Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaring med Ventelo/NGT + valg av hastigheit


Anbefalte innlegg

Er på tide å bytte vekk frå Telenor som leverandør av breiband og fasttelefoni. Lurte på å bytte til Ventelo Bluecom Large /X-large + breibandstelefoni frå Ventelo. Eit andrevalg er NextGenTel

 

Så, då blir spørsmåla som fylgjer:

1. Har nokon erfaringar med Ventelo (& NextGenTel) som leverandør? Stemmer rekningane, stabil hastigheit , dårlig/bra kundeservice, oppetid, leveringstid osv.

2. Trur ikkje Ventelo (& NextGenTel) har eige nett her, så leiger vel linje av Telenor, ka vil då "Telenor går ut av NIX" ha å seie?

 

Evt. andre selskap som kan tilby omtrent samme prisar med breibandstelefoni (i Hordaland..)

 

Edit:

 

Ved hjelp av speedometeret til Hw.no finn eg ut at eg er ca 1,6 km frå sentralen og at min max hastigheit er ADSL 6080/512.

 

Vil det då vere vits i å velge f.eks Ventelo X-large (6500/640)?

Endret av ThaBman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+98123897187934

Hatt Bluecom, både før og etter at de ble kjøpt av Ventelo. Har NGT nå og er mer fornøyd nå.

I forbindelse med jobben overvåker vi linje fra både Ventelo og NGT for kunder, og spesielt i Oslo og Akershus sliter Ventelo med betydelig dårligere stabilitet.

Jeg tror også du får litt bedre opplastingshastighet med NGT.

Endret av Slettet+98123897187934
Lenke til kommentar

Jeg har meget blandede erfaringer med Ventelo (Bluecom). Har hatt linje fra dem i flere år, og det har stort sett hvert veldi stabilt, og jeg liker måten de leverer på, de gir kun ut et modem i bridge modus og du kan selv koble opp opptil 3 maskiner bak dette modemet og få offesielle ip adresser på alle maskiner, eventuelt kjøpe egen router.

 

Men har også dårlige erfrainger med dem. Jeg skulle hatt oppgradert hastigheten min hos dem for lenge siden, men fikk ikke oppgradert før jeg maset masse på dem. De svarer også veldi treigt på e-post, og noen ganger svarer de ikke i det heletatt. På telefonsupporten deres sitter det også folk som har veldi dårlig peiling på det tekniske, virker som om de har en liste med standard svar, og vet ikke noe ut over det.

Lenke til kommentar

anbefaler ikke ventelo.

Hadde Blucom i 2 år. gikk greit i begynnelsen men så ble det kjøpt opp av Ventelo. Fikk plutselig problemer med linjen og måtte benytte meg av supporten.

Da begynte et halvt år med he***te. Måtte skifte leverandør til slutt. Søk på mine tidligere innlegg hvis du vil ha hele historien.

Lenke til kommentar

Har brukt NGT i 2-3 år og Ventelo i ca 1 år. Ingen forskjell på stabilitet, begge har hatt gått klar tekniske problemer. NGT pådrog seg litt administrativt kluss med fakturaer, men selve ADSL linja var upåklagelig, men på den tiden håpløst å få klart opp i fakturaer på telefon..

 

Ellers må innholdstjenesten til NGT skrives som en pluss i margen for de som trenger denslags. Begge har vel såvidt eg vet et IP telefoni tilbud. Og siste forskjell er at NGT pakker på deg en router av varierende fabrikat, mens Ventelo gir deg et skikkelig modem. Eg foretrekker riktig nok et modem, så kan eg bruke mitt eget utstyr videre uten å tenke på to lag med NAT routing eller å sette opp en halveis bro i NGT sin router, eller at instillingene mine forsvinner om eg bytter levrandør. I tillegg til at eg har et ekstra modem skulle lyn og torden slippe gjennom overspenningsvern.

 

Eg kommer ikkje til å bytte tilbake til NGT kun pga pris/hastighet i allefall.

Lenke til kommentar
1. Har nokon erfaringar med Ventelo (& NextGenTel) som leverandør? Stemmer rekningane, stabil hastigheit , dårlig/bra kundeservice, oppetid, leveringstid osv.

 

2. Trur ikkje Ventelo (& NextGenTel) har eige nett her, så leiger vel linje av Telenor, ka vil då "Telenor går ut av NIX" ha å seie?

 

Evt. andre selskap som kan tilby omtrent samme prisar med breibandstelefoni (i Hordaland..)

 

Ved hjelp av speedometeret til Hw.no finn eg ut at eg er ca 1,6 km frå sentralen og at min max hastigheit er ADSL 6080/512.

 

Vil det då vere vits i å velge f.eks Ventelo X-large (6500/640)?

8933160[/snapback]

 

1. Jeg har hatt Bluecom (Ventelo) og byttet over til NGT pga pris og policy.

Har gode erfaringer med begge og spesielt NGT som har en kjempegod opptid på linja samt stabilt høy hastighet på ADSL2+

 

2. Sjekk alle aktuelle ISPer ved å gå inn på hjemmesiden deres og tast inn telefonnr.

 

3. Sjekk telepriser.no Husk at du ikke behøver å bruke iptelefoni fra ISP (disse er som regel dyrere enn alternativene).

 

4. Tipper du kan få Ventelo X-large selv om 'kapax' sier noe annet.

 

5. NGT kommer nå med gratis webplass på 5GB. Denne kan man bruke til backup, hjemmeside e.l.

Lenke til kommentar

Jeg har ventelo og er egentlig ikke spesiellt fornøyd, for det første fordi de plutselig sendte meg en 6 måneders faktura som jeg aldri hadde bedt om. For det andre fordi jeg må betale ekstragebyr fordi jeg måtte ha oppdelt den 6 måneders regningen seriøst lol... Når jeg bestilte så valgte jeg å ikke ta med modem fordi jeg hadde et selv som virket, men jeg hadde litt problemer med linjen i begynnelsen som sagt og den personen jeg snakket med på kundeservice tilbydde meg et modem, gratis... Jeg spurte faktisk om det fordi jeg ville ikke betale for et nytt modem når jeg allerede hadde det. Nå i seinere tid viser det seg at jeg må betale 300 kroner for det... Way to go, maken til drittfirma skal du leite lenge etter... Jeg sier opp her når bindingstiden min er gått ut eller når jeg har råd til det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...