Gå til innhold

Hvordan flakke ballen?


tolan

Anbefalte innlegg

Jeg lagde denne tråden for å få noen gode tips til hvordan jeg kan skyte ballen slik at den sikksakk flakker uten rotasjon....

Ronaldo klarer det en unik skuddteknikk, der skuddene skrur (de skrur egentlig ikke, ballen roterer jo ikke i det hele tatt, de flakker heller) både 2 og 3 veier i samme skudd, uten at ballen rotererer..

 

Bare se her:

 

http://www.youtube.com/watch?v=M_tLV6bfg9U

 

http://www.youtube.com/watch?v=xuWgSoADEvw...related&search=

 

Ballen flakker ut fra side til side, uten at den roterer. Trenger gode tips til skuddteknikk for å klare dette.

 

Så har noen noen forslag, så skriv

 

Alt hjelper. Hvor man skal treffe på ballen, stiv ankel, fullføre skuddet helt ut, hvordan tilløp (grader, kort/langt, fart osv), armer, stamfot ?

Endret av tolan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare så det er sagt: C. Ronaldo er ingen god frisparkskytter. Han skyter i muren 9 av 10 ganger, men ja, den ene gangen han ikke treffer muren blir det farlig.

 

Uansett, jeg husker jeg prøvde lenge å finne ut denne måten å ballen til å svaie og rotere på en veldig rar måte for noen år siden. Det jeg til slutt kom frem til var at man måtte skyte ballen ned i bakken. Se for deg at du løper mot ballen og skal skyte den framover. Istede for å banke ballen fremover tar du heller å treffer den helt bakerst og banker den ned i bakken i stedet. Virker som ballen blir litt "usikker" på hva den da skal gjøre.

Lenke til kommentar

Hos meg funker det hvis du løper rett mot ballen, slik Ronaldo gjør, og treffer midt på midten av ballen. Ikke under, over eller på siden. Midt i sentrum av ballen.

På enkelte baller funker dette, mens på baller som f. eks Teamgeist flakker den stort sett slik hele tiden hvis du treffer rent.

Lenke til kommentar
Hos meg funker det hvis du løper rett mot ballen, slik Ronaldo gjør, og treffer midt på midten av ballen. Ikke under, over eller på siden. Midt i sentrum av ballen.

På enkelte baller funker dette, mens på baller som f. eks Teamgeist flakker den stort sett slik hele tiden hvis du treffer rent.

8928789[/snapback]

 

Jeg treffer rent hele tiden (dvs midt på ballen så ballen ligger stille og uten rotasjon i luften), men bare noen få ganger flakker ballen.

Hvilke baller har dere fått det til med? Og hvilke sko bruker du/dere? Og hvilke sko bruker Ronaldo?

Bare kom med fler forslag!!=)

Endret av tolan
Lenke til kommentar
Ronaldo bruker "spesial-lagde" nike vapor mercurial, om jeg ikke tar grundig feil her.

Han bruker ihvertfall Nike Vapor av noe slag.

8929645[/snapback]

Tviler på at skoene har noe som helst å si for utførelsen av skuddet.

C.Ronaldo er ikke akkurat et forbilde når det kommer til frispark. Han skyter storsett i muren på de fleste frisparkene.

Lenke til kommentar
Ronaldo bruker "spesial-lagde" nike vapor mercurial, om jeg ikke tar grundig feil her.

Han bruker ihvertfall Nike Vapor av noe slag.

8929645[/snapback]

Tviler på at skoene har noe som helst å si for utførelsen av skuddet.

C.Ronaldo er ikke akkurat et forbilde når det kommer til frispark. Han skyter storsett i muren på de fleste frisparkene.

8930074[/snapback]

Tror det var et svar på "hvilke sko bruker Ronaldo?"..

Lenke til kommentar
Jeg har lagt merke til dette selv, men da på volleyspark.

 

Jeg treffer helt reint, trenger ikke å ta i så hardt eller, men ballen får en sinnsyk fart. Den ligger i luften utenom at den roterer.

 

Det skjer når man treffer slik at ballen får 0 skru.

8943028[/snapback]

 

 

Treffer helt rent hver gang jeg, skyter med 0 rotasjon. Men er det noe jeg kan gjøre for å få ballen til å flakke? kanskje som noen sa, skyte enda hardere?

Lenke til kommentar

når jeg skyter midt på ballen så hardt jeg kan med vapor sko blir skuddene mine også slik.. så jeg tror det har noe med vapor skoene å gjøre..

 

edit: skuddene mine blir ikke slik med andre sko når jeg skyter på den samme måten..

Endret av Tommy-T
Lenke til kommentar
Selvfølgelig har det ingenting med skoene å gjøre.

8943305[/snapback]

Hvorfor ikke? Om du skyter med gummistøvler som er 5 størrelser for store, så tviler jeg på at du ville fått et slikt skudd.

 

For meg er det slik vertfall.. Skuddene blir kun slik med vapor skoene.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke? Om du skyter med gummistøvler som er 5 størrelser for store, så tviler jeg på at du ville fått et slikt skudd.

 

For meg er det slik vertfall.. Skuddene blir kun slik med vapor skoene.

8944809[/snapback]

Hvordan kan du si det? Ikke begynn å sammenlign gummistøvler med fotballsko. Du kan få til det skuddet om du har nike, adidas eller diadora. Kunsten er å treffe rikitg, nok kraft o.l. Ballen må selvsagt være av en spesiell type for å få den til å "flakke", er ikke alle som gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...