Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

forslag til fin ungdomsbil til under hundre tusen


Anbefalte innlegg

noen som har noen forslag ?

pris omeråde: 50000 til 100000.. ikke over det !

skal ikke ha gått over 200000... skal ha et sporty og tøft preg over seg. ikke automat... spiller ikke så stor rolle om det er bak ell fram hjulsdrift.helst fire dører men går også med to!. modell fra ca1994 og oppover... bil som ikke har problemer med rusting... sett litt på volvo s 40 og bmw 3 serien...

noen som kan hjelpe meg ??

forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du ha en fet ungdomsbil så kjøp volvo 850 eller 940. 740 kan gå til nød, men den har en god del mindre utstyr. Volvoen blir rå hvis du stæsjer'n opp litt :cool:

8977752[/snapback]

 

 

 

 

 

 

 

 

de kan sikkert bli tøffe de, men litt for harry etter min smak ...behøver ikke og være en spesiell ungdomsbil men den må se bra ut !men takk for tipset!

Lenke til kommentar
Skal du ha en fet ungdomsbil så kjøp volvo 850 eller 940. 740 kan gå til nød, men den har en god del mindre utstyr. Volvoen blir rå hvis du stæsjer'n opp litt :cool:

8977752[/snapback]

 

harry ungdomsbil mener du vel dessuten så er 740 ubruklig i svingene

8978337[/snapback]

 

 

 

 

 

stemmer synes ikke noe om noen av dem ,,.,.,eneste s40 som er fin av volvoene i den prisklassen ...har du noe forslag ?

Lenke til kommentar
Skal du ha en fet ungdomsbil så kjøp volvo 850 eller 940. 740 kan gå til nød, men den har en god del mindre utstyr. Volvoen blir rå hvis du stæsjer'n opp litt :cool:

8977752[/snapback]

 

harry ungdomsbil mener du vel dessuten så er 740 ubruklig i svingene

8978337[/snapback]

 

Er det din personlige erfaring? du er jo knapt gammel nok til å kjøre moped, hvordan kan du da uttale deg om kjøreegenskapene til en Volvo 740? Jeg ville satset på en bmw 320, de er pålitelige og det finnes masse deler til dem og de er lette å mekke på, morsome kjøreegenskaper også.

Lenke til kommentar
Skal du ha en fet ungdomsbil så kjøp volvo 850 eller 940. 740 kan gå til nød, men den har en god del mindre utstyr. Volvoen blir rå hvis du stæsjer'n opp litt :cool:

8977752[/snapback]

 

harry ungdomsbil mener du vel dessuten så er 740 ubruklig i svingene

8978337[/snapback]

 

Er det din personlige erfaring? du er jo knapt gammel nok til å kjøre moped, hvordan kan du da uttale deg om kjøreegenskapene til en Volvo 740? Jeg ville satset på en bmw 320, de er pålitelige og det finnes masse deler til dem og de er lette å mekke på, morsome kjøreegenskaper også.

8978609[/snapback]

 

sitti på med en 1991 accord som kjørte om kapp med en små trimma 740 på svingete veier kan jo gjette hvem som vant. Dessuten trenger jeg vel ikke bevise at 740 er elendig til og kjøre fort på svingete veier med? , men du har jo rånerne da som på død og liv mener at 740 en dems er best i verden :roll: Gi meg en micra med det størtse orginale motor alternativet og litt svingete veier så tenker jeg

Endret av Fanboy
Lenke til kommentar
Skal du ha en fet ungdomsbil så kjøp volvo 850 eller 940. 740 kan gå til nød, men den har en god del mindre utstyr. Volvoen blir rå hvis du stæsjer'n opp litt :cool:

8977752[/snapback]

 

harry ungdomsbil mener du vel dessuten så er 740 ubruklig i svingene

8978337[/snapback]

 

Er det din personlige erfaring? du er jo knapt gammel nok til å kjøre moped, hvordan kan du da uttale deg om kjøreegenskapene til en Volvo 740? Jeg ville satset på en bmw 320, de er pålitelige og det finnes masse deler til dem og de er lette å mekke på, morsome kjøreegenskaper også.

8978609[/snapback]

 

 

takker for tipset . har sett på 320 men synes det er vanskelig og finne en som ikke har gått alt for langt til under hundretusen og som helst er svart...hvet du om noen ??

Lenke til kommentar
sitti på med en 1991 accord som kjørte om kapp med en små trimma 740  på svingete veier kan jo gjette hvem som vant.  Dessuten trenger jeg vel ikke bevise at 740 er elendig til og kjøre fort på svingete veier med? , men du har jo rånerne da som på død og liv mener at 740 en dems er best i verden :roll:  Gi meg en micra med det størtse orginale motor alternativet og litt svingete veier så tenker jeg

8978644[/snapback]

Det trenger ikke å bety så mye. Har selv en noe suspekt bekjentskap som mener han klarte å kjøre fra en mk4 Supra Turbo i sin fremhjulsdrevne 8v N/A Calibra.

 

Og jeg tviler ikke. Jeg tviler virkelig ikke! Hvorfor? Fordi jeg går ut fra at eieren av Supraen ikke gadd å gi på for fem øre.

 

Eventuelt var kanskje sjåføren i Supraen en elendig sjåfør? Jeg tviler, men hvem vet.

 

Og her kommer vi til hovedpoenget mitt, rent bortsett fra at man kjører fra noen ikke trenger å bety at bilen er overlegen, nemlig at sjåføren har enormt å si.

 

En god sjåfør i en einser GTI kan kjøre fra en dårlig sjåfør i en E30 M3 på svingete veier. :)

 

Nå er det ganske mye Fanboys i Volvokretser, det er det ingen tvil om. Men det har jo sin grunn. På den ene siden er det mange som faktisk liker bakhjulsdrift, som Accord aldri har hatt.

 

Og en annen interessant detalj er jo at det ikke er så utrolig vanskelig å presse 300-350hk ut av en 740TIC. Det er ikke bare å fjerne en 'pling og en plong og en dert', noe det forøvrig ikke er med Skyline heller, men du kan få store kraftressurer ut av en av Volvos TIC-motorer for en billig penge.

 

Å trimme en 91-modell Accord, er derimot verre. Det er ikke umulig, på langt nær, Hondamotorer er gode motorer, men det er dyrt, og det er ikke noe i nærheten av de samme trimmemulighetene.

 

-

 

Og jeg tror nok mange av Volvoeierne ville si noe i samme dur som det du sier om Volvo når det kommer til å ligge sidelengs på banetreff med en Honda Accord.

 

Tror ikke du det?

 

/end

Lenke til kommentar
Se ut som en hallik for rundt 100.000 :) (Dette er selvfølgelig hvis du ignorerer fornuften) :D

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1471044

 

Very nice!

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...0aMFyzpCm597758

8979273[/snapback]

 

 

 

takker for tipset rs125... audin var fin den men litt gammel pluss har nok gått litt langt synes jeg ,,,, bilen jeg kjøper nå blir min første bil så trenger ikke 250hk...

fiat er jo bil det å men !hehe sporty og fin men, jobber som snekker så da blir den nok litt i miste laget hehe...

Lenke til kommentar

Tja, Audi 200 er jo et rimelig fornuftig valg. De taper seg i pris, ja, men alle eierne jeg har snakket med og møtt har vært fornøyde med driftsikkerheten i alle fall. :)

 

Og selv om Fiat Coupe (dette er vel en Turbo?), er et stykke bil jeg selv gjerne hadde valgt, er det like fullt det desidert minst fornuftige valget. :p

Lenke til kommentar
Tja, Audi 200 er jo et rimelig fornuftig valg. De taper seg i pris, ja, men alle eierne jeg har snakket med og møtt har vært fornøyde med driftsikkerheten i alle fall. :)

 

Og selv om Fiat Coupe (dette er vel en Turbo?), er et stykke bil jeg selv gjerne hadde valgt, er det like fullt det desidert minst fornuftige valget. :p

8980389[/snapback]

 

 

 

takker, den skal jeg gå inn og se på ! var turbo ja! bilen var fin!, men alt for liten for min smak! verltøy kassa på taket så hadde det kanskje godt :hehe

Lenke til kommentar
Tja, Audi 200 er jo et rimelig fornuftig valg. De taper seg i pris, ja, men alle eierne jeg har snakket med og møtt har vært fornøyde med driftsikkerheten i alle fall. :)

 

Og selv om Fiat Coupe (dette er vel en Turbo?), er et stykke bil jeg selv gjerne hadde valgt, er det like fullt det desidert minst fornuftige valget. :p

8980389[/snapback]

 

 

 

takker, den skal jeg gå inn og se på ! var turbo ja! bilen var fin!, men alt for liten for min smak! verltøy kassa på taket så hadde det kanskje godt :hehe

8980442[/snapback]

 

 

 

flere forslag noen ???

Lenke til kommentar

Ungdoms biler...hmmm

 

 

Sierra (seff) (FR)

Nissan Silvia / SX180 / SX200 (FR)

Honda Integra (FF)

Honda CRX (FF)

Golf MK2/3/4 GTI (FF)

Toyota MR2 (MR)

Beemer duger alltid.

Merce ekke akkurat ungdoms bil...men du kan finne noen heftige til rundt 80-100000,-

 

 

FR = Motor fremme, trekk bak

FF = Motor fremme, trekk fremme

MR = Motor i midten, trekk bak.

Lenke til kommentar

Du finner vel neppe en Honda Integra til under 100 lapper. Prelude, CRX eller Civic kan du nok finne med litt morsom motor til den prisen.

 

Honda Civic VTi

Honda Prelude 2,3

Nissan 200sx s13

Toyota Celica (må vel ned på tidl 90 om du vil ha litt effekt)

Toyota Corolla (små biler som går greit selv uten så fryktelig mange hester)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...