Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CPU-Vifta starter med en gang strøm er tilkoblet


Anbefalte innlegg

Jeg har et par problemer med PC-en min. Jeg kjøpte meg ny CPU, PSU, HK og RAM. Jeg testa det først i et kabinett, der funka alt, men da jeg skulle bytte kabinett så funka det ikke lenger. Det som skjer, er at når jeg putter i strøm på hovedkortet så starter viftene å gå, og alt lyser, men jeg får ikke gjort noe som helst. Skjermen er svart og harddisken går ikke.

 

Noen som kan tenke seg hva som er galt?

Endret av Mortex2001
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husket spacerene (elns), de gullfargede "skruene" med gjengehull på toppen?

8996640[/snapback]

 

Jepp. Har gjort alt slik det skal gjøres. Men er godt mulig det kan være en kortslutning, kan hende det var PSU-en som gjorde slik at hovedkortet ble ødelagt. Har hatt mistanke om at PSU-en var ødelagt, så da kan det være at den har kortslutta hovedkortet.

Lenke til kommentar
Høres ut som en kortslutning. Prøv å ta alt ut av kabinettet igjen og prøv å starte pc'en.

8996586[/snapback]

 

Jeg har gjort det også, men det samme skjer. Med en gang jeg kobler til strømkabelen i PSU-en, så starter viftene å gå. Og deretter får jeg ikke gjort noen ting...

 

Har også skiftet PSU, men det hjalp ikke. Akkurat samme problemet.

 

Haha, litt latterig... Hovedkortet ødelagt samme dag som jeg henter det på postkontoret :p

Lenke til kommentar
du har vell prøvd å restarte bios? mulig den har autokonfigurert seg selv feil.

 

du kan gjøre dette med en jumper. eller den idiotsikre metoden og pelle ut batteriet i 3-4 min.

8997629[/snapback]

 

Jepp, jeg har prøvd å resette CMOS og ta ut batteriet, men det hjalp heller ikke :/

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
synd ikke alle hovedkort kommer med diagnose verktøy som mit første soket a kort kom med. msi kt4v =)

 

den hadde en bracet med 4 lys

hvis ikke noe funka lyste det bare rødt..

hvis rammen ikke funka lyste den 2 røde og 2 grønne i et spess mønster. osv osv.

8997839[/snapback]

 

Ja, jeg hadde sånn på mitt gamle HK jeg også. Ellers... Der var det bare tre lys, men de gav nok av informasjon om kortet funka eller ikke :)

 

Sendte inn hovedkoretet nå, og fått et nytt ett i retur. Det var defekt, det hadde nok fått seg en saftig knekk ifra PSU-en. Da vet jeg 100% sikkert at jeg har kverka 4 andre hovedkort også :p *hyyyl*

 

Det mangla faktisk en transformator i PSU-en, jeg fant den liggende løs i kabinettet... Det vil jo si det samme som at hovedkortet har fått høyere spenning enn hva det tåler :/

Lenke til kommentar
Det mangla faktisk en transformator i PSU-en, jeg fant den liggende løs i kabinettet...

9190351[/snapback]

Er du sikker på at det er en transformator?

Hvis en transformator skulle dette ut av en PSU (noe som er særdeles usannsynlig) så vil den PSU'en garantert ikke gi noe spenning ut i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Det mangla faktisk en transformator i PSU-en, jeg fant den liggende løs i kabinettet...

9190351[/snapback]

Er du sikker på at det er en transformator?

Hvis en transformator skulle dette ut av en PSU (noe som er særdeles usannsynlig) så vil den PSU'en garantert ikke gi noe spenning ut i det hele tatt.

9191955[/snapback]

 

For ikke å snakke om hvordan den skulle ha kommet ut av psu'en, med mindre mortex har gjort noe han ikke burde

Lenke til kommentar
Det mangla faktisk en transformator i PSU-en, jeg fant den liggende løs i kabinettet...

9190351[/snapback]

Er du sikker på at det er en transformator?

Hvis en transformator skulle dette ut av en PSU (noe som er særdeles usannsynlig) så vil den PSU'en garantert ikke gi noe spenning ut i det hele tatt.

9191955[/snapback]

 

For ikke å snakke om hvordan den skulle ha kommet ut av psu'en, med mindre mortex har gjort noe han ikke burde

9195616[/snapback]

 

Samme kan det være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...