Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sykt billig biler i Tyskland?


Anbefalte innlegg

Er det såååå billig biler i Tyskland? Fant denne:

 

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=4fe1znqi2ix

 

Jeg kan ikke tysk, står det i beskrivelsen at det er noe galt med den eller er bilene der borte så billig? Fikk lyst til å importere en. 150 TDI drar brukbart bra for norske forhold. Blir uansett billigere enn å kjøpe her i Norge.

 

Fant også denne: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=4fc41okjzgw

Endret av look_at_me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det såååå billig biler i Tyskland? Fant denne:

 

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=4fe1znqi2ix

 

Jeg kan ikke tysk, står det i beskrivelsen at det er noe galt med den eller er bilene der borte så billig? Fikk lyst til å importere en. 150 TDI drar brukbart bra for norske forhold. Blir uansett billigere enn å kjøpe her i Norge.

 

Fant også denne: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=4fc41okjzgw

8982290[/snapback]

 

Kan ikke se at det står at det er noe galt med den, du kan beregne toll på www.toll.no, det blir vell ca 90000 kr på denne etter som jeg klarte å beregne som kommer i tillegg til prisen på 5000 euro (40000+ kr)på den første golfen du hadde sett på. I tillegg så kommer jo frakten og risikoen i tillegg. Du kan jo sjekke på finn osv hva tilsvarende bil koster her i norge.

Lenke til kommentar
Virker tvilsomt at den Golf TDI'n der koster under 40 000 kroner selv i Tyskland. Det er tross alt en 2002-modell diesel Highline med 4Motion.

 

I Norge koster vel en velutstyrt utgave av den typen Golf rundt 200 000 kroner tipper jeg. Denne f.eks.: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10052841

8983426[/snapback]

 

JEg synes også den virket svært billig (uten at jeg har lett etter andre Golfer i samme prisnivå).

Mobile og Autoscout er jo dessverre plaget av mange fake-annonser - noen med uskyldige hensikter, andre med "betal et depositum på 5000 kr så er bilen din"...

 

Særlig når momsen var avtrekkbar så er den jo enda billigere og mer attraktiv for eksport (og kjøpekåte folk som vil betale depositum).

 

Men OM annonsen er reell så..............................................bor vi i feil land :no:

Endret av turboknut
Lenke til kommentar

ikkje berre det, kven sel ein bil utan å oppgi tlfnr? den er berre fake så du kan trøste deg med at det er ein tullepris. har sjølv sendt mail på ein passat som var i irland som fyren ville eg skulle forskuddsbetale gjennom eit falskt escrow selskap. adressa var på eit hotell i irland og escrow selskapet var totalt fake... det var på mobile.de

Lenke til kommentar
Det er helt klart bare bullshit. Det er mange falske annonser på spesielt Autoscout. Sjekk ut markedet først.

 

Golf IV TDI er generelt lønnsomme å importere nå. Alt fra 90-150hk. Du kan fint tjene 10-20tusen på import av disse bilene.

8987217[/snapback]

10-20 tusen? Er jo ingenting i den store sammenheng når man kjøper en bil til rundt 200k. Da betaler jeg heller 10k ekstra på å kjøpe den i Norge, og får tryggheten attpå. ;)

Lenke til kommentar
Det er helt klart bare bullshit. Det er mange falske annonser på spesielt Autoscout. Sjekk ut markedet først.

 

Golf IV TDI er generelt lønnsomme å importere nå. Alt fra 90-150hk. Du kan fint tjene 10-20tusen på import av disse bilene.

8987217[/snapback]

10-20 tusen? Er jo ingenting i den store sammenheng når man kjøper en bil til rundt 200k. Da betaler jeg heller 10k ekstra på å kjøpe den i Norge, og får tryggheten attpå. ;)

8987593[/snapback]

 

Nå burde jeg utdypet at dette er på generelt grunnlag, men finner du den rette bilen som det er flere av på Mobile.de bl. annet, kan du tjene opptil 30 kanskje 40tusen. Dette er selfølgelig medregnet reiseutgifter.

Lenke til kommentar

Litt på sidelinja... For ca. et år siden fikk jeg inn en Audi A4 1,9 TD for første service i Norge. Eiern hadde importert den selv og syntes han hadde gjort DET gode kjøpet. Jeg gjore mesteparten av servicen unna og noterte tilleggsarbeidet som måtte/burde utføres og ba kundemottakeren min ringe kunden for å spørre om tilleggsrep skulle utføres. Kundemottakeren summerte opp, blunka tre ganger, og overlot telefonsamtalen til sin overordnede.

 

Pris på service og rep: 39'800 NOK

 

Edit: Joda, bilen ble reparert den. En kollega av meg sa han trodde han så bilen på finn.no noen uker senere, men han var ikke sikker...

Endret av Leo_
Lenke til kommentar

Haha, litt tåpelege svar her da.Må jo vere like bilkyndig når ein kjøper bil her som i andre land. Er lett å kjøpe ein bil her som må fiksast som i tyskland eller andre land for den del. Men å kunne tysk hjelper så klart på ved import og når ein skal ordne alt med papirer og slikt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...