Gå til innhold

"silikonskin" mobilbeskytter - minireview


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Meg og brodern kjøpte nylig nye telefoner, og som de forsiktige brukersne vi er ville vi gjerne ha noe som beskyttet mobilen mot skraper, riper, lofotter og andre farer som lusker i lommene våre.

 

Jeg pleier alltid å undersøke produkter jeg kjøper nøye før jeg faktisk kjøper det, noe som innebærer å lese et dusin forskjellige testet og reviews før jeg betaler for noe. Men til min store forundring fant jeg omtrent nada informasjon om diverse beskyttende dingsebomser for mobiler, annet en de langt fra objektive forhandlerbeskrivelsene. Så derfor tenkte jeg det kunne være greit å skrive en liten review her.

 

Men, Etter litt undersøkelser falt valget på siliconskin, så jeg bestillte et par på www.skalshop.se.

 

Og et par dager senere dumpet det et brev ned i postkassen min.

 

Til min telefon:

post-50725-1183548189_thumb.jpg

 

Til broderns:

post-50725-1183548248_thumb.jpg

 

Vi kjøpte også et beskyttende deksel til skjermen, slik at den skal slippe å bli oppripet over tid.

post-50725-1183549348_thumb.jpg

post-50725-1183549364_thumb.jpg

 

 

Siliconskin er da, som navnet antyder, et beskyttende "deksel" for telefonen, laget av en slags silicon. Det er meget bøyelig, og gir et meget godt grep. sjangsen for at telefonen skal gli ut av svette hender minsker altså betraktelig. Det er også hull og åpner flere steder slik at man kan bruke alle telefonens funksjoner uten å måtte ta av skinnet, som minnekort, kamera, IR-sender undt so weiter. Det er altså ment for å være på 24 timer i døgnet.

 

Man tar det på ved å tre telefonen inn gjennom et hull i bunnen.

 

post-50725-1183548894_thumb.jpg

 

Hullet er mindre enn telefonen, men pga det elastiske materialet går det relativt greit, selv om broderns 6300 tok legre tid enn min k810i.

 

post-50725-1183548929_thumb.jpg

post-50725-1183548948_thumb.jpg

 

Når det først er på sitter det som støpt. Telefonen blir heller ikke noe særlig større eller tyngre, noe som selvfølgelig er en fordel. Men det føles likvel meget solid, og vil nok dempe fall ganske godt.

 

Til å begynne med føltes knappene veldig uvant og bruke, men det tok ikke mange minuttene før det virket helt naturlig.

 

Så alt i alt er konklusjonen at siliconskin er en meget grei måte å beskytte telefonen mot dagliglivets wear and tear. Selvfølgelig ser det ikke like bra ut som en "naken" telefon, så de av dere som nyter å briefe med en stilig mobil vil kanskje ikke like utseende så godt. Men det er en smakssak, og forhåpentligvis vil telefonen min se flett ny ut i lang tid.

 

Og til slutt legger jeg ved en del bilder, siden alle liker bilder :D. Enjoy.

 

post-50725-1183549493_thumb.jpg

 

post-50725-1183549517_thumb.jpg

 

post-50725-1183549644_thumb.jpg

 

post-50725-1183549664_thumb.jpg

 

post-50725-1183549681_thumb.jpg

 

post-50725-1183549696_thumb.jpg

 

post-50725-1183549712_thumb.jpg

Endret av Wazu
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Dette så spennende ut! :)

 

Forresten, noen som vet hvor man an få kjøpt plastfolie til å legge over display og evt. kameraglass. Noe à la sånn som er på når telefonen blir levert, og ikke setter merker. Gjerne noe som blir levert i små "ark", der man selv kan klippe til formen.

 

Var forresten innom skalshop, og fant plastfolie der, men det var sikkert spesiallaget for ulike modeller, og kostet mye. Over SEK 60 kr for ett.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Etter å ha studert skalshop-produktene litt nærmere, ser det mer og mer fristende ut.

 

Men er den filmen for display vanskelig å sette på? Det er vel lett for at det danner seg luftbobler mellom glasset og fimen, og det ser jo ikke så pent ut. Men arbeidet til trådstarter ser jo helt strøkent ut :)

 

Forresten, det kommer vel noe jævla toll og styr utenom? Hvor mye?

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Etter å ha studert skalshop-produktene litt nærmere, ser det mer og mer fristende ut.

 

Men er den filmen for display vanskelig å sette på? Det er vel lett for at det danner seg luftbobler mellom glasset og fimen, og det ser jo ikke så pent ut. Men arbeidet til trådstarter ser jo helt strøkent ut :)

 

Forresten, det kommer vel noe jævla toll og styr utenom? Hvor mye?

9148403[/snapback]

 

Det er ikke noe pes å få satt på displayprotection, har det på min N95, kjøpte det hos Teknikmagasinet i Östersund. Display Protector

 

Man får med en sånn skrape for å fjerne luftbobler, nå først etter tja 3 måneder så har det dannet seg en boble i høyre hjørne på skjermen. Skal få byttet ut denne folien, da det følger med 4 stk i den jeg kjøpte. Mener at det kostet 69 SEK for den jeg handlet:)

Endret av NoKeR
Lenke til kommentar

skjermbeskytter-filmen var ikke noe vanskelig å ta på, den er såpass hard at det er meget vanskelig å få luftbobler under den. Om det danner seg bobler over tid slik som NoKeR har opplevd vet jeg ikke enda, men da er det ikke værre enn å ta på en ny en, da disse uansett er relativt billige.

 

Joysticken stikker ikke like mye ut som før, men nå eller litt bruk føles det helt naturlig. Ser også på det som en fordel at den blir litt mer "innsenket", ettersom den ikke har så lett for å bli presset hit og dit mens den ligger i lommen, og det forhåpentligvis ikke kommer like mye støv o.l ned i joysticken.

Lenke til kommentar
skjermbeskytter-filmen var ikke noe vanskelig å ta på, den er såpass hard at det er meget vanskelig å få luftbobler under den. Om det danner seg bobler over tid slik som NoKeR har opplevd vet jeg ikke enda, men da er det ikke værre enn å ta på en ny en, da disse uansett er relativt billige.

 

Joysticken stikker ikke like mye ut som før, men nå eller litt bruk føles det helt naturlig. Ser også på det som en fordel at den blir litt mer "innsenket", ettersom den ikke har så lett for å bli presset hit og dit mens den ligger i lommen, og det forhåpentligvis ikke kommer like mye støv o.l ned i joysticken.

9156237[/snapback]

 

Høres lovende ut! Noen som vet om man kan bestille tisvarende varer her i Norge?

 

Ikke at det er noe problem å bestille fra 'söta bror'. Men med sikkert 30 år gamle grenser for fortolling (tror det er 200 kr (hva faen er 200 kr i dag?!) blir det fort en del dyrere. Husker jeg bestilte en datakabel til 3510 fra England, og det ble en del dyrere enn varen egentlig kostet, inkl. frakt. Helt sykt!

 

Hadde tenkt å bestille to silkonskall og to displaybeskyttere. Evt. kan jeg bestille i en to-gang, noe som egentlig burde være unødvendig.

 

Heia Nårrge :(

Lenke til kommentar
For vanlige brukere av mobiltelefon ser jeg ikke poenget i dette. Det blir som å sette på setetrekk på bilen din fra den er ny bare for at den skal være flunkene bra den dagen du selger den, mens du selv skal ha det kjipt.

 

Min mening, men sikker noen som ser behovet i dette :)

9156828[/snapback]

 

 

Får mer for en bil som ser penere ut. Bilen skal selges eller tas i innbytte med tiden, og mobiltelefonen skal kanskje på QXL.

 

Men jeg skjønner deg. Den der greia til å tre på telefonen gjør den jo ikke vakrere.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Het vel bare "siliconskin" den jeg kjøpte. er i flere farger, hvorav min er en svart utgave. Angående postgang så kommer vel det litt ann på hvor i landet du bor, men tok vel ikke mange dagene for meg som bor i bergen, vil tippe en 3-4 dager, hvor det var en helg midt i.

 

Kan forsåvidt si at de få gangene jeg tar mobilen utav beskyttelsen ser den fremdeles flekk ny ut. skinnet har fått en liten rift på angre-knappen, der hvor beskytteren er tynnest, men det merker jeg ikke i daglig bruk.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...