Gå til innhold

Lere og Springe Raskere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:ph34r:

Løp mye! Løpe gjerne i oppoverbakker. Siden du skal trene på 60-meteren bør du kanskje...

 

- Løpe så langt du greier med maks intensitet.

 

Når du blir sliten, gå litt. Så prøver du igjen! Da får du opp hurtigheten din, samtidig som at det er en fin, morsom øvelse!

8925781[/snapback]

 

 

jeg tenkte spesielt på 60m, bleier og spiller høgrebekk på 11'(fotball)

og blir ofte løpt forbi. :ph34r:

Lenke til kommentar

morsomt? kan ikke akkurat si at jeg løper og ler :D

 

så tv-slave som jeg er så er midt tips nye joggesko! men jeg tror jeg løper fortere med et nike merke på capsen :D

 

Intervall trening. gå et minutt og spurt et minutt annen hver gang.. følg klokka slavisk! ta f.eks 3 min (GÅ)pause hvert 10 min ellers går du i bakken!(gjelder meg da) du blir helt knekt og ser fort resultater! funker bra på sykkel hvertfall!

Lenke til kommentar
hei,, har dere noen tips som du kan springe raskere, selv om jeg er 12år,å er

162cm høy 50kg? er omtrent som de andre i klassen min,. men jeg springer på 60m på 10.51!! og e andre på 9.?      er det noe jeg kan gjøre for og forbedre meg!

8925771[/snapback]

For å løpe fortere så må du trene eksplosivt.

Knebøy er en fin øvelse, du er bare tolv år så du er for ung til å trene det.

Du begynner å utvikle deg mye de neste årene. Så du kommer sikkert til å løpe fortere av deg selv.

 

Løpe så langt du greier og kjøpe deg nye jogge sko er ting du bare kan drite i.

løpe langt er bra ja, men ikke for 60meter som er eksplosivt og ikke utholdende.

 

Mitt tips til deg for å bli raskere: Bare jogg/løp i skogen, spill fotball, gjør det du gjør, og når du blir 16-17år kan du begynne med knebøy hvis du vil det!

Lenke til kommentar
hei,, har dere noen tips som du kan springe raskere, selv om jeg er 12år,å er

162cm høy 50kg? er omtrent som de andre i klassen min,. men jeg springer på 60m på 10.51!! og e andre på 9.?      er det noe jeg kan gjøre for og forbedre meg!

8925771[/snapback]

 

Bare beveg beina fortere.

Lenke til kommentar

Hei!

Sliter litt med samme problemet, men har begynt med ORDENTLIG hurtighet nå, så jeg merker forbedringen!!

 

Her er et BRA program!!

 

1. Varm opp godt (ca. 15 min)

2. 3x60 meter

3. 2x80 meter

4. 2x120meter

 

Kjør det samme opplegget en gang til, dette er et program jeg får av en som har ordentlig peiling på trening..

 

OBS: Gi alltid maks på spurter og gå rolig tilbake igjen. Sånn at du er klar til å starte på nytt!! LØp helst på bane!!

 

Håper du får bruk for det..

Løpe hilsen fra Andy :thumbup:

Lenke til kommentar
hei,, har dere noen tips som du kan springe raskere, selv om jeg er 12år,å er

162cm høy 50kg? er omtrent som de andre i klassen min,. men jeg springer på 60m på 10.51!! og e andre på 9.?      er det noe jeg kan gjøre for og forbedre meg!

8925771[/snapback]

 

 

tren mye.

 

ehh tror ikke du er helt som alle i klassen din... 162 cm og 50 kg?? i allefall en lubben klasse.. hehe bor du i USA??

 

neida men tren mye, tror du kan ta av noen kilo ass...

Lenke til kommentar

Kalkulering av BMI er vel et omdiskutert fenomen. Det er da mer enn bare høyde og vekt som spiller inn.

 

Jeg måler 178cm, og veier 85 kg.

 

Dette vil gi meg et dårlig BMI-grunnlag, men da må vi legge til at dette er muskler og ikke fett.

 

Kommentarer?

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
hei,, har dere noen tips som du kan springe raskere, selv om jeg er 12år,å er

162cm høy 50kg? er omtrent som de andre i klassen min,. men jeg springer på 60m på 10.51!! og e andre på 9.? er det noe jeg kan gjøre for og forbedre meg!

 

 

tren mye.

 

ehh tror ikke du er helt som alle i klassen din... 162 cm og 50 kg?? i allefall en lubben klasse.. hehe bor du i USA??

 

neida men tren mye, tror du kan ta av noen kilo ass...

 

 

nå snart 2etter har jeg gjort alle tipsene som dere har skrevet, har utviklet meg mye

jeg har lagt på meg så nå springer jeg på 9.02 på 60 meter , nå veger jeg 65kilo , men har fått mye mer muskler nå

Lenke til kommentar
nå snart 2etter har jeg gjort alle tipsene som dere har skrevet, har utviklet meg mye

jeg har lagt på meg så nå springer jeg på 9.02 på 60 meter , nå veger jeg 65kilo , men har fått mye mer muskler nå

 

Veldig bra fremgang det der! Fortsett, og du kan bli enda raskere. Øvelse gjør mester :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...