Landeplagen Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Eg er einig i det MartinLande skriv: Håper du tuller ... 9045860[/snapback] Håper du og tuller, for det jeg mente var at man kan ikke bruke 5 timer på et spill (spesielt RPG) og forvente et ferdig spill... Er det noe jeg ikke ser her?
Gormers Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Eg er einig i det MartinLande skriv: Håper du tuller ... 9045860[/snapback] Håper du og tuller, for det jeg mente var at man kan ikke bruke 5 timer på et spill (spesielt RPG) og forvente et ferdig spill... Er det noe jeg ikke ser her? 9046283[/snapback] Da må det være noe jeg heller ikke ser, for uansett hvor god du er med C++ eller hva som helst tar det alltid tid å lage et spill. Kanskje ikke så mye hvis du lager noe veldig simpelt i gamemaker, men det å lage figurer og programmere tar kjempelang tid, ihvertfall for et rpg spill
StormKnight Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Det første spillet man tenker på å lage bør vel ikke gå så langt som å inkludere 3d-grafikk & AI. Men et simpelt multiplayerspill som ludo, sjakk eller noe lignende. hmm... fikk lyst til å friske opp gammle java kunnskaper og skrevet et simplet ludo spill
Bozzeye Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Eg er einig i det MartinLande skriv: Håper du tuller ... 9045860[/snapback] Håper du og tuller, for det jeg mente var at man kan ikke bruke 5 timer på et spill (spesielt RPG) og forvente et ferdig spill... Er det noe jeg ikke ser her? 9046283[/snapback] Eg tenkte kanskje noko anna der, men eg er einig i at meir enn 5 timar må til for eit RPG.
Magganosa Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Skrevet 11. juli 2007 Eg er einig i det MartinLande skriv: Håper du tuller ... 9045860[/snapback] Håper du og tuller, for det jeg mente var at man kan ikke bruke 5 timer på et spill (spesielt RPG) og forvente et ferdig spill... Er det noe jeg ikke ser her? 9046283[/snapback] Da må det være noe jeg heller ikke ser, for uansett hvor god du er med C++ eller hva som helst tar det alltid tid å lage et spill. Kanskje ikke så mye hvis du lager noe veldig simpelt i gamemaker, men det å lage figurer og programmere tar kjempelang tid, ihvertfall for et rpg spill 9046331[/snapback] Jeg prøvde Gamemaker. Det var ikke så bra når jeg skulle f.eks finne en klovn så fant jeg ikke den. Så derfor så jeg i ca 5 min. etter klovnen. Men fant den ei Hilsen Magganosa
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 last ned alle resources pakkene til game maker her (link)
Bata Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 photoshoppe chars? Da er det iallefall ikke snakk om et 3d spill ^^
spiffers Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 photoshoppe chars? Da er det iallefall ikke snakk om et 3d spill ^^ 9049915[/snapback] Djiiis, du legger jo bare på skygge under layer effects, og så er jo hele greia i 3d...
Stalking Hawk Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 Haha, genial tråd... "kan noen lage et spill til meg?", hehe, klassiker. At trådstarter i det hele tatt får et par fornuftige svar her gir jo kudos til forumet...
Haughty Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 Som nevnt. Photoshop kan brukes til å lage alt du trenger i et spill. 3D, 2D, Grafikkmotor, online-støtte, følger også med bøttevis med ferdiglagde spill, våpen, eksplosjoner. De har tilogmed fått en ny funksjon som heter "Make-ultimate-rpg-game" som bare lager et helt online rpg spill som ser griiisefett ut. AoC, WoW, Crysis er en mygg. Photoshop spill here I come. Mellom 5-10 timer for å lage et online rpg spill.... å herre jebus, hva er det folk driver med om dagen ? dere spiller jo spill antar jeg, siden dere er inne på gamer.no. Dere kan jo litt pc, siden dere har registrert dere på forum, surfer, spiller etc. Mer en mutters for å si det slik. Men tilogmed hun vet at det ikke tar 5 timer å lage et slikt spill. Jeg gir meg over, under, over, under, over og under. De som tror spill på generell basis er laget i photoshop på 1-2, 3-5, eller 5-10 timer. Værsåsnill, ikke fomle dere innpå forumer o.l hvor dere kan skrive.
