Gå til innhold

[LØST]ThermalTake BT vs. Zalman CNPS9700LED?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på hvilen av disse to CPU kjølerene, Zalman og Thermaltake, det vil vere lurest å gå for?

 

Har også vurdert en ThermalRight 120 Extreme kjøler. Men jeg syntest alt utstyret som man må kjøpe med den ikke kompenserte for den lave temperaturen. Zalman og ThermalTake var jo ikke langt bak i testene.

 

Det står altså i mellom disse tre kjølerne: Zalman CNPS9700LED, ThermalTake Big Typhoon og ThermalRight Ultra 120 Extreme + 120mm MIST vifte. (Viftegrill til 35 kroner kommer også med da dersom det blir ThermalRight kjøler)

 

Skal ha Quad CPU. :)

 

Mvh LockBreaker :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har en vifte å anbefale til den? Vil helst ha en med LED (blå) men de er som oftest uten viftekontroll. Og siden dete er CPU bør det være viftekontroll. :)

 

Derfor tenkte jeg den MIST vifta var god. Ble også anbefalt fra en her på forumet. :)

 

120mm MIST fan

 

Kunne jo evt. tatt denne og kjøpt en sånn en.

8949604[/snapback]

det er da vifte i Zalman kjøleren..

Lenke til kommentar
Noen som har en vifte å anbefale til den? Vil helst ha en med LED (blå) men de er som oftest uten viftekontroll. Og siden dete er CPU bør det være viftekontroll. :)

 

Derfor tenkte jeg den MIST vifta var god. Ble også anbefalt fra en her på forumet. :)

 

120mm MIST fan

 

Kunne jo evt. tatt denne og kjøpt en sånn en.

8949604[/snapback]

det er da vifte i Zalman kjøleren..

8949981[/snapback]

 

Ja, men dersom det ikke blir den eller Typhoon, så blir det thermalright sin. Foreløpig den beste på markedet. Testet av Anandtec.com opp mot kjente navn som Noctua NH-U12 osv.

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Tror zalmanen kjøler best. Den har også bedre viftekontroll, så du kan ha god kjøling når du trenger det, og stillegående løsning når du trenger det. Den dytter også den varme luften ut av kabinettet. (i tillegg til å kjøle hovedkortet/rammen til en viss grad)

 

- har selv Zalman CNPS9500LD! (som er 92*92mm utgaven)

:p

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Den Typhoon'en kan du få billig av meg. Makan til noe dritt å montere og har lett for å bli skjeiv. Dårlig kjøling på lav rpm og bråkete når viftehastigheten blir skrudd opp. For noe dritt.

 

Zalman og NorthQ lager etter min mening glimrende cpuvifter. Jeg har prøvd flere av disse og kan bare anbefale disse.

Lenke til kommentar
Har 4 TT og en zalman til min 478 cpu. De var meget enkle å montere, spesielt om du har sokkel 775.

Spartan: Lett for å bli skjeiv? Da har du nok ikke fått festene skikkelig på plass.

8960085[/snapback]

 

Prøvde flere ganger, men det er ikke så lett når vifta ser ut som en enorm sopp og gjør det vanskelig å jobbe nedi kassa.

Lenke til kommentar
Har 4 TT og en zalman til min 478 cpu. De var meget enkle å montere, spesielt om du har sokkel 775.

Spartan: Lett for å bli skjeiv? Da har du nok ikke fått festene skikkelig på plass.

8960085[/snapback]

 

Prøvde flere ganger, men det er ikke så lett når vifta ser ut som en enorm sopp og gjør det vanskelig å jobbe nedi kassa.

8961681[/snapback]

 

Mange kjølere som kjøler godt er jo store da!

 

Har selv montert big typhoonen uten problemer!

Er vel ikke så mange som sliter med å montere denne utenom når man har vêldig liten plass i kabinettet!

 

Big typhoonen er vel billigere også!

Lenke til kommentar
Den Typhoon'en kan du få billig av meg. Makan til noe dritt å montere og har lett for å bli skjeiv. Dårlig kjøling på lav rpm og bråkete når viftehastigheten blir skrudd opp. For noe dritt.

8957216[/snapback]

Så fordi du ikke klarer å montere noe så enkelt som Typhoon'en, så er den noe dritt? :whistle:

 

Har en sånn selv. Svært enkel å montere og kjøler veldig bra. Den gjør det jo veldig bra i tester, så den skulle være et trygt valg.

Lenke til kommentar
Den Typhoon'en kan du få billig av meg. Makan til noe dritt å montere og har lett for å bli skjeiv. Dårlig kjøling på lav rpm og bråkete når viftehastigheten blir skrudd opp. For noe dritt.

8957216[/snapback]

Så fordi du ikke klarer å montere noe så enkelt som Typhoon'en, så er den noe dritt? :whistle:

 

Har en sånn selv. Svært enkel å montere og kjøler veldig bra. Den gjør det jo veldig bra i tester, så den skulle være et trygt valg.

8972272[/snapback]

 

Jeg har montert cpuvifter og pc'er siden 1990 så jeg burde vite hvordan ?

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...