Gå til innhold

Ny Bærbar PC Til Skolebruk


Sinqh

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Begynner i 3. klasse til høsten og skal i den anledning ha en bærbar PC. PC'en skal brukes til skolebruk, se filmer, spille spill, surfe på nettet osv. så det hadde vært fint med en kraftig PC. Ser for meg en maks pris på 12-13 000 kr. Stor lagringsplass og mye RAM er å foretrekke. Vil helst ha en PC som gir "mye for pengene" :D Og enda en ting: Lønner det seg å kjøpe en bærbar nå, eller vil det komme betydelig bedre PC'er til neste sommer/høst? Er ikke helt sikker på om jeg kjøper nå eller venter :hmm:

 

Har sett ut noen PC'er som jeg hadde satt stor pris på om dere kunne anbefale en (eller fler) fra: (Kom gjerne med andre forslag også! :) )

 

[1] HP DV9377ea - Pris: 12 000,-

 

Spesifikasjoner:

 

- Intel Core 2 Duo T5600

- 2048 Mb RAM (2X1024 DDR2 667Mhz)

- 240 Gb HDD (2X120gb S-ATA, 5400rpm)

- Lightscribe Super Multi 8x DVD+RW

- nVidia GeForce GO 7600- 512mb dedikert

- 17" hd WXGA+ Brightview

- WiFi 802.11 a/b/g integrert WLAN & Bluetooth

- Fjernkontrol og webcam inngår

- 5-i-1 memory card reader/ Bluetooth

- Ekte Windows Vista Home Premium

- 8-cell Lithium-Ion batteri

 

Les mer her, og her

 

[2] Acer Aspire 9304 - Pris 8 000,-

 

Spesifikasjoner:

 

- Operativsystem: Windows Vista Home Premium

- Prosessor: AMD Turion 64 X2 TL56

- Minne: 2048 MB

- Harddisk : 160 GB

- Skjerm: 17" Acer Crystal Bright

- Grafikk: Nvidia G7300 - 128MB/ 256MB hypermemory

- DVD Brenner - SuperMulti

- 0.3MP Orbicam

- 5 i 1 kortleser for (SD/MMC/MS/MS PRO/xD)

- Trådløst nettverk, PCMCIA Dlink DWL-G630

- Integrert 10/100 /1000 Gigabitnettverkskort

- Innebygget 56.6 (V90) modem

- Bluetooth

- Lithium batteri (6 celler)

- 1 PC CARD port type II

- 3 USB 2.0 porter

 

Les mer

 

[3] HP dv9377sc - Pris kr 11 000,-

 

Spesifikasjoner:

 

- Ekte Windows Vista™ Home Premium

- Intel® Centrino® Duo Mobile-teknologi

- Intel® Core™ 2 Duo prosessor T5600

- 2048 MB (2 x 1024 MB)

- 240 GB (2 x 120 GB) SATA-harddisk 5400 rpm

- 17" WXGA+ High Definition BrightView Widescreen

- NVIDIA® GeForce™ Go 7600 med 512 MB dedikert skjermminne

- IEEE 1394 Firewire®-grensesnitt

- Lightscribe Super Multi DVD-brenner (+/-R +/-RW) med støtte for to lag

- Bluetooth® trådløst nettverk

- Intel® PRO/Wireless 3945 802.11a/b/g integrert trådløst LAN

- HP mobil fjernkontroll

- Integrert 5-i-1 digitalmedieleser for Secure Digital-kort, MultiMedia-kort, Memory Stick, Memory Stick Pro eller xD Picture-kort

- HP Pavilion webkamera med integrert mikrofon

 

Les mer

 

[4] Toshiba Satellite A200-1CZ T5500 - Pris 10 000,-

 

Spesifikasjoner

Endret av Sinqh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen spørsmål ang. alternativene nevnt i post 1:

 

1. HP DV9377ea og HP DV9377sc erbegge to prikk like, men hva er da grunnen til at Deal.no skriver sc til slutt istedet for ea?

 

2. Intel® Core™ 2 Duo prosessor T5600. Er dette en god prosesser med spesifikasjonene til HP DV9377sc? Altså 2 GB RAM og 240 GB Harddisk?

 

3. Hvorfor er det egentlig så stort oppstyr rundt Santa Rosa?

 

4. IEEE 1394 Firewire®-grensesnitt vil si at PC'en har en Firewire-inngang, sant?

 

5. Alt i alt, hva synes dere om HP DV9377sc? Bra PC til prisen?

 

Ble litt vel mange spørsmål, men setter stor pris på svar! Er ekstremt lysten på å få kjøpt PC'en nå :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg skal begynne i VG1 til høsten og er ute etter omtrent noe lignende.

