Gå til innhold

Hvordan lage et spill

Anbefalte innlegg

Skrevet
last ned alle resources pakkene til game maker her (link)

9049860[/snapback]

Litt noob spørsmål, men hvordan deler du opp et bilde som er slik at det har mange objekter i seg? Må man gjøre det på den vanskelige måten i paint?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Litt noob spørsmål, men hvordan deler du opp et bilde som er slik at det har mange objekter i seg? Må man gjøre det på den vanskelige måten i paint?

9071879[/snapback]

Mener du et "Sprite-sheet"? Tror det er et valg i GMPaint som heter "import sprite sheet". :hmm: Ikke sikker.

Du kan prøve "create from strip", men det kan være at det bare funker horisontalt.

Endret av MartinLande
Skrevet
...

Skal du noen gang lage spill til windows/linux anbefaler jeg C++ og OGRE3D.

...

8999991[/snapback]

Hmm, hva med kombinasjonen C++ og Irrlicht? Eller er det å banne i kjerka for en OGRE3D programmerer? ;)

Jeg er i bortimot samme situasjon som trådstarter. Dvs, for snart 11 år siden var jeg en habil programmerer men etter at jeg fikk jobb har programmeringskunnskapene rustet stille bort. Nå har jeg begynt å snuse på C++ og 3D-programmering og til min glede kan jeg konstatere et det finnes faktisk en kjerne av kunnskap igjen under all rusten. :)

Til trådstarter, start enkelt, skikkelig enkelt. Så øker du på etterhvert. Se om du klarer å kopiere pacman, pong, solitaire eller tetris. Ikke så originalt men ganske lærerikt. Da er du desto bedre forberedt hvis du skulle komme opp med en skikkelig milliard-idé. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...