Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Mann blir banket opp for å påpeke en regel


Bamsemumsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå var vel begge relativt unge, så da spørs det om rette plassen for de er i fengsel. Et tungtveiende argument for samfunnstjeneste generelt sett, uten at jeg kjenner dommen.

9003902[/snapback]

 

 

Jeg er helt uenig med deg. Det spørs ikke om det er rette plassen for dem, fengsel er den reaksjonen man har mot forbrytere og spesielt gjengangsforbrytere hadde jeg håpet. Problemet er at vi duller med kriminelle utskudd og tror at det hjelper.

 

De fikk sikkert mild straff den første gangen også tenker jeg. Fortsetter derfor sine herjinger for på nytt å få en latterlig dom. Nei, i Norge er det offeret som er den virkelige forbryteren fordi offeret sto i veien for slagene og sparkene. Synes nesten at mannen som var så frekk å snakke til disse ungdommene skulle hatt et par måneder bak murene, så kanskje han lærer seg å holde kjeft neste gang.

Lenke til kommentar
Sånne folk burde sendes til Brasil.

9003391[/snapback]

 

Sånne folk sitter allerede i varetekt i Natal.

Og har visstnok en utrolig hjemlengsel.

 

Er ikke sikker på hva slags land de regner for å være hjemme, men satser 10 kroner på Norge siden straffenivået her er latterlig masse lavere en i hvilket som helst annet land.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nok et eksempel på en blåøyde snillismen som fortsatt hersker her på haugen. Forkastelig i alle ledd. :realmad:

9006973[/snapback]

 

Skjønner ikke hvorfor det blir kalt snillisme. Det er jo direkte ondt mot samfunnet å la slike folk slippe unna, hvem skader, invaldiserer eller dreper de nese gang. Vi får bare være egoistiske nok til å håpe at det ikke blir oss.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Begge er domfelt for vold tidligere.

Bombe..

Utrolig at man ikke får strengere straff når man gjentatte ganger bryter loven. :nei:

9003419[/snapback]

 

Dessverre er det ikke sånn i Norge. Her bruker vi "storkundebonus" i rettssystemet. Jo mer gæli jo mindre straff.

 

Sånn vold provoserer meg.

Lenke til kommentar
De to må også betale til sammen 6410 kroner i erstatning og oppreisning til voldsofferet.

 

Og det skal han bruka te ka ?

Er jo ikkje nokk te medisinutgiftene eingong.

 

19-åringen ble dømt til fengsel i 60 dager, mens 18-åringen slapp unna med 60 timer samfunnsstraff. Straffeutmålingen var i samsvar med aktors påstand.

 

Dei sko hatt 2 år kvar.. Dei er jo begge voksne, så det nytter fint lite og sei; " Dei er såå unge, og dei kan ikkje starta livet i fengsel ".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...