Gå til innhold

BF2142 har bare dårlig rykte!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke giddet å prøve BF 2142 enda, men er det like mye tåke der som på BF2?

Synshorisonten er litt vel kunstig synes jeg.

9053457[/snapback]

Grunnen til det er jo enkelt og greit fordi de med gode PCer ikke skal få for store fordeler.

9064837[/snapback]

 

Eller at du kan snipe folk på så lang avstand ?

Lenke til kommentar

Viss dere er lei tåken bør dere laste ned neste versjon av Project Reality!

 

se for dere 17 km² maps og 1 km syns rekkevidde

 

As is typical with our development cycles, about half way through we discover something really cool, then increase the release scope to bring y'all that cool new stuff. This time around it has been 1km view distances and 17 sq km maps. We were going to hold off until v0.7, but just couldn't resist

 

Adding 1km view distances has created a need to revisit a lot of aspects of the weapon systems. Most were set up for the current and vBF2 maps where engagement ranges are typically 400m. We've had to do a lot of tweaking and testing to get the weapon to perform correctly at 1000m engagement ranges (for example some projectiles were expiring from the world at 860m, which was never noticed previously because you coudn't shoot anybody that far away).

 

NOTE: not all maps are going to have these sort of view distances.. we've enabled this capability but have spent quite a bit of time tweaking and learning how to get it right. Some maps simply won't support this long of a view range.

 

On Kashan Desert the CPs are a LONG distance apart and the map takes a long time to drive / fly around. There is a lot of transport provided for Infantry. In addition the entire military complex pictured below is a CP group of 2 flags and the area is only accessible to Infantry. The military complex is about 1.6 sq km .. or the size of a small BF2 map heh. The CP flags are about 400m apart. With lots of cover for Infantry to advance and lots of places to set rally points and bunkers.

 

Astute folks will notice that the flag icon in the foreground is drawing, but the one about 500m away is not. I *think* we've managed to reduce the flag icon draw distance, which should greatly clean up the HUD. Still have to test that with Punkbuster which can often complain about name tag changes.

 

*note that this map is still heavily WIP .. lightmaps are not even rendered.

 

screen101.jpg

screen103.jpg

Klikk her for hele artikkelen

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Jeg har ikke giddet å prøve BF 2142 enda, men er det like mye tåke der som på BF2?

Synshorisonten er litt vel kunstig synes jeg.

9053457[/snapback]

Grunnen til det er jo enkelt og greit fordi de med gode PCer ikke skal få for store fordeler.

9064837[/snapback]

 

Eller at du kan snipe folk på så lang avstand ?

9065072[/snapback]

Ja, er ikke det en stor fordel? :\

Lenke til kommentar
BF2142 er ikke bra. Ingen digger framtida. Du sier at det fortsatt er bra gameplay. Selvsagt er dette sant, men i og med at det er i fremtida, ødelegger det grafikken fullstendig.

Konklusjonen er at BF2 er minst 7.3 ganger bedre.

9078207[/snapback]

Grafikk = /care

Gameplay veier ca 95% for meg.

 

edit: men ja, generellt sett skal jeg være enig i at framtid ikke er speesielt kult. :)

Endret av zappy
Lenke til kommentar

BF2142 er ganske kult, men problemet med det er at det krever så altfor mye (og i mitt tilfelle: støtter f*en meg ikke dualcore bra nok, blir disca dersom jeg ikke setter affinity på 0. -_-) og har så og si like bra grafikk som BF2. BF2 er mye bedre syns jeg, syns det blir mye mer action i det og. Og har minimum 50fps med alle graphics på fullt.

Lenke til kommentar
ingen som har spilt forgotten hope, det er sinnsykt bra, gleder meg til det kommer til bf2, da trur eg at eg ska kjøpe bf2, men bf2142 er et veldigt bra spill, elsker infantery kampe der+ walkerne :!:

9145875[/snapback]

 

Hva går Forgotten Hope ut på?

