Gå til innhold

dual channel med forskjellig farger? *LØST*


Maniche

Anbefalte innlegg

hei!

 

har egentlig aldrig tenkt på detta, men på (mitt) hovedkort( 680i ) er det 2 forskjellige farger med totalt 4 sloter ( (1)blå, (2)svart, (3)blå, (4)svart ) og har hørt av en kamerat at hvis du putter, si 1 brikke i slot 1( blå ) og den andre brikka i slot 2( svart ), så får du BEDRE ytelse enn hvis du setter brikke 1 i blå og brikke 2 OGSÅ i blå ( da slot 3)

 

 

kan noen bekrefte om detta er sant? har ikke pc'en oppe å kjører så kan derfor ikke teste detta!! :thumbdown:

 

 

takk på forhånd !

Endret av apoligize
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei!

 

har egentlig aldrig tenkt på detta, men på (mitt) hovedkort( 680i ) er det 2 forskjellige farger med totalt 4 sloter ( (1)blå, (2)svart, (3)blå, (4)svart ) og har hørt av en kamerat at hvis du putter, si 1 brikke i slot 1( blå ) og den andre brikka i slot 2( svart ), så får du BEDRE ytelse enn hvis du setter brikke 1 i blå og brikke 2 OGSÅ i blå ( da slot 3)

 

 

kan noen bekrefte om detta er sant?  har ikke pc'en oppe å kjører så kan derfor ikke teste detta!! :thumbdown:

 

 

takk på forhånd !

8977662[/snapback]

 

Se i manualen til hovedkortet ditt om hvilke slotter du må bruke for å få RAMen din til å kjøre i dualchannel.

På noen hovedkort er det like farger på slottene som indikerer dette, på andre er det ikke det.

Lenke til kommentar

det sto at det skulle være i like farger, men så lurte jeg også på om det var noe forskjell hvis jeg hadde de i hver sin egen farge? noe ytelses forskjell? osv....

 

er det ikke det samme om det er i dual channel eller ikke? ( kan ikke så mye om ram skjønner dere :p )

 

takk for svaret!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...