Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og ALT er jo helsefarlig hvis man gjør det feil...

 

(Jfr Zoro Sama sitt innlegg lenger oppe her.)

 

EKSTREMT mye lettere å gjøre turn feil enn å gjøre noe feil innen svømming som er helsefarlig.

 

Ja, jeg har aldri hørt om noen som har drukna før. /ironi

 

Grunnen til at du ser på svømming som enklere sånn generelt sett er at du har lært det fra du var liten (i større eller mindre grad). For de som har vokst opp med turn skal det veldig mye til for å skade seg. Og de som underviser i turn skal ha sikringskurs (men her failer de fleste gymlærere).

 

For øvrig er det ikke helsefarlig å få gangsperre (også kjent som den stive nakken din etter noen forsøk med hodeståing).

Lenke til kommentar

Men selv om man ikke er en erfaren svømmer, skal det mye til for å skade seg. Skal også en del til for å drukne. Er nok en god del flere som har skadet seg ved turn enn folk som har druknet

 

Av ovennevnte grunn.

Jeg vet veldig mange som har sklidd på bassengkanten, på stupebrettene, kræsja i bunnen, i bassengkanten osv. Selvsagt er det nesten umulig å skade seg ved å svømme bryst fram og tilbake hver bidige dag, men det gjelder også om man bare stuper kråke i turnen, og man lærer ikke en dritt av noen av delene. Uansett hvilken idrett man velger må man prøve nye ting for å utvikle seg, og det innebærer selvsagt en viss risiko for å gjøre feil (etter min mening noe av poenget med å holde på med noe). Med de rette rammene er uansett det aller meste veldig trygt, og det gjelder også turn.

Lenke til kommentar

Men, skal man prøve noe nytt innen turn, er det veldig lett å skade seg, i motsetning til svømming. Det å skli på bassengkanten eller stupebrettet har ikke noe særlig med sporten svømming å gjøre. Og å treffe bunden eller bassengkanten er ikke noe som skjer hvis man stuper der man skal stupe og ikke hopper/stuper idiotisk nærme kanten. :p

 

Jeg er også instruktør, for små barn som vil lære å svømme. Har enda tilgode at noen skader seg. Har holdt på med det siden August i fjor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...