Landeplagen Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 Jeg prøvde Gamemaker.Det var ikke så bra når jeg skulle f.eks finne en klovn så fant jeg ikke den. Så derfor så jeg i ca 5 min. etter klovnen. Men fant den ei 9049851[/snapback] Okei, siden du ikke fant klovnen må du nok gi opp. Slik er det bare.
Lasse 90 Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 Jeg prøvde Gamemaker.Det var ikke så bra når jeg skulle f.eks finne en klovn så fant jeg ikke den. Så derfor så jeg i ca 5 min. etter klovnen. Men fant den ei 9049851[/snapback] Okei, siden du ikke fant klovnen må du nok gi opp. Slik er det bare. 9053650[/snapback] Ja, det skal ikke være lett. Hva med å lage klovnen i photoshop eller noe? (regner med at gamemaker er for 2Dspill)
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 Jeg prøvde Gamemaker.Det var ikke så bra når jeg skulle f.eks finne en klovn så fant jeg ikke den. Så derfor så jeg i ca 5 min. etter klovnen. Men fant den ei 9049851[/snapback] Okei, siden du ikke fant klovnen må du nok gi opp. Slik er det bare. 9053650[/snapback] Ja, det skal ikke være lett. Hva med å lage klovnen i photoshop eller noe? (regner med at gamemaker er for 2Dspill) 9053869[/snapback] Man kan også lage noen simple 3D spill, men da må man kunne endel GML da.
XE800 Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 Heisann:)Jeg lurte på om noen som har lagt et spill eller vet hvordan man lager kunne svare på denne posten. Jeg lurte på om hvordan jeg lager et spill? Vil bli litt forklart:) Har så innmarring lyst å lage et spill 8994606[/snapback] Kanskje det egentlig er spilldesigner du vil være? Ellers kan du jo ta en titt på Blitz Basic hvis du ønsker å lære deg programmering. Blitz Basic er et passe lett språk å lære seg, og kommer med innebygde kommandoer for bl.a. grafikk og lyd. Hvis du har lyst til å lære deg å programmere i C++ (litt vanskeligere, men veldig mye mer relevant jobbmessig) anbefaler jeg deg å lese "Beginning C++ through Game Programming, 2nd Ed." og "Game Programming All in One, 3rd Ed." Første boka er en generell innføring i C++, hvor man lærer via koding av små grafikkløse spill, og er beregnet på nybegynnere. Den andre tar for seg bruken av grafikk, lyd, etc. via "multimedia-kommandosettet" Allegro, og er en veldig grundig bok på rundt 800 sider. Når du er ferdig med den har du "lagd" ditt første fullblods spill, med grafikk og hele pakka ;-)
Gormers Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 Takk for den infon. Var det forresten ikke en reklame i gametrailers som sa at de kunne lage et 360 spill for deg hvis du hadde en god ide?
Landeplagen Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 Takk for den infon. Var det forresten ikke en reklame i gametrailers som sa at de kunne lage et 360 spill for deg hvis du hadde en god ide? 9056234[/snapback] Du kan sende inn ideer til noe som heter Xbox Unlocked eller noe sånt, via hjemmesiden deres.
Landeplagen Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 Her er et spill jeg holder på å lage. La ut ny versjon i kveld.
potetgullmannen Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 Har ikke lagd noen spill fra scratch men jobbet som "modeller" for en del "mods" jeg lager altså 3d figurene. for og lage ett spill fra scratch må du kunne: programering modelering animasjon "Texturing" pleier jo og jobbe i ett team da. med egene consept artist etc for og svare på tråden du trenger en dude med en ide. en annen dude tegner ned ideen, en tredje dude lager en 3d modell, en fjerde dude legger til skins på figuren (fargelegger figuren om du vil), en femte dude animerer figuren, og en sjette dude programerer den inn i spillet. så kommer seff lyd i tilleg
Landeplagen Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 Fantastisk at du har fått til en AI. 9069681[/snapback] Takk. AI er vanskelig, men de er ikke akkurat så smarte da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå