet maskin spec. Sorry.

 

Min maskinvare består av AMD X2 6000+ AM2, 2Gb Twinmos Twister pc 6400, XFX 7600 GT Fatal1ty skjermkort,

320 Gb Western Digital, Extrem fatal1ty lydkort,og så dette hovedkortet.

I boka står det faktisk det at den må minst ha 600 W. Høres vanvittig ut, men jeg kan like godt kjøpe en og så se om det hjelper.

Takk for svarene :)

 

Mvh mpeg

Lenke til kommentar
Hei.

Må spørre dere om det kan være riktig. Kjøpte meg nemlig en 500W Mist til dette hovedkortet, og maskinen startet bare i fem sekunder før den sloknet, dette har gjentatt seg. Leste så i boka til ASUS crosshair, at den må ha MINST 600W ??

Noen av dere som vet noe om dette? Når det står minst 600W, betyr vel det at PSU bør være 700W for å kunne drive alle komponeneter.

HÅper dere kan svare raskt, da jeg skal kjøpe ny innen noen timer.

Takker så mye.

 

Mvh Mpeg

9014691[/snapback]

 

 

Alt er selvfølgelig koblet riktig? Høres litt ut som den mangler 4-pins til HK.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Det var forøvrig en feil på Misten. En tikkelyd, så jeg fikk byttet den. Og da kjøpte jeg en OCZ 700W( grisedyr 600kr mer en MISTen), men da har jeg ihvertfall hva boka til kortet sier jeg bør ha. Meeeen....det hjalp ikke i hele tatt. Maskinen booter fortsatt ikke. På dette kortet er det en 8 pin 12 v kontakt til hovedkort, og 24 pins. Alt er tilkoblet slik det skal. Viftene starter. Harddisken blir varm ,så noe skjer i den. Men nå funker ikke av knappen på pc`n heller??.På dette hovedkortet er det et display bak, som melder ifra om noe uvanlig, og det står CPU init der. Vet ikke hva det betyr, men regner med at det er cpu`en som er problemet nå. Helt utrolig dette. Prøvde med en annen minne modul ( crucial) men det hjalp heller ikke.Så jeg får vel sende CPUen til "helsesjekk". Jeg skal melde tilbake når jeg får sjekket den, eller finner ut hva annet som er problemet.

Takker for deres forslag :)

Mvh Mpeg

Lenke til kommentar
Hei.

Må spørre dere om det kan være riktig. Kjøpte meg nemlig en 500W Mist til dette hovedkortet, og maskinen startet bare i fem sekunder før den sloknet, dette har gjentatt seg. Leste så i boka til ASUS crosshair, at den må ha MINST 600W ??

Noen av dere som vet noe om dette? Når det står minst 600W, betyr vel det at PSU bør være 700W for å kunne drive alle komponeneter.

HÅper dere kan svare raskt, da jeg skal kjøpe ny innen noen timer.

Takker så mye.

 

Mvh Mpeg

9014691[/snapback]

 

Nei, effekten på din nåværende strømforsyning er ikke problemet. Under oppstart trekker maskinen langt fra 100% av hva den kan trekke. Hvis problemet ditt var at maskinen spontan-rebootet hver gang du fyrte opp en 3D applikasjon så kunne det kanskje vært for lav strmtilførsel, menm det kan jeg altså neten garantere at det ikke er i dette tilfellet.

 

Dessuten... slike estimat er som regel veldig konservative, PLUS at de som regel da inkluderer det som trengs for å drive et HELT system inkludert grafikk, og ikke bare grafikk-kort. 500watt er tross alt bra sterkt.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Hei igjen.

Det var forøvrig en feil på Misten. En tikkelyd, så jeg fikk byttet den. Og da kjøpte jeg en  OCZ 700W( grisedyr 600kr mer en MISTen), men da har jeg ihvertfall hva boka til kortet sier jeg bør ha. Meeeen....det hjalp ikke i hele tatt. Maskinen booter fortsatt ikke. På dette kortet er det en 8 pin 12 v kontakt til hovedkort, og 24 pins. Alt er tilkoblet slik det skal. Viftene starter. Harddisken blir varm ,så noe skjer i den. Men nå funker ikke av knappen på pc`n heller??.På dette hovedkortet er det et display bak, som melder ifra om noe uvanlig, og det står  CPU init der. Vet ikke hva det betyr, men regner med at det er cpu`en som er problemet nå. Helt utrolig dette. Prøvde med en annen minne modul ( crucial) men det hjalp heller ikke.Så jeg får vel sende CPUen til "helsesjekk". Jeg skal melde tilbake når jeg får sjekket den, eller finner ut hva annet som er problemet.

Takker for deres forslag :)

Mvh Mpeg

9016586[/snapback]

 

Høres ut som det LCD displayet ditt viser hva som holder på å starte i PCen, altså en boot debugger. Vledig hendig å ha i slike situasjoner. Om den stopper opp på CPU init, så betyr det i såfall at CPU ikke starter opp normalt. Hvilket hovedkortet har du, og hvilken CPU? kanskje du har kjøpt en kombinasjon som ikke funker sammen, eller vil trenge en bios update før det funker...

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Hei igjen.

Det var forøvrig en feil på Misten. En tikkelyd, så jeg fikk byttet den. Og da kjøpte jeg en  OCZ 700W( grisedyr 600kr mer en MISTen), men da har jeg ihvertfall hva boka til kortet sier jeg bør ha. Meeeen....det hjalp ikke i hele tatt. Maskinen booter fortsatt ikke. På dette kortet er det en 8 pin 12 v kontakt til hovedkort, og 24 pins. Alt er tilkoblet slik det skal. Viftene starter. Harddisken blir varm ,så noe skjer i den. Men nå funker ikke av knappen på pc`n heller??.På dette hovedkortet er det et display bak, som melder ifra om noe uvanlig, og det står  CPU init der. Vet ikke hva det betyr, men regner med at det er cpu`en som er problemet nå. Helt utrolig dette. Prøvde med en annen minne modul ( crucial) men det hjalp heller ikke.Så jeg får vel sende CPUen til "helsesjekk". Jeg skal melde tilbake når jeg får sjekket den, eller finner ut hva annet som er problemet.

Takker for deres forslag :)

Mvh Mpeg

9016586[/snapback]

 

Høres ut som det LCD displayet ditt viser hva som holder på å starte i PCen, altså en boot debugger. Vledig hendig å ha i slike situasjoner. Om den stopper opp på CPU init, så betyr det i såfall at CPU ikke starter opp normalt. Hvilket hovedkortet har du, og hvilken CPU? kanskje du har kjøpt en kombinasjon som ikke funker sammen, eller vil trenge en bios update før det funker...

 

-Stigma

9016748[/snapback]

 

Heisann.

Mitt oppsett er AMD X2 6000+ AM2, 2Gb Twinmos Twister pc 6400 800Mhz, XFX 7600 GT Fatal1ty skjermkort,

320 Gb Western Digital, Extrem fatal1ty lydkort,og så dette hovedkortet.

Har en mistanke at det kan være CPU en, da mitt forrige kort ASUS M2N32 SLI Delux hovedkort, sluttet å funke etter en og en halv uke.Det viste seg at det var feil på hovedkortet, men jeg tror at CPU ble ødelagt på samme tid. Vet ikke hvorfor da. Maskinen ville bare ikke boote plutselig. Isteden for nytt, la jeg til 500, og kjøpte dette crosshair kortet.Alt fungerte en periode på mitt forrige kort, og da brukte jeg akkurat de samme maskinvaren, bortsett fra strømforsyningen.

Kanskje TwinMos brikken ødelegger? Jeg vet faktisk ikke. Må nok vente å se om de finner noe feil på CPU. (Har levert den tilbake for testing).

Det høres fornuftig ut som du sier at maskinen ikke trenger så mye strøm for å starte opp. Men jeg prøvde med en 400W, og da startet ikke viftene engang, men jeg tror dette hovedkortet kan være sær når det gjelder hardware.

:)

 

Mvh Mpeg

Endret av mpeg
Lenke til kommentar

Prøv å ta ut BIOS-batteriet på hk, sett det inn igjen "baklengs" (slik at det ikke står noe strøm til BIOS) og vent noen minutter. Snu batteriet og prøv å boot PC'n.

 

CPU INIT er en feilmelding som i utgangspunktet betyr problemer med å initialisere CPU. Dette stemmer imidlertid ikke alltid. Det kan være BIOS som tuller litt (kjent problem på flere Asus-hk).

 

/DFN

Lenke til kommentar

Jeg også har nå fått i dette asus m2 crossfire og har samme problem.

Kobbler jeg fra den 4 eller 8 pinns kontakten som går til 12v så går pcn litt før den stopper. Men skjermkort starter ikke.

 

Kobler jeg en av disse kontaktene i så stopper den etter ett sekund.

Skal prøve å kobble av batteri, men jeg og får cpu init.

Har også kobblet ei vifte på cpu viffte porten

 

 

 

Har: Mainboard S-AM2 nForce 590 SLI MCP ATX 2xPCI-E Audio 2xGbLAN 2x1349 SATA

AMD Athlon 64 X2 6000+ Socket AM2 3.0GHz 2MB Boxed

2x OCZ2P10002GK DR2 PC2-8000 Platinum XTC Dual Channel GB Kit(2x1024MB) 5-5-5

Ei xion 500w strømforsyning

Lenke til kommentar

Mitt utstyr er helt nytt fra idag. Men kan cpu være i ustand??

Bruker ikke orginal viffte, så lurte på om det har noe betydning att det ikke er 4piner på plugg til cpu viffte?? Kommer ikke opp skjermbilde eller noe. Ikke mulig og komme til bios for og gjøre noe heller.

 

Skal ikke det være mulig både med og uten cpu. Hær skjer ingen ting.

Håper noen har noen gode ideer.. Viser bare cpu init

Lenke til kommentar
Prøv å ta ut BIOS-batteriet på hk, sett det inn igjen "baklengs" (slik at det ikke står noe strøm til BIOS) og vent noen minutter. Snu batteriet og prøv å boot PC'n.

 

/DFN

9038301[/snapback]

 

hvis du mener og resette bios, hvorfor skal du sette det inn feil vei? hvorfor ikke bare ta det ut? og hvis du setter det inn feil vei kan ting gå veldig galt, hvis du greier og sende strøm feilvei til bios. selvom det er laget sånn at det ikke skal kunne gå.

uansett på de fleste hovedkort kan du jo bare flytte over den lille jumpern og finnes rett vedsidenav batteriet, eller som noen hovedkort har, en liten knapp som heter "reset BIOS"

Lenke til kommentar
Prøv å ta ut BIOS-batteriet på hk, sett det inn igjen "baklengs" (slik at det ikke står noe strøm til BIOS) og vent noen minutter. Snu batteriet og prøv å boot PC'n.

 

/DFN

9038301[/snapback]

 

hvis du mener og resette bios, hvorfor skal du sette det inn feil vei? hvorfor ikke bare ta det ut? og hvis du setter det inn feil vei kan ting gå veldig galt, hvis du greier og sende strøm feilvei til bios. selvom det er laget sånn at det ikke skal kunne gå.

uansett på de fleste hovedkort kan du jo bare flytte over den lille jumpern og finnes rett vedsidenav batteriet, eller som noen hovedkort har, en liten knapp som heter "reset BIOS"

9071026[/snapback]

 

Er snakk om en litt hardere BIOSreset enn vanlig for å si det slik. En del nyere Asus-BIOSer blir ikke skikkelig cleared bare ved å flytte på BIOS jumpern. Og strømmen ekke no å bekymre seg for, BIOS blir ikke toasta (om du starter pc med batteriet på denne måten kan det muligens bli stygt dog). Denne metoden er beskrevet mange steder på Asus' forums.

 

/DFN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...