9150303[/snapback]

 

 

samme som bf1942 men den er mye mer realistisk, på den nye de slipper ut til bf2 trur eg de har lagt til hele 250 forskjellige kjøretøy, det er en skikkelig kul mod, anbefaler den på det sterkeste til alle som er fasinert av ww2 :thumbup:

Lenke til kommentar
samme som bf1942 men den er mye mer realistisk, på den nye de slipper ut til bf2 trur eg de har lagt til hele 250 forskjellige kjøretøy, det er en skikkelig kul mod, anbefaler den på det sterkeste til alle som er fasinert av ww2 :thumbup:

9151153[/snapback]

Link ?

 

Men er det en mod til BF2 så amn må ha BF2 for å spille forgotten hope ?

Lenke til kommentar
ingen som har spilt forgotten hope, det er sinnsykt bra, gleder meg til det kommer til bf2, da trur eg at eg ska kjøpe bf2, men bf2142 er et veldigt bra spill, elsker infantery kampe der+ walkerne :!:

9145875[/snapback]

 

Hva går Forgotten Hope ut på?

9150303[/snapback]

 

 

samme som bf1942 men den er mye mer realistisk, på den nye de slipper ut til bf2 trur eg de har lagt til hele 250 forskjellige kjøretøy, det er en skikkelig kul mod, anbefaler den på det sterkeste til alle som er fasinert av ww2 :thumbup:

9151153[/snapback]

 

(Det er en mod til BF2 Ghost, da må du ha BF2 installert).

 

Takk, det høres gøy ut.... Sjekk også ut Project Reality :)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=798608&hl=

Endret av Cri
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Dette er det like mye vits i som i andre diskusjoner som: Xbox vs PS3, Intel vs AMD, Nvidia vs ATI/AMD.

 

Selv spiller jeg BF2 på lan med venner og BF2142 på internett ;)

 

Var vel mye oppstyr angående reklamen i 2142, jeg har faktisk ikke sett noen produkter til salgs enda :p

Endret av Slettet+5432143541
Lenke til kommentar
BF2142 er ganske kult, men problemet med det er at det krever så altfor mye (og i mitt tilfelle: støtter f*en meg ikke dualcore bra nok, blir disca dersom jeg ikke setter affinity på 0. -_-) og har så og si like bra grafikk som BF2. BF2 er mye bedre syns jeg, syns det blir mye mer action i det og. Og har minimum 50fps med alle graphics på fullt.

9117601[/snapback]

Vil anbefalle deg å kjøre alt på low bortsett fra gemoeti(medium) og view distance(100%)

- Bedre FPS, og ikke minst er det mye letter å se fienden.

 

Personlig liker jeg 2142 best. Fint public spill (CQ), og brukbart klanspill hvis man bruker clanmod. Bf2 er litt for random når det gjelder hitboxer og slikt. Det trekker mye ned for min del...

Lenke til kommentar
BF2142 er ganske kult, men problemet med det er at det krever så altfor mye (og i mitt tilfelle: støtter f*en meg ikke dualcore bra nok, blir disca dersom jeg ikke setter affinity på 0. -_-) og har så og si like bra grafikk som BF2. BF2 er mye bedre syns jeg, syns det blir mye mer action i det og. Og har minimum 50fps med alle graphics på fullt.

9117601[/snapback]

Vil anbefalle deg å kjøre alt på low bortsett fra gemoeti(medium) og view distance(100%)

- Bedre FPS, og ikke minst er det mye letter å se fienden.

 

Personlig liker jeg 2142 best. Fint public spill (CQ), og brukbart klanspill hvis man bruker clanmod. Bf2 er litt for random når det gjelder hitboxer og slikt. Det trekker mye ned for min del...

9210115[/snapback]

 

har du ikke så god maskinvare at du kan spille alt på fullt så drit i det :whistle:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...