Gå til innhold

Ufordring til alle!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg får ikke sett videoen pga. at Youtube tydeligvis er sperret her jeg sitter. Slik jeg har forstått det er det et akvarium med en eller annen væske i - og en pc?

9015034[/snapback]

 

Ligger litt info om det Her

 

Jeg også lurer fælt på hvordan dette virker inn på viftene, ser ut til at de går ganske tungt, sliter på kulelager osv? og de sier at varmen ble jamnt fordelt, hvorfor har de da viftene der i det hele tatt, har de noen virkning da i det hele tatt?

Om noen har seriøst tenkt til og prøve ett prosjekt har jeg hardware om de har lyst til og teste ett vifteløst system :)

Lenke til kommentar
Bruktbilen Postet i dag, 11:55

Må jo legge inn et par fisker.

He he, nå er det vel et noe begrenset antall fiskearter som trives i mineralolje...

Det man kunne gjøre var jo å bruke et akvarie av glass uten ramme, og ha dette oppi et større akvarie med vann og fisk, slik at fisken kan svømme rundt utsiden av pc-karet :p

 

Dere får sette i gang, dere som sier dette skal prøves. Har jo sett prinsippet før, men dette var nok litt penere utført en de oljekjølte komponentene jeg har sett før.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Ser for meg den nerdenes nye sjekke replikk: "Hei, søta! Skal du være med hjem å se på akvarie pcn min? Masse søte fisk der!"

 

Det hadde vært fett det her men hvor lenge holder oljen seg ren og gjennomsiktig? Blir den skitten og brun etterhvert? Da er det ikke så fett lenger. Spesielt ikke når du tar ut hardwaren og det drypper olje av den og sier "kkthnx, men hvordan skal jeg vaske den?"

 

Bountyhunter

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at helt rent vann ikke leder strøm, siden det er saltene (mineralene?) i vannet som leder strøm? Hvis rent vann ikke leder strøm, så kan man bare ha vanlig vann i et akvarium, senke hw'en ned, og legge til noen fete fisker der :D

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at helt rent vann ikke leder strøm, siden det er saltene (mineralene?) i vannet som leder strøm? Hvis rent vann ikke leder strøm, så kan man bare ha vanlig vann i et akvarium, senke hw'en ned, og legge til noen fete fisker der :D

9018726[/snapback]

 

Det skal ikke mye til for at vannet blir "skittent" og leder strøm, dessuten vil fisker trolig ikke klare å leve i avminiralisert vann.

 

Så også en plass at det hadde blitt kortslutning i ett slikt forsøk selv om vannet var avminiralisert pga tettheten av kretsene eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...