Arne_stl Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Tenkte jeg skulle lage en post der alle som lurer på noe "nybegynner spørsmål" kunne få stille dem og så etter hvert vil det bli en fin plass for nybegynnere å lese gjennom Har alldrig spillt rollespill som dette online før, og jeg er sikkert ikkje den eneste. Så tenkte jeg kunne spør om et par ting. Ser det står en post lenger nede på forumet som sier noe om Norskt kinship. Hva er ett kindship ? (Har lest manualen) men har lysst å vite hva det egentlig er? Finnes det noen bra Norske sider om Lotro ? Hva er forskjell på en Rp (roleplay) server og en vanlig en ?
El Fantasma Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 (endret) Ser det står en post lenger nede på forumet som sier noe om Norskt kinship.Hva er ett kindship ? (Har lest manualen) men har lysst å vite hva det egentlig er? Kinship er det som kalles Guild i de fleste andre MMORPGS (online spill). Man kan enten lage et Kinship med andre spillere selv, eller du kan "joine" et Kinship som andre har laget. Et Kinship består av alt fra 10 til 200 spillere (kan selvfølgelig være flere også). Fordelen med Kinship er en mere sosial spillopplevelse, lett å få hjelp til å gjøre forskjellige ting, en egen chat kanal o.s.v Litt vanskelig å forklare visst man aldri har spillt online MP spill tidligere. Finnes det noen bra Norske sider om Lotro ? Det har jeg faktisk ikke sjekket ut! Hva er forskjell på en Rp (roleplay) server og en vanlig en ? Forskjellen mellom en RP server og en vanlig en, ligger i navnet. Man "rollespiller" mere på en RP server. Reglene for hva slags navn man kan velge og hvordan man skal "oppføre" seg i chat er også strengere på en RP server. Endret 28. juni 2007 av Maverick2002
Wheeljack Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Må vel være tråden for meg det er da. Er faktisk så nybegynner at jeg ikke har prøvd det enda. Er MMORPG-fan. Spilte Ultima Online fra 1997 - 2005 og WoW fra 2006 ->. Tenkte jeg skulle prøve det her og, bare for å prøve, men jeg er styggelig redd for at Age of Conan også kommer til å gjøre sitt inntog på meg. Nåja, uansett... Har lyst til å prøve. Er det mulig å laste ned spillet fra dems hjemmesider og deretter prøve en slags trial-kode? Eller må man gå til innkjøp av hele sulamitten med en gang?
Luciên Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 Den eneste måten å få tak i en trial kode i dag er å kjøpe selve spillet. Så om du kjenner noen som har kjøpt det eller skal kjøpe det sørg for å sikre deg rettighetene til "buddy" koden. Det finnes en tråd her en eller annen plass hvor du kan etterlyse en buddy kode. Min er gitt bort :/
Mondain Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 Siden du er en uo-veteran skal du få buddycoden min send meg en pm hvis du er interessert.
Wheeljack Skrevet 30. juni 2007 Skrevet 30. juni 2007 Siden du er en uo-veteran skal du få buddycoden min send meg en pm hvis du er interessert. 8973505[/snapback] Så snilt! :-) Tusen takk.
Wheeljack Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Fortsetter med å spørre og grave jeg likegodt. Hvordan er reglene for eierskifte av konto? Jeg kjøpte likegodt spillet jeg, men om det ikke skulle falle i smak tenkte jeg at søstera mi kunne overta det. Jeg veit på WoW kunne man kun gjøre det i enkelte tilfeller og det da var påkrevd (for char overføringer mellom kontoer) at man var oppført som eier på begge og/eller at sender/mottaker delte adresse og etternavn. Er det like "tumlete" i LOTRO? Dvs, er det mulig for meg å føre opp min søster som ny eier av kontoen dersom jeg ikke skulle like det noe særlig? (Vi deler samme etternavn, men ikke adresse)
Xtra Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 (endret) Det står at på servere som er "high", kan man forvente køer. Hvor lange er disse køene? Har dårlige minner fra WoW om å vente ca 500 plasser hver gang jeg skulle logge på, men samtidig vil jeg ikke spille "alene". Hvor spiller flesteparten her på forumet? Litt kjedelig å ikke ha noen å spille med. Endret 2. juli 2007 av Xtra
Jakoozie Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Det står at på servere som er "high", kan man forvente køer. Hvor lange er disse køene? Har dårlige minner fra WoW om å vente ca 500 plasser hver gang jeg skulle logge på, men samtidig vil jeg ikke spille "alene". Hvor spiller flesteparten her på forumet? Litt kjedelig å ikke ha noen å spille med. 8987963[/snapback] Jeg spiller på Snowbourne, som er en av de, om ikke den, mest populære serverene. Har aldri, noen gang stått i kø.
Wheeljack Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Hvordan er leveling-raten kontra WoW? Rask? Treg? Vanskelig?
TheRealL Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 ganske rask synes nå jeg, helt til level 35-40 kan du klare 1-4 levelr om dagen. krever ca 1.5M XP for level 41 som du lett får etter en stund, Questing gir mest XP her og ikke monster killing, vist du fåretrekker det kom deg til et høyt level (30+) og ikke spill på 2-3 dager så har du en del Enhanted XP og får ca 2* det et monster er verdt i XP.
Henry9 Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 Jeg er litt ny... spilt i 7dager akkurat ! Er i level 16 Men.. Nei faen nå glemte jeg hva jeg lurte på!
Arne_stl Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Skrevet 18. juli 2007 Jeg er litt ny... spilt i 7dager akkurat ! Er i level 16 Men.. Nei faen nå glemte jeg hva jeg lurte på! 9097780[/snapback] Hehe, jaja, det kommer vel tilbake, eller ett nytt eitt..
Xtra Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 Hvordan er endgame i LOTRO? Er det 1 raid, 2 raid, eller enda flere raids?
X672 Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 (endret) Hvordan er endgame i LOTRO? Er det 1 raid, 2 raid, eller enda flere raids? 9099668[/snapback] var nokon andre på ett anna forum som lurte på det samme så eg posta nokon bilder med tekst til, håper det går bra med engelsk well well, here is a few pictures of what you can expect at level 50 Carn Dum (level 50) 6man fellowship instance. First picture is the boss Helchgam, you will want to kill him at level 50 to get your epic class quest item (some classes needs it, LM is one of them) He dosen't drop the epic class quest all the time tho, one in our kinship killed him 8 times without getting it, he lost on a /roll a few times tho. The 2nd picture is the last boss in Carn Dun, Mordirith, you need to kill him for your book 9 quest. He's very hard to kill and the fight takes about 25-30min. Bogbereth, 12man raid open world boss, only need to kill her for quest item. Last time we killed her we used 9 man but we could have made it with 6. Helegrod (level 50) 24man raid instance. Storvagun, very easy to kill as long as you keep one of the 8-10 adds alive till he is dead. Drop some epic items and one quest item (only one person can get the quest item at each kill) Helegrod (level 50) 24man raid instance. Zaudru, can be hard to kill if people don't watch there debuffs as one of the debuff you get kill all the people around you if you don't clear it in time. Also drop some epic items and one quest item (only one person can get the quest item at each kill) Helegrod (level 50) 24man raid instance. The last boss, Thorog, one mean mother fucker, hard to kill specially if people don't watch there debuffs. Same as the spider, one of the debuff you get will kill all the people around you if you don't clear it in time. Like last night one guy in the raid didn't clear his debuff and killed himself + 5 people, usually that is a wipe but somehow we actually managed to kill him. Also drop some epic items and one quest item (only one person can get the quest item at each kill) The Helegrod pictures are from last week when we did it with 18 people flaweless and last night with 24 but just barly managed to kill him because one guy didn't watch his debuffs. Det er nokon bosser til + 2 instanser som er 6 man fellowship som ikkje er blitt tatt bilde av. Endret 19. juli 2007 av X672
Xtra Skrevet 19. juli 2007 Skrevet 19. juli 2007 Stilig, takker for info X672 Hvor mange timer tar f. eks Carn Dun (med en god gruppe) ? Og det samme spørsmålet gjelder for Helegrod. En annen ting, hvordan fungerer MH/OH? Gjør OH f. eks 80% dmg av MH?
X672 Skrevet 19. juli 2007 Skrevet 19. juli 2007 Helegrod bruker me nesten 5 timer på, trur me brukte 4t40m sist med 24man. Carn Dum (sorry, skriveleif i min tidligare post) ka ta alt i fra 2-7 timer, det kjem an på kor mange bosser du vil ta på ein gang. Sist eg gjorde ett heilt CD run så gjorde me litt over halve ein dag og resten neste dag. Brukte vel rundt 6-7 timer til sammen trur eg. Helegrod og Carn Dum har raid locks som gjer att du kan drepe ein boss ein dag og når du kjem tilbake neste dag så trenger du ikkje drepe den igjen. Helegrod meiner eg har 4 dager før raid locks går vekk og Carn Dum trur eg er på 3 dager før du kan drepe alle bossene igjen. Main Hand og Off Hand har eg ikkje peiling på sia eg er guardian.
Henry9 Skrevet 19. juli 2007 Skrevet 19. juli 2007 Hva har skjed meg rINGENENES Herre i dag?? Det står "Down" ?? Når kommer det tilbake??
trupett Skrevet 19. juli 2007 Skrevet 19. juli 2007 (endret) Det er maintenance på torsdager. Tror serverene kommer opp kl 14-15! Endret 19. juli 2007 av trupett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå