Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skal man med all denne plassen...da jeg var ung, var jeg tilfreds med 1 MB platelager. Dagens ungdom blir aldri fornøyd.

8985668[/snapback]

tror TPB har mye av skylda...

For min del kjører jeg en server med all min musikk, kjøpte filmer + cover + trailere, samme med serier, bilder etc

Så jeg bruker litt lagringsplass. Men er fordi jeg syns det er greit å ha de lagret på disken... for jeg som har 10mbit begge veier har stort sjett tilgang til alt mitt uansett hvor jeg er i verden =)

Det er ganske greit...

 

men ellers så greier jeg meg fint med 80gb disk =) Har det både på stasjonær og bærbar... mer enn nok plass for daglig bruk =)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Hva skal man med all denne plassen...da

men ellers så greier jeg meg fint med 80gb disk =) Har det både på stasjonær og bærbar... mer enn nok plass for daglig bruk =)

8985694[/snapback]

 

Hvis man spiller en del forskjellige spill så er det mange som har kommet opp i rundt 10 GB pr installasjon.. Backup'er av dvd plater kan man også ha liggende på harddisken da jeg hvertfall synes det er lettere tilgjengelig da. Så kan du komme med din 80GB disk og blomstre. ;)

Endret av Celeb0rn
Lenke til kommentar

Det er da vitterlig mer en fildeling som krever plass..

 

De som jobber med photoshop på en litt mer avansert måte har jo gjerne filer på 200-300mb, skal man ta backup av slik blir det jo en del.. Jeg har selv liggende 10-15GB bilder, og det er med lav oppløsning, hadde jeg hatt kameraet jeg ønsker meg hadde det vært 60-70GB..

 

De som tar backup av blu-ray eller HD-DVD trenger jo noen GB de også. Mange måter å svi av diskplass på!

Lenke til kommentar
Nei, hullkort er tingen. Ingenting er koseligere enn å sende inn en bunke hullkort for feilsøking, og få de tilbake etter en måned eller to.

Det var tider, det! :love:

---

 

Har ikke noe særlig tro på optiske medier lenger. Om 3 til 5 år er nok ikke en TB mye lenger :p.

Lenke til kommentar

Vi har nettopp fått Blue Ray og HD-DVD, og nå får vi kanskje et format som tyvedobler lagringskapasiteten igjen. Men vi får se om det nye er liv laga. Call/Recall og Innotek er jo ikke like mektige markedsnavn som Sony eller Philips. Jeg tror de førstnevnte vil ha problemer med å realisere slik ny teknologi uten noen sterke partnere i ryggen.

 

I mellomtiden holder jeg meg til gode gamle DVD og tar backup på vanlige harddisker.

Lenke til kommentar

Faen så lei jeg er av å høre om alle disse fantastiske lagringsmediene som skal komme om et par år, så ser vi aldri noe til dem. Utviklingen har jo nesten ligget brakk de siste årene fordi harddiskprodusentene skal sko seg på bredbåndsutviklingen. Noen påstander om kartellvirksomhet i bransjen eller? Vi vet jo det har vært shady business i minnebransjen i en årrekke.

Endret av eternal
Lenke til kommentar

Var det ikke inface eller noe i den duren som brukte Holografisk lagring? dette er vel bare forbedring av blåstråle (Bluray og HDDVD) som er forbedring av DVD som er forbedring av CD.

 

Og var ikke diskene på 250 GB (den som funka) ikke 300 GB som det står i første post?

 

Men, håper dette blir realitet uten all den forbrukerfientelige tenkingen som er på Bluray og HDDVD, men det sker nok aldrig.

Lenke til kommentar

Var jo et norsk firma (Opticom mener eg??) som forsket på optisk lagring... De lovde masse, aksjene steig til himmels og grunnleggerene vart rike, men når dei ikkje klarte å lage nåke konkret gikk dei konk .. . En TB om 3-5 år høres ikkje så imponerende ut.. Har større tro på flash-minne...

Lenke til kommentar
Dette har vi hørt om i lang tid, men vil det skje noe mer enn 25-50GB optiske plater ennå?

8989829[/snapback]

Altså hadde vi trengt større plater hadde vi hatt det for lenge siden.

Problemet er at det er ikke marked for større plater ennda. Markedet må derfor lage ett marked.

Viss filmselskapa holder seg til singel hd og br så er det bortkasta og satse på at resten av markedet i utgangspunkte...

For filmbransjen er vell stort sjett den eneste som foreløpig har bruk for hd og br plater

 

*beklager hd og br plater forkorting :p men gidder ikke å skrive hele navne lengre... var greit med dvd og cd ^^*

Lenke til kommentar

Definer marked; at vi har et større marked og mer profitt dersom vi bremser utviklingen og selger flere små disker, eller at vi får solgt de store diskene hvis vi klarer å lage de? Utfra et konkurransemessig standpunkt burde selskapene da kriget langt over terrabyte grensen for lengst. Jeg har 7hd-er, ville byttet det med 1. Er det konspirasjon på gang for å bremse utviklingen? På samme måte som det var i minnemarkedet med prissamarbeid.

Endret av eternal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...