Gå til innhold

Oppgradering av PC


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hatt min PC et års tid nå og føler at det er på tide med en liten oppgradering.

Jeg hadde egentlig bare tenkt å oppgradere PCUen men ser at jeg må skifte ut hovedkortet mitt og siden jeg har socket 939.

 

Planen min er altså å skifte ut både hovedkort og prosessor.

Vil det minnet jeg har nå fungere med med et nytt hovedkort(Socket AM2?),eller må jeg bytte ut det og?

Grafikkortet hadde jeg ikke tenkt å bytte ut,vil det passe med hovedkortet?

 

********************************************

Pcen min nå:

PC--APLUS Case X|Hiper 525W |AMD 3700-|Asus A8N5X |Hitachi 250GB|Corsair 2GB RAM

X1800XT 512MB

**********************************************

Takker for all hjelp

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ingenting om hvor mye du vil bruke på oppgraderingen, men her er noen alternativer.

Rimeligste:

Intel Core 2 Duo E4300 - ca. 900,-

ASRock 775Dual-VSTA - ca. 500,-

Med denne kombinasjonen kan du beholde minnet du har i dag.

---

Anbefalt:

Gigabyte GA-P35C-DS3R - ca. 1200,-

Intel Core 2 Duo E6600 - ca. 1750,-

Corsair TWIN2X-6400 2 GB - ca. 800,-

Her kan du også oppgradere med DDR3 når det blir mer vanlig/rimligere.

---

Lenke til kommentar

Komplet har lagt ut 4200+ X2 for salg og netshop får det snart på lager til 850. Hvis du ikke har 2 gig, ville jeg kjøpt 939 prosessor siden du ikke skal bytte ut skjermkort. Jeg går ut ifra at du har DDR1 ram nå og det er ingen AM2 hk som støtter DDR1. AM2 går på DDR2.

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=52212

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337087

 

Det er solgt 6 slik cpur på et par timer så du må nok sjappe deg hvis du skal ha denne cpu'n. Det ser ut til at disse cpu'ne plutselig har gluppet ut igjen på nettbutikkene. DEt er en stund siden det har blitt solgt slik cpu'r på netbutikker.

 

Hvis du er en av de som må ha tipp topp bør du vel gå over til AM2 men da må du kjøpe ny ram i tilleg. Men ram er ikke det dyreste for tiden heller. Du får 2 gig til under 800. det var på 500 men jaja....

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...