Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

:(

 

En kompis av meg skulle vise ett korttriks,der han måtte ha en glatt overflate,det eg ikke visste var at han brukte biltaket mitt til å gjør dette.

 

Han la kortene ned på biltaket,og dro så kortene mot seg,og det resulterte i at taket fikk riper etter kortene..

 

Men..kan eg fikse dette..med en sånn poleringsmaskin og en sånn fluffy duk på,eller blir eg ikke kvitt disse ripene?..ser ikke ut som de er så dype...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

www.autogeek.net sier jeg bare!

 

Også kjøper du noe som heter Pinnacle XMT

 

De må selv finne ut hvilken av de du trenger.. Er nok ikke store riper så regner med at 1 holder. Har den selv for å fjerne swirls i lakken, du kan kjøpe 2 for å fjerne litt større riper.. Bare les deg fram du :)

 

Og du må ta det på med en maskin.

Lenke til kommentar

Dette ordner du enkelt med produkter du finner på BilExtra.

 

Først vasker du den. For å få en mest ripefri vask som mulig, anbefaler jeg at du bruker Meguiars Wash Mitt (aller helst Chenille) til å vaske med, anbefaler jeg NXT Car Wash.

 

Deretter går du over med Clay Kittet. Dette har hele bilen godt av.

 

Deretter bruker du DC Paint Cleaner. Gjerne med maskin. Denne arbeider du godt inn i lakken og tørker av.

 

Så, det fantastiske produktet Scratch X! Denne arbeider du ned i lakken for hånd. Og tørker av umiddelbart! Dette kan kreve flere omganger. Har oppledv å gjøre det 5 ganger for å få vekk ripene.

 

Deretter polerer du med DC Polish

 

Og avslutter det hele med NXT Wax. Eller DC Cleaner Wax.

 

Igrunn trenger du bare vask og scratch X, men følger du oppskriften over blir det helt utrolig.

 

Når det gjelder polishpads, kjøp Gule polishpads til maskin. Denne bruker du over stedet. På resten av bilen kan du bruke hvite eller blå. Avslutt også ripestedet med hvit/blå.

 

Du kan også prøve orange(allover) puter fra Clas Ohlson. Disse er aller enklest å få tak i.

Lenke til kommentar
Dette ordner du enkelt med produkter du finner på BilExtra.

...osv osv

8972848[/snapback]

 

Litt drøyt for å fjerne småriper, vel? Det ble et par tusen bare med de produktene du ramset opp der... men helt klart, han vil få et sinnsykt bra resultat!

Snarveien for kun å fjerne ripene er helt klart å bruke Scratch X som du nevner etter å ha rengjort bilen, og så legge på en eller annen voks for beskyttelse; billig eller litt dyr...

 

Hilsen en som har holdt en rekke kurs om akkurat disse produktene ;)

Lenke til kommentar
noen tips om hva eg skal bruke for å legge på denne scratch x og tech wax?

8980723[/snapback]

Jeg anbefaler at du prøver for hånd med poleringspader i skumplast, og tar av med en polerklut i microfiber eller et mykt håndkle.

NB:

Scratch-X skal du fjerne med klut før den tørker, Tech Wax fjerner du etter den har tørket. (tar 30-60min.)

Ikke bruk for mye kjemi, en flaske av hver av disse produktene skal holde til 10-20 omganger på en vanlig bil (hele bilen!)

Stå i skyggen, og lakken skal helst ha en temperatur på 15-25 grader.

Lenke til kommentar
Dette ordner du enkelt med produkter du finner på BilExtra.

...osv osv

8972848[/snapback]

 

Litt drøyt for å fjerne småriper, vel? Det ble et par tusen bare med de produktene du ramset opp der... men helt klart, han vil få et sinnsykt bra resultat!

Snarveien for kun å fjerne ripene er helt klart å bruke Scratch X som du nevner etter å ha rengjort bilen, og så legge på en eller annen voks for beskyttelse; billig eller litt dyr...

 

Hilsen en som har holdt en rekke kurs om akkurat disse produktene ;)

8979945[/snapback]

 

Klart det er dyrt og kanskje i noens mening, unødvendig, men det er slik jeg gjør det. Tar del og del. Ikke bare får man fjernet ripene, men man får også en herlig glans, og det blir lettere å jobbe med bilen for hver gang.

 

Nevner jo som sagt at man kun trenger å bruke S-X. Og da spiller man jo unna med 150kr.

 

Og egner ikke Meguiars Even Coat Applicator seg bedre til pålegging av produkter for hånd? Er iallefall meget godt fornøyd med de.

Lenke til kommentar
Klart det er dyrt og kanskje i noens mening, unødvendig, men det er slik jeg gjør det. Tar del og del. Ikke bare får man fjernet ripene, men man får også en herlig glans, og det blir lettere å jobbe med bilen for hver gang.

 

Nevner jo som sagt at man kun trenger å bruke S-X. Og da spiller man jo unna med 150kr.

 

Og egner ikke Meguiars Even Coat Applicator seg bedre til pålegging av produkter for hånd? Er iallefall meget godt fornøyd med de.

8981693[/snapback]

 

Har faktisk bare testet even coat til båt (samme, bare dobbelt så stor)

og ja; den var faktisk helt rå ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...