Gå til innhold

Viser for lite minne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg en K610i (snart 2 måneder siden), da var det 64mb minnekort i den, kortet var HELT tom men telefonen sa at det var bare 44mb ledig på kortet.

Så jeg kjøpte meg et kort igår på 512mb, men telefonen viser at kortet bare har 452mb. Vet at man mister LITT, men så mye?

Noen ideer?

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Er det ikke noe slikt at de som lager kort og harddisker og slikt har litt andre måleenheter en mobiler og pc'r? Det er jo det samme på pc også. På min bærbare er det en 80 GB harddisk. Men ifølge "Min Datamaskin" Er ikke den 80GB, men 74,44 GB. Slik er det med min Creative Zen Vision :M på 30gb. Den viser 27 eller 29 gb.. Er ikke helt sikker.

Jeg spurte kjæresten min om dette og han sa at det er fordi de som produserer slike ting Måler etter "1000".

1000b = 1 kb

1000 kb = 1 mb

1000 mb = 1 gb

Mens telefoner f.eks bruker disse "målene"

1024 b = 1kb

1024 kb = 1 mb

1024 mb = 1 gb

Var iallefall slik jeg forstod det. Og da kan det jo kanskje stemme overens med hva telefonen viser av minne?

Endret av SSGXD
Skrevet
Er det ikke noe slikt at de som lager kort og harddisker og slikt har litt andre måleenheter en mobiler og pc'r? Det er jo det samme på pc også. På min bærbare er det en 80 GB harddisk. Men ifølge "Min Datamaskin" Er ikke den 80GB, men 74,44 GB. Slik er det med min Creative Zen Vision :M på 30gb. Den viser 27 eller 29 gb.. Er ikke helt sikker.

Jeg spurte kjæresten min om dette og han sa at det er fordi de som produserer slike ting Måler etter "1000".

1000b = 1 kb

1000 kb = 1 mb

1000 mb = 1 gb

Mens telefoner f.eks bruker disse "målene"

1024 b = 1kb

1024 kb = 1 mb

1024 mb = 1 gb

Var iallefall slik jeg forstod det. Og da kan det jo kanskje stemme overens med hva telefonen viser av minne?

9283237[/snapback]

Jo men ikke så mye, har man 120gb harddisk, viser den 111gb, men et 512mb kort skal klare å vise hvertfall 490mb

Skrevet

SE. telefoner lager også en mappestruktur når du setter inn et minnekort (i hvert fall min W810i) pluss noen filer (tror jeg).

men å miste 60mb med bare noen mapper + feilmarginen til produsent/telefon (altså at produsenten og mobilen regner mb forskjellig) virker litt mye.

har du prøvd å formatere minnekortet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...