Gå til innhold

Middels vansklige låter å spille som "alle" kan.


Gjest medlem-105476

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nothing else matters

9004195[/snapback]

Den kan/kunne jeg så og si introen på iallefall.

Hotel California. Første akkorden skal være H-moll.

9005047[/snapback]

Prøvde jeg meg på en stund i vinter, men da en eller annen tulling klarte å ødelegge capoen slutta jeg helt å øve.

 

Driver nå og spiller litt på introen til Knocking on heavens door med Guns'n'Roses.

9005452[/snapback]

skal ikke så mye til å kunne introen på Nothing else mattersxD

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
skal ikke så mye til å kunne introen på Nothing else mattersxD

9069851[/snapback]

Skal vel ikke det, men å få det til å høres ut som orginalen er litt værre.

Lenke til kommentar
Link? Og hvordan blir det annerledes på 12- strenger?

9015951[/snapback]

Annerledes lyd.

9069562[/snapback]

 

Jeg vet det er annerledes lyd i en 12- strenger, siden jeg har en. Men sangen er da ikke noe annerledes å spille, enten med eller uten capo, eller om man bruker 6- eller 12- strenger?

 

Greit nok at det klinger forskjellig, men "Hotel California" er da samme sangen for det. Eagles har spilt den på mange forskjellige måter, akkustisk, med capo, uten capo, elektrisk, med og uten symfoniorkester. Sangen er den samme. og den er omtrent like vanskelig/ lett å spille, uansett hvordan man snur og venter på det, noe jeg trodde denne tråden handlet om.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Jeg vet det er annerledes lyd i en 12- strenger, siden jeg har en. Men sangen er da ikke noe annerledes å spille, enten med eller uten capo, eller om man bruker 6- eller 12- strenger?

 

Greit nok at det klinger forskjellig, men "Hotel California" er da samme sangen for det. Eagles har spilt den på mange forskjellige måter, akkustisk, med capo, uten capo, elektrisk, med og uten symfoniorkester. Sangen er den samme. og den er omtrent like vanskelig/ lett å spille, uansett hvordan man snur og venter på det, noe jeg trodde denne tråden handlet om.

9072907[/snapback]

Sant. Men blir vel litt annerledes å spille den lengre opp på halsen, selv om forskjellen ikke er veldig stor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...