Gå til innhold

CRYSIS DX9 Våpen-video.

Anbefalte innlegg

Skrevet
For et tøysete spill dette kommer til å bli. Greit, det ser fint ut. Da hjelper det lite at gameplayet er fra steinalderen.

Jeg nevner i fleng:

-Håpløs AI (soldater som står stille, uten å søke dekning mens du løper mot dem og skyter fra hofta?)

-Enmannshær (kamphelikopter som kan jevne landsbyer med jorda på sekunder blir nedkjempet av en mann med automatvåpen, mens raketter og maskingeværild preller av han)

-Hagler som kan senke slagskip, på flere hundre meters hold.

-Endeløs sliding fra side til side mens en utømmelig mengde raketter strømmer fra våpenet.

Herregud. Jeg tror spillutviklerne har sett altfor mange hollywoodactionfilmer fra 80-tallet.

Skuffa, tilogmed før spillet er gitt ut.  :thumbdown:

9006943[/snapback]

Det vi har sett av Crysis er demonstrasjoner og der er vanligvis AI-en satt ned. Enmannshær med en nanodrakt og våpenmodifikasjoner on the fly er da ganske interessant.

Men døm ikke spillet før du har testet det, altfor mange som avviser spill før de tester det. Bare det blir bedre enn Far Cry så blir det nok fin underholdning.

Likte rakettkasteren som kan "teppebombe". Ellers ganske standard våpenoppsett, men moddingen gir oss mange muligheter ellers.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper Crysis-utviklerne kommer med et ganske respektabelt spill, og siden de har Far Cry i porteføljen vil jeg definitivt la tvilen komme dem til gode. Å forhåndsdømme spillet ut fra videoklipp er ikke noen god tankemåte.

Vent heller til spillet er ferdig og testet før noen endelig dom avsies. :)

Skrevet (endret)
Forøvrig:

Våpnene lignet så mye på real life våpen at jeg synes heller de burde basert seg på ekte våpen. Men da må vel det også lisensieres...

9007922[/snapback]

Det er ekte våpen.

LAW may refer to:

Lightweight Anti-tank Weapon, such as like the M72 LAW (US Army) and the LAW 80 (British Army).

Gauss rifle (også kjent som coilgun) er på skrivebordet.

Scar (finnes i en rekke utgaver).

FY 71 ser ut som en AKM 7.62, men her bruker de et annet navn.

DSG1 ligner merkverdig mye på skarpskytterriflen PSG-1 fra H&K.

Hva er galt med å omgå penger i lisensiering ved å bare endre navnet på riflene? Den logikken tok jeg ikke.

Endret av Xtra
Skrevet
Men jeg håper Crysis vil muliggjøre modifikasjoner som kanskje vil introdusere en helt annen gameplay-ideologi, f.eks noe som ligner Armed Assault. :)

9007207[/snapback]

Det er alt eit par modifikasjonar under utvikling i samarbeid med Crytek. Så forhåpentlegvis får vi noko for ein kvar smak etterkvart.

Skrevet
For et tøysete spill dette kommer til å bli. Greit, det ser fint ut. Da hjelper det lite at gameplayet er fra steinalderen.

Jeg nevner i fleng:

-Håpløs AI (soldater som står stille, uten å søke dekning mens du løper mot dem og skyter fra hofta?)

-Enmannshær (kamphelikopter som kan jevne landsbyer med jorda på sekunder blir nedkjempet av en mann med automatvåpen, mens raketter og maskingeværild preller av han)

-Hagler som kan senke slagskip, på flere hundre meters hold.

-Endeløs sliding fra side til side mens en utømmelig mengde raketter strømmer fra våpenet.

Herregud. Jeg tror spillutviklerne har sett altfor mange hollywoodactionfilmer fra 80-tallet.

Skuffa, tilogmed før spillet er gitt ut.  :thumbdown:

9006943[/snapback]

Vi prøver vel spillet før vi begynner å tute om hvor dårlig det er eller kanskje du vet mer enn resten her :hmm:

Skrevet
Forøvrig:

Våpnene lignet så mye på real life våpen at jeg synes heller de burde basert seg på ekte våpen. Men da må vel det også lisensieres...

9007922[/snapback]

Det er ekte våpen.

LAW may refer to:

Lightweight Anti-tank Weapon, such as like the M72 LAW (US Army) and the LAW 80 (British Army).

Hva er galt med å omgå penger i lisensiering ved å bare endre navnet på riflene? Den logikken tok jeg ikke.

9008741[/snapback]

Greit nok med SCAR/LAW (ettersom det er ett konsept mer enn ett spesifikt våpen)men å si at de andre (med untak av gauss gun) ligner/er de samme blir for dumt. Ja de minner litt om dem. Men da synes jeg de burde enten 1. være identiske, med korrekt navn, eller ta helt avstand fra dem både i navn og utseende. Men det er nå min mening.

Skrevet
Forøvrig:

9007922[/snapback]

Det er ekte våpen.

LAW may refer to:

9008741[/snapback]

Greit nok med SCAR/LAW (ettersom det er ett konsept mer enn ett spesifikt våpen)men å si at de andre (med untak av gauss gun) ligner/er de samme blir for dumt. Ja de minner litt om dem. Men da synes jeg de burde enten 1. være identiske, med korrekt navn, eller ta helt avstand fra dem både i navn og utseende. Men det er nå min mening.

9010771[/snapback]

"Crysis er et science-fiction-skytespill i første persons perspektiv til PC fra den prisbelønte utvikleren Crytek, som står bak det kritikerroste spillet Far Cry.

Jorden, 2019. En enorm asteroide treffer jorden. "

(sitat EA Norge)

...Og da er det joggumeg greit at utvikler har tatt seg kunstnerisk frihet og lagd fremtids-aktige våpen basert på eksisterende design, eller bruker andre benevnelser for den saks skyld.

Altså, det er ikke noe samtidsspill, og hvem bryr seg da om hvordan våpna faktisk ser ut? Jeg synes forøvrig at disse våpna faktisk ser mer plausible ut enn de aller fleste andre våpen vi finner i typiske sci-fi-spill, noe som bidrar til en mer autentisk "nær fremtid"-følelse.

Skrevet

Enig med Grell2k, handlingen er satt til framtiden, og det er tom aliens med i bildet. Da kan de ta seg en rekke friheter angående våpendesign.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...