Gå til innhold

Første PC..... HJELP!!!!


Anbefalte innlegg

:D:D:D:D:D:D Skal bygge ny PC :D:D:D:D:D:D

Så lurer jeg på hvordan dette ser ut:

Takk for alle svar....

 

Kabinet Aopen Big tower ATX HQ08A-P Blue (P-4) kr 828,00

Kabinett m/300W Power for Pentium 4

 

Ram TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 kr 1 156,00

Minne 184-P (for DDR-PC333MHz)

 

Harddisk Seagate Barracuda V 80GB IDE 7200RPM kr 1 013,00

IDE, harddisk 2MB cache ST380023A

 

Hovedkort MSI KT3 ULTRA2-R Hovedkort for Socket A kr 971,00

KT333, ATA/133,Raid, lyd, ATX

 

CD/DVD Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in kr 550,00

Bulk (DVD-106S)

 

CD-R/CD-RW Asus CD-brenner IDE 52x/24x/52x kr 895,00

CRW-5224A, Intern Retail (FlextraLink)

 

Grafikkort Asus V9280 GeForce4 kr 1 896,00

Ti4200-8X 128MB DDR

- AGP, (V9280/TD) DVI, Tv-Out, Retail.

 

Lydkort Creative Soundblaster Live 5.1 Digital kr 480,00

Lydkort PCI Retail

 

Prosessor AMD Athlon XP2400+ 2.0 GHz 266 MHz bus 1619

- Socket A (Thoroughbred) prosessor

 

Disketstasjon Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920 kr 139,00 Floppydisk Intern

 

Mus Logitech MouseMan Dual Optical kr 333,00

USB & PS-2, Retail

 

Tastatur Logitech Internet Navigator Keyboard SE kr 365,00

(Norsk Versjon), PS/2 og USB, Retail

 

Skjerm LG 19" CRT 99G TCO-99 kr 1 845,00

 

 

Tilsammen kr 10 471,00

 

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser helt grei ut denne. Jeg ville personlig valgt P4 men, det er min mening. Hva med et annet kabinett? LianLi eller cheiftech kanskje. Husk at du gjerne har kabinettet en stund og det er greit å ha et som ser litt pent ut. Har personlig ikke mye til overs for aopen kabinett.

Lenke til kommentar

Hold deg til Seagate disken og ha en stille HD. Forskjellen på en Seagate V og andre disker er ganske så merkbart (venter på test på nye Fluid Maxtor diskene)

 

80GB holder i massevis om du ikke på død og liv skal fylle den opp med DivX. Uansett så holder 80GB så lenge at du kan kjøpe 1 ny 80GB for lavere pris.

 

Forskjellen på 2mb og 8mb er noe man ser og legger merke til på benchmarks, ikke noe en vanlig PC bruker skal legge så mye i.

Lenke til kommentar
For dere som lurer er alle varene funnet og hentet på komplett.no

 

Og for dere andre som lurer på hva jeg skal bruke den til, er det

 

- spille alle de spillene kameratene mine spiller nå

- nettverk

- adsl

- divx

Jeg kan ikke si at jeg ser noen nettverkskort... det må du ha hvis du skal bruke den til adsl

ellers så ser dette bra ut, med untak av at du MÅ ha en større HD, har selv 80 gigg og har nå igjen ca 22 gigg, men jeg har enda ikke fått lånt de cd'ene med divx filmer av kameraten så med de på lasset så er det igjen ca 10 gigg.... og så kommer det noen nye spill og da er jeg ille ute for da har ikke ernie noen lagringsplass igjen..... har foresten nesten ikke noen mp3 filer....

Lenke til kommentar

Til divX er 80 G litt lite, regn ca 700MB for en normal film, mer for lengre filmer. Legg til operativsystem, en del spill etc så begynner faktisk den disken å fylles opp...

 

(mange .avier er forresten ikke divX, det finnes mange kodeker, divX, ffmpeg, af, xvid... lista er lang men fornem. Heldigvis er alle avspillingskompatible. xvid anbefales som kodek, den er vesentlig bedre enn divX 5 på de aller fleste enkodinger jeg har gjort. Også er den opensource, ikke minst. http://www.xvid.org :)

Lenke til kommentar

Skal du kjøpe AMD system i dag kjøper du ikke KT333 chipset, men ett basert på Nforce2, som rett å slett er bedre. Da bør du ha 2 identiske ram brikker for å dra nytte av dual ram, men det er ikke en nødvendighet hvis det blir for dyrt. Det er en ekstra slot, så kan du kjøpe 2 identiske senere når du har spart opp penger igjenn. :wink: og nøye deg med en foreløbig. Ellers så er kasnje 300w litt for lite for et nytt sett, og ville gått opp en 50-60W hvis du har muligheten.

Noen som nevnte Lian-Li. Det er konge kabb, men dyrt som helv*ete(hvis du ikke får kjøpt det brukt som meg :) )Da er chieftech et mer fornuftig valg, hvor du får mye for pengene. De nyeste kommer også med 360W foresten.

Lykke till.

Lenke til kommentar

- Ser ikke at du har noen form for kjøling eller kabinettvifter.. kan være kjekt å ha :)

 

- Jeg ville gått for et chieftec midi tower kabinett bl.a pga 340W strømforsyning

 

- Trenger du raid? Se på specsene til hovedkortet... usb 2.0 er bra...

 

- Som nevnt over har du ikke nettverkskort... velg et billig og greit fra smc eller noe, eller finn et hovedkort med lan innebygget...

 

- Trenger du 5.1 lyd..? da må du også ha 5.1 høytalersett hvis ikke kortet har digital ut.. vet ikke om live kortet har eax... men uansett ville jeg spart pengene og benyttet lydbrikken i hovedkortet som sikkert vel så bra... eller kjøpt et audigy lydkort..

 

- Sjekk radeon 9500pro før du kjøper gforce4 kort...

 

vil også anbefale deg å lese tester på hardware.no pcworld.no og tomshardware.com.. lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...