Gå til innhold

Hvordan flakke ballen?


tolan

Anbefalte innlegg

De proffe ballene flakker, eller, ihvertfall ikke slike drittballer du får i alle sportsbutikker til under 400,-

 

I denne videon forklarer christiano litt hvordan han skyter, man hører ikke helt hva han sier, men han viser hvordan han har foten og hva han gjøre med kroppen:

 

 

Det er ikke akkurat en "learn-to-kick-like-ronaldo" tutorial, men man ser ihvertfall hvordan han har foten :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har merket at denne ballen, Nike Total 90 Aerow II og Nike Total 90 Hi Vis ballene flakker mye når man treffer dem "riktig", dvs med C.Ronaldos frisparkteknikk.

På kamper og trening skyter jeg selv med denne "teknikken".

De gangene jeg har scoret med denne teknikken er som oftest fra ca 23-30 meter fra målet, så det egner seg best fra avstand foran mål (utifra egne erfaringer). Da har ballen så vidt gått over muren, for så å flakke side til side og retning mot ett av hjørnene. Eller at ballen går høyt ved siden av muren og så duppe ned under tverleggern. Se f.eks de gangene Cristiano har scoret på frispark. Uansett, det er fart og et hardt skudd som skal til, i tillegg til at man må treffe ballen i midten. Da er det bare å la ballen gjøre resten selv i luften. Av og til etter at jeg har fyrt løs ballen, vet jeg ikke hvilken retning ballen kommer til å gå, (tror heller ikke at Ronaldo vet det selv), men det er ihvertfall retning mot mål. :!:

 

(Bruker Nike vapor iii skoene på kamp/treninger og øver frispark med de nevnte nike fotballene.)

Endret av The1
Lenke til kommentar
Har merket at denne ballen,  Nike Total 90 Aerow II og Nike Total 90 Hi Vis ballene flakker mye når treffer dem "riktig", dvs med C.Ronaldos frisparkteknikk.

På kamper og trening skyter jeg selv med denne "teknikken".

De gangene jeg har scoret med denne teknikken er som oftest fra ca 23-30 meter fra målet, så det egner seg best fra avstand foran mål (utifra egne erfaringer). Da har ballen så vidt gått over muren, for så å flakke side til side og retning mot ett av hjørnene. Eller at ballen går høyt ved siden av muren og så duppe ned under tverleggern. Se f.eks de gangene Cristiano har scoret på frispark. Uansett, det er fart og et hardt skudd som skal til, i tillegg til at man må treffe ballen i midten. Da er det bare å la ballen gjøre resten selv i luften. Av og til etter at jeg har fyrt løs ballen, vet jeg ikke hvilken retning ballen kommer til å gå, (tror heller ikke at Ronaldo vet det selv), men det er ihvertfall retning mot mål. :!:

 

(Bruker Nike vapor iii skoene på kamp/treninger og øver frispark med de nevnte nike fotballene.)

9006786[/snapback]

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Spørsmål til trådstarter;

 

Hvorfor har du lyst til å emulere teknikken til en fotballspiller som ikke er særskilt god på dødball?

 

Er det to teknikker man bør gå for så er det overskruen til Juninho samt det absurde treffpunktet til Marek Sapara.

Lenke til kommentar
Spørsmål til trådstarter;

 

Hvorfor har du lyst til å emulere teknikken til en fotballspiller som ikke er særskilt god på dødball?

 

Er det to teknikker man bør gå for så er det overskruen til Juninho samt det absurde treffpunktet til Marek Sapara.

9021237[/snapback]

 

For all del, gode de og. Men et skudd som "dabber" er kjempevanskelig å ta for en keeper, og ikke minst pinlig for keeper å slippe inn. For mange vil det se ut som den bare går rett på keeper...

Lenke til kommentar
Spørsmål til trådstarter;

 

Hvorfor har du lyst til å emulere teknikken til en fotballspiller som ikke er særskilt god på dødball?

 

Er det to teknikker man bør gå for så er det overskruen til Juninho samt det absurde treffpunktet til Marek Sapara.

9021237[/snapback]

 

Fordi jeg kan de fleste teknikker, har lyst til å lære meg å flakke og, det er kult :)

 

Beckham er bedre på den teknikken en Sapara da :p Juninho skyter jo også noen ganger på samme måte som Ronaldo.

Endret av tolan
Lenke til kommentar

Som sagt, da bør du heller prøve å se på hvordan Torsten Frings, evt Frank Lampard (ingen frekke kommentarer ang. rebound-Frank er dere snille:P) slår frisparkene. De er flinkere til å legge ballen akkurat over muren samtidig som den glir fra side til side.

 

Beckham vil utvilsomt bli husket som en av de beste gjennom tidene når det kommer til frispark på ~20 meter. Greia hans var at han klarte å slå ballen likt hver eneste gang og dermed ha en utrolig høy uttelingsprosent på frisparkene.

Lenke til kommentar
Som sagt, da bør du heller prøve å se på hvordan Torsten Frings, evt Frank Lampard (ingen frekke kommentarer ang. rebound-Frank er dere snille:P) slår frisparkene. De er flinkere til å legge ballen akkurat over muren samtidig som den glir fra side til side.

 

9021865[/snapback]

 

Kan du sende en link, fant ingen videoer av verken Frings eller Lampard på youtube. Send helst link av begge :)

jeg mener av skudd lixm.

Endret av tolan
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Skal vise dere frispark jeg! :D

9275106[/snapback]

Dette har skjedd en gang. Mange andre klarer det gang på gang på gang på gang...på gang...på gan...

9276096[/snapback]

Så? Det er alikevel et av de fineste frisparkene jeg har sett.

 

Ronaldo er elendig på frispark, treffer som oftest muren. Fat Frank må som oftest ha hjelp fra motstandere for at ballen skal gå inn (les: ballen går via andre spillere og inn).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Selvfølgelig har det ingenting med skoene å gjøre.

8943305[/snapback]

Hvorfor ikke? Om du skyter med gummistøvler som er 5 størrelser for store, så tviler jeg på at du ville fått et slikt skudd.

 

For meg er det slik vertfall.. Skuddene blir kun slik med vapor skoene.

8944809[/snapback]

 

 

Saklig?

9495717[/snapback]

Ja. Faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...