Gå til innhold

Zalman Reserator 1 Pluss Og ATI X1950XTX


Anbefalte innlegg

Noen som vet om Zalman Reserator 1 Pluss funker med ATI skjermkort X1950XTX?

Tenker da på den VGA kjøle blokken som følger med i pakken.

 

Min prosessor er en Intel Pentium D830, og jeg vet ikke om den vil trenge såpass mye kjøling at vannet som går til VGA blokken blir for varmt slik at skjermkortet ikke får kjøling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, så din første post, men har ikke prøvd å kjøle den HW du har. Har dog god erfaring med Reserator.

 

Tempsene dine virker høye, såpass høye at jeg ville sjekket at det er skikkelig kontakt mellom blokkene og cpu/gpu.

 

Du kan forsøke å måle tempen på vannet ditt; det bør ikke være mer enn 50 - 55 grader.

Er vannet varmere enn dette utvikles det nok litt mer varme enn det kjølingen klarer å ta unna.

 

Du vil få langt bedre kjøleevne hvis du 'bygger inn' Reseratoren (f.eks i et papprør) og setter en 120 mm vifte på toppen som drar luften over kjøleribbene. Dette funket bra for meg, men er en kvasiløsning.

 

mvh r.-

Lenke til kommentar

Skal sjekke kjøle blokkene i morgen. Det eneste som jeg la merke til når jeg monterte kjøle blokken på skjermkortet var at den sitter litt løst på GPU'en. Det er ikke mer å skru på skruene der, så mulig jeg må finne ut noe lurt slik at klemmen over kjøle blokken blir litt strammere.

 

Vurderte å kjøpe den viften som passer til Reserator pluss, men leste fra andre som hadde prøvd den, at den ikke virket noe særlig.

Lenke til kommentar

Målte tempen på vannet nå i idle, da var det 34 grader, gpu 54 grader og cpu 48 grader.

 

Oversatte siden fra fransk til engelsk. Tror kanskje jeg skal prøve denne løsningen selv i morgen, dersom jeg finner en 120 vifte liggende.

 

Men så at de bare hadde kjøling på cpu og ikke gpu.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...