 

Jeg har også sett på Hp dv9377, men den eneste grunnen til at jeg ikke vil ha den er fordi den har 17" skjerm. Hvis jeg hadde funnet en med omtrent samme spesifikasjoner, men med bare 15,4" så hadde den vært litt billigere, den hadde hatt bedre batterilevetid, veid mindre og vært lettere å ta med seg overalt.

 

Men så ble jeg litt mer interessert i denne PC-en

Dell XPS m1330

Sjekk denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=776876

 

Er ikke sikker på om jeg kommer til å kjøpe den. Men den er i hvertfall en sterk kandidat.

Lenke til kommentar
Jeg ville definitivt kjøpt denne: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...17207&x=10&y=11 sett i 9-cellers batteri og du har en pc som gir mye mer for pengene enn de andre du ramset opp: mye bedre skjermkort, bedre batterilevetid, bedre windowsytelse etc.

8968934[/snapback]

 

Takk for forslaget :thumbup: Men, kunne du legge ut linken på nytt? Får opp en error når jeg trykker på den...

Lenke til kommentar
http://www1.euro.dell.com/content/topics/t...no&s=dhs&~ck=pn gå hit og skriv inn NODHSONL-N0717207 i kodefeltet, får ikke opp direktelink til den desverre.

8970097[/snapback]

 

 

DELL? ER DU GAL?? :hmm:

 

Ta 3'eren din. god pc til skole med litt mere... denne skal jeg ha

8975034[/snapback]

Hva er galt med dell? Bedre ytelse og batteri enn HP kan diske opp med til en lavere pris.

Lenke til kommentar

Jeg haar så dårlig erfaring med dell at du tror det ikke...

 

De tåler ikke normalt bruk mere en 1 år så er de treige som sneiler

De har elendig service

Og dells custom program vare er verre en dårlig programering av en 12 åring

 

Jeg kjenner bare en person som er fornøy med dell pcen sin

og hun bruker pcen en gang i uka og har god nokk tid til og vente 11 minutter før pcen starter

 

Og dell stasjoner er enda verre!

Custom hovedkort og bare f***

Lenke til kommentar

Har du prøvd en Dell pc selv, har du snakket med Dell kundeservice personlig eller er dette bare ting du har hørt fra andre?

 

Sitter selv og skriver på en Dell pc, og kan med en gang si at denne pc'en ikke er treig, selv om den er over ett år gammel. En reinstalasjon en gang i året hjelper utrolig masse på. Slik som dette er det med absolutt alle andre pc'er!

 

Service'en til Dell er det beste jeg noensinne har prøvd. Hadde en harddisk som røk på denne pc'en i fjor, sendte en mail til Dell og de ba meg ta en test på pc'en. Dette gjorde jeg og sendte svar tilbake. Dagen etterpå, mindre enn ett døgn seinere, kom det en helt ny harddisk på døren med budbil? Er det dette du kaller dårlig service?

 

Dells custom programmer er ikke blant de beste, men det er derfor man kan slette de ;)

Lenke til kommentar
Jeg haar så dårlig erfaring med dell at du tror det ikke...

 

De tåler ikke normalt bruk mere en 1 år så er de treige som sneiler

De har elendig service

Og dells custom program vare er verre en dårlig programering av en 12 åring

 

Jeg kjenner bare en person som er fornøy med dell pcen sin

og hun bruker pcen en gang i uka og har god nokk tid til og vente 11 minutter før pcen starter

 

Og dell stasjoner er enda verre!

Custom hovedkort og bare f***

8983602[/snapback]

 

 

Jeg har stasjonær fra dell (Dimension 4700) Som begynner å bli noen år(2, eller 3 år) Store problemer har jeg ikke hatt, i tilfelle så har det vært min feil. ( Div. virus og slikt :roll: ) Og når jeg skal begynne på ny skole til høsten vurderer jeg sterkt Dell! xps m1330 :D. Eller å kjøpe broren min sin, en inspiron 9300 modell..

Lenke til kommentar
*snip*

 

jeg ser på dette som god, gammeldags bs. jeg har selv vært borte i flere titalls Dell-maskiner og er like fornøyd med dem alle. hvis du synes operativsystemet begynner å bli tregt er det fordi du har vært borte i for mye rart med maskinen din. dette er noe som skjer med så å si alle maskiner hvor Windows er installert uansett merke.

 

Dell sin henteservice er mye bedre enn mange abdre servicer jeg har sett og det gjør det mye mer lettvindt enn hos mange andre leverandører jeg har vært borte i.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...