Gå til innhold

Expert nekter å gi meg ny maskin


Anbefalte innlegg

Det jeg synes er rart er at hvis Wii-en bare var et par dager - hvorfor benyttet ikke trådstarter seg av 30-dagers returretten Expert har? Da kunne han enten fått pengene igjen, fått tilgodelapp eller fått en ny Wii, og det ville vært butikken sitt problem (med mindre det var brukerfeil).

 

Dog fortsår jeg at butikken er skeptisk. Hvis du hadde jobbet i en elktronikkforretning hadde du skjønt det, du vil ikke tro hvilke utrolige ting vi har fått inn. Bare for å nevne noen: TV-esker fylt med sand (kunden håpet sikkert at vi ikke skulle titte oppi), TV-esker med en gammel TV oppi og med en gang man snur ryggen til EE-avfallet (der folk leverer gamle elektroprodukter) står det fem polakker og en varebil der og stjeler. Rart man ikke stoler på folk?

9016242[/snapback]

 

:nei: Expert har ikke det

 

EDIT: Viss du ikke stoler på meg når jeg sier at jeg ikke har rørt skruene trenger du ikke å poste her. Lag en ny tråd

Endret av AP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Expert har da vitterlig bytterett, men ikke like "fri" som den Elkjøp har. 30-dagers returrett, bare se bakerst i DM-ene som blir sendt ut med Posten.

 

AP: jeg har ikke anklaget deg for noen ting. I motsetning til mange av de andre som poster her, jobber jeg i en elktronikkforretning og kan derfor litt om rutinene. Forrige post var ikke ment som en anklage mot deg, men mer mot Expert-butikken.

 

Edit: til han som jobbet i Expert; hos oss blir servicenene oppdatert fortløpende når det skjer noe. Da er det bare for meg å gå inn på Elguiden og se. Eks:

 

05.05.07: Venter forsendelse

08.05.07: Mottatt

13.05.07: Avventer reparasjon

 

Dog får jeg ikke noen detaljer, men jeg kan ringe til servicepartneren og be dem faxe det.

 

 

Jeg er riktignok ikke serviceansvarlig, men det hender jeg må ta noen servicer jeg òg. :)

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Hva har det med saken å gjøre? For å si det slik: det skal mye til at Toyota leverer en bil som bare mangler girstang (sånne feil skjer bare ikke, samme med manglende skruer på en Wii), men de kan fint levere en model med svakhet i vindusheisermotoren (som er en feil man ikke kan se uten videre, samme som med Xboxen - ingen på fabrikken kunne se at den kom til å eksplodere).

8931532[/snapback]

 

Nissan presterte å leveren en automatgirversjon som hadde 40Hk mindre enn manuellversjonen (og det som sto i vognkortet). Feil skjer. Synes det er tåpelig å angripe forbrukeren.

 

Jeg kjøpte en GPS i dag som hadde en 3 timer lang kjørelogg i Bergensområdet på seg. Da jeg leverte den tilbake sa dem at det umulig kunne være en B-vare, ettersom den var pakket ut av kveldsleveransen til butikken samme dag. Det finnes mao. flere steder i et produksjonsledd hvor det kan skje sabotasje.

 

edit:

 

Klistremerkegreiene gjelder også for Xbox 360.

Endret av radivx
Lenke til kommentar
Hva har det med saken å gjøre? For å si det slik: det skal mye til at Toyota leverer en bil som bare mangler girstang (sånne feil skjer bare ikke, samme med manglende skruer på en Wii), men de kan fint levere en model med svakhet i vindusheisermotoren (som er en feil man ikke kan se uten videre, samme som med Xboxen - ingen på fabrikken kunne se at den kom til å eksplodere).

8931532[/snapback]

 

Nissan presterte å leveren en automatgirversjon som hadde 40Hk mindre enn manuellversjonen (og det som sto i vognkortet). Feil skjer. Synes det er tåpelig å angripe forbrukeren.

 

Jeg kjøpte en GPS i dag som hadde en 3 timer lang kjørelogg i Bergensområdet på seg. Da jeg leverte den tilbake sa dem at det umulig kunne være en B-vare, ettersom den var pakket ut av kveldsleveransen til butikken samme dag. Det finnes mao. flere steder i et produksjonsledd hvor det kan skje sabotasje.

 

edit:

 

Klistremerkegreiene gjelder også for Xbox 360.

9019591[/snapback]

 

Det er latterlig at butikkene prøver å selge b-vare som ny vare.

Dette gjelder jo alt i elektronikk. Særlig når noen har kjøpt en "ny" harddisk med full av gamle filer :p Jeg vet at slikt kan skje ved misfortåelser av ansatte i butikken. Men de må da også beklage det hele og gi kunden en NY vare.

Elkjøp har også kommet opp i en slik situasjon noen ganger, og de beklager også offentlig. Dette burde sikkert også Expert lære seg?

 

Og når det gjelder trådstarter, så er det faktisk en sjanse for at han har fått en b-vare. Som forrige eiere mulig også har åpnet.

Men butikkene vil aldri innrømme at de har solgt en b-vare som ny vare.

 

Som sagt, har du ikke selv prøvd å åpne den, så bør du virkelig ikke gi opp.

Da blir forbrukerrådet neste.

Du kan også prøve å sende en e-post til hovedkontoret eller ringe? Prøv da å få kontakt med en med fullmakt.

 

Når jeg har kjøpt spillekonsoll, bærbar pc. stasjonær pc, så har jeg aldri gått igjennom og sjekket om det mangler en skrue. Hvem gjør det?

Lenke til kommentar

Nå kom nintendoen min fra verkstedet og nå krever Expert 500 kroner av meg bare for at de har skjekket hvem sin feil det er de mener jeg har ødelagt den selv og krever 500 kroner.

 

Jeg ble ikke opplyst at det koster 500 får å skjekke hvem sin feil det er.

Lenke til kommentar
Nå kom nintendoen min fra verkstedet og nå krever Expert 500 kroner av meg bare for at de har skjekket hvem sin feil det er de mener jeg har ødelagt den selv og krever 500  kroner.

 

Jeg ble ikke opplyst at det koster 500 får å skjekke hvem sin feil det er.

9067890[/snapback]

Du får det skriftlig fra dem. Står nederst og på baksiden av servicelappen.

Lenke til kommentar
Det skal MYE til at Nintendo bare glemmer å skru i skruene, det skal også mye til at Expert har skrudd ut skruene i et forsøk på å ødelegge ryktet sitt ...

 

Hvorfor du skulle skru ut skruene? Chippe? Prøve å chippe?

8931507[/snapback]

 

Ikke glem at de første xboxene eksploderte

8931520[/snapback]

Høres nesten ut som om det er åpenbart at du har prøvd å chip'e den, men misslyktes og vil ha en ny wii :p

 

Men nok om det. Hvis Expert får en Nintendo Wii som mangler skruer, så hjelper det nok lite, uansett hva du sier. Hvis en kunde kommer inn skal ha NEL på en hårklipper som har hår i klipperen og du sier at hårene allerede var der, så blir det noe av det samme.

 

"Sikkert produsenten som tok seg en klipp under produksjon?" :tease:

Lenke til kommentar
For å bli litt mer seriøs. Har du servicelappen du fikk hos expert da du sendte den inn? Du skulle fått en lapp med et servicenummer på når de sendte den inn. Fikk du det?

9068043[/snapback]

 

Jeg fikk ikke noe sånt

Lenke til kommentar
For å bli litt mer seriøs. Har du servicelappen du fikk hos expert da du sendte den inn? Du skulle fått en lapp med et servicenummer på når de sendte den inn. Fikk du det?

9068043[/snapback]

 

Jeg fikk ikke noe sånt

9068056[/snapback]

Okey, for expert gir ut én lapp til kunden da varer sendes inn, én lapp når du mottar varen etter service/reparasjon. Hvis du ikke fikk det, vil jeg anbefale deg å gå ned til Expert-forhandleren, spørre etter en kopi av en servicelapp du har "mistet". Da vil de antakelig søke deg opp gjennom navn og de skriver ut en kopi. Expert får nemlig verkstedets arbeidsrapport kopiert på deres interne bilag, og du kan da se hva som har blitt gjort :)

Endret av Milt
Lenke til kommentar
For å bli litt mer seriøs. Har du servicelappen du fikk hos expert da du sendte den inn? Du skulle fått en lapp med et servicenummer på når de sendte den inn. Fikk du det?

9068043[/snapback]

 

Jeg fikk ikke noe sånt

9068056[/snapback]

 

Du må jo ha fått noe? De kan ikke gi deg en regning for 500-1000 kr uten å si hva som er årsaken. Og jeg har ikke noe tro på at de gjorde det nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...