Shifty Skrevet 27. juni 2007 Skrevet 27. juni 2007 Hei! Har fullført HL2, FEAR, Quake 4, CoD2, men er på jakt etter gode FPS spill. Liker ikke å lese reviews, men istedet få innblikk fra spillerne selv! Håper på noen fine svar
flopflop Skrevet 27. juni 2007 Skrevet 27. juni 2007 Jeg orker ikke skrive et langt sammendrag og legge til hundre argumenter, men har du forsøkt stalker? syntes det var et veldig anderledes og interessant spill
Coffey Skrevet 27. juni 2007 Skrevet 27. juni 2007 Prøv Far Cry, Battlefield serien, Call Of Juarez, UT, SniperElite, det er de jeg har akkurat nå Men: Prøv Far Cry du
LarsP Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 S.T.A.L.K.E.R og System Shock II er to litt mer intelligente FPS-spill som anbefales på det aller sterkeste. De er en kombinasjon mellom FPS og RPG som gir deg en større frihet når det kommer til hvordan du har lyst til å spille gjennom spillene. Begge to er gysere av ypperste klasse, spill med lyset av.
Brede_Skapstroppen Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Armed Assault......nyeste skuddet på stammen fra folkene bak Operation Flashpoint. Nærmeste du kommer en militær FPS simulator.
Snorre Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Hei! Har fullført HL2, FEAR, Quake 4, CoD2, men er på jakt etter gode FPS spill. Liker ikke å lese reviews, men istedet få innblikk fra spillerne selv! Håper på noen fine svar 8955934[/snapback] Hva slags FPS er det du vil ha da? Er det samme hva slags fps det er? Finnes mange "sjangre" innenfor fps. Du har taktisk fps, rpg-fps, simulasjons-fps og kampsimulator-fps. Jeg ville tatt en titt på Stalker og System Shock 2 som LarsP anbefaler. To spill som har fått meget god kritikk. De går i sjangeren rpg-fps. Det er altså store muligheter for å "customize" fyren din og spillestilen. Du kan velge hvordan du vil spille igjennom spillet til en viss grad. Ellers er jo Armed Assault et annet godt alternativ som brede anbefaler. Her får du tidenes kanskje beste kampsimulator. Her får du styre alt fra fotsoldat, til tanks, helikopter og fly. Grafikken er slett ikke dårlig, og det taktiske aspektet er også stort. Man får tilgang til store landeområder og det er mulig å lage egne oppdrag. Om du liker ting som en blanding mellom arcade og realisme kan kanskje Battlefield-serien være noe for deg. I likhet med Armed Assault får du tilgang til å styre fortsoldater, tanks, helikoptre fly osv. Men nå på et begrenset brett. Oppførselen til fly, helikoptre og annet er ikke veldig realistisk, men føles greit nok. Spilet er fast-pased og det er ofte lite dødtid. Er veldig artig online og har et bra community om du finner de riktige serverne. Battlefield 2 er kanskje det i serien som er best, men det nyeste spillet i serien heter da Battlefield 2042 eller noe slikt. Battleifled 1942 er jo et annet alternativ, som du sikkert forstår av årstallet foregår Battlefield 1924 under andre verdenskrig.
LarsP Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Et spill til som anbefales er klassikeren Realms of the Haunting fra 1997, samt det originale Unreal fra 1998. Førstnevnte kan du lese mer om her. Spill er som vin, de blir ikke dårligere med årene.
LarsP Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Det gjelder naturligvis ikke for de overnevnte. Jeg har det fremdeles utrolig morsomt med RotH og Unreal. To av de beste FPS-spillene jeg noensinne har spilt.
flopflop Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 (endret) Var bare en tilfeldig kommentar knyttet til vinen.. Har selv ikke spilt det første spillet, men elsket Unreal Endret 19. august 2007 av demeyfint
Bear^ Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Om du ikke har forsøkt dem, råder jeg deg til å spille Max Payen 1 og 2. Ikke akkurat FPS, men heller TPS (tredjepersons skytespill). Bedre historie og skytespill skal du lete lenge etter. Kan og hive meg på bølgen av STALKER anbefalinger. Et meget interesangt spill som ikke akkurat følger den "normale" formelen for FPS, der du er ledet av nærmest usynelige vegger frem mot målet, men heller blir dumpa i en stor verden som er åpen for oppdagelsesreise. Det er dog ingen RPG elementer i STALKER, slik at du blir ikke sterkere eller får noe XP for å drepe andre. Bare muligheten for nye våpen og ting du kan loote de døde kroppene for.
Shifty Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Skrevet 28. juni 2007 (endret) Takk for alle tipsene! Far Cry, Realms of the Haunting og S.T.A.L.K.E.R. bestillt! Liker vel egentlig ikke superscary FPS som F.E.A.R. og S.T.A.L.K.E.R, men får vel prøve å overleve sistnevnte! Har (selvfølgelig) testet alle Battlefield-spillene, men ettersom disse er kun ment for multiplayer mistet jeg litt lysten, jeg liker ikke slike "store" multiplayer-spill. Holder meg heller til Medal of Honor: Allied Assault for multiplayer. Jeg gledet meg lenge til ArmA men har hørt at det er for buggete. Prøvde demoen, men falt ikke særlig i smak. Endret 28. juni 2007 av Shifty